Inlägg från: 3apåGång |Visa alla inlägg
  • 3apåGång

Augustibebis 2012

05091112: Åh vad skönt!! Då behöver du inte oroa dig så mycket!

Dop har vi haft för båda våra små. Vill även ha det för den 3:e. Tänker mig i december kanske, är mysigt i kyrkan då, om de har tid förstås.

• 3apåGång
    Karo77 skrev 2012-01-12 18:57:47 följande:
    Hejsan alla augusti mammor! Hoppas att fa haka pa har aven om Jag ar en aningens sen? Jag ar i vecka 10 (9+5)! Har en son som Blir 6 sommaren och efter en MA i maj2010 sa ar Jag antligen gravid igen
    Grattis och välkommen! Jag är också i v. 9+5 idag med vårt 3:e barn.
  • 3apåGång
    Naimisen skrev 2012-01-13 16:17:18 följande:
    Min BM ringde för en liten stund sedan ang provsvar. När jag var på inskrivningen låg järnvärdet på 140. Men nu hade hon fått svar på de "inre" järnvärdet, är de järndepåerna? Har aldrig hört de förut, trodde de bara var ett järnvärde.
    Det var iaf lågt så hon ville att jag ska börja med järntabletter redan. Äter ju ACO gravid som innehåller järn, men nu blir de mer piller.
    Har aldrig heller hört om några "inre järnvärden". Då jag gjorde mitt vul i v. 8+2 (det ingick) så tog de ett vanligt prov i fingret som låg på 119 så jag äter redan järntabletter. Tydligen är 120 gränsen. Antagligen är det lågt för att jag har ammat tills för 3 veckor sen. Äter också ACO gravid annars.
  • 3apåGång

Värmeljuslyktan: Åh, vad tråkigt, stackars dig!!! Skickar flera kramar och hoppas du blir gravid igen snart!

• 3apåGång
    05091112 skrev 2012-01-13 22:41:18 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har en undran, är det någon här inne som varit gravid medans ni ammat?

Vi var på TEDDY idag och sköterskan sa att när hon blev gravid (många år sen dock) så hade barnmorskan sagt åt henne att sluta amma för det tar all näring från fostret?

Låter jätteknäppt ju :S 
    Jag ammade nu då jag blev gravid, i och för sig bara en gång per natt men ändå. Jag har både läst och hört av bm att det ska vara helt ok. Kanske att man kan äta nån macka extra och tänka på att dricka bara.

Jag börjar bli lite öm i magen jag med. Känner ingen livmoder, är i v. 10+0 idag. De tidigare gångerna har jag inte känt heller förrän sent men jag tror den kan va ganska mjuk så det blir svårt. Jag känner något nu men blir kissnödig då jag känner så det kan ju va urinblåsan, vet inte riktigt hur det ska kännas. Varje gång har jag stört mig lite på att inte känna någon "kant" som man läser om.
  • 3apåGång
    flissur skrev 2012-01-14 11:26:00 följande:
    Hej allihop jag hoppar in här har bf 7 aug vårat första. bullen 85 jag känner igen mig litegrann i de du skrev att de känns konstigt ibland när man sätter sig ner men jag känner mig inge öm i magen lr sticki magen men jag skulle kunna tänka mig att de kan bero på växtvärk. Hoppas att jag kommer få cravings på äpplen lr nåt som inte är så onyttigt :p
    Grattis och välkommen!

LundinEk: Gud vad irriterande, jag blir så arg när andra går och pratar trots att man sagt att man inte vill! Själv har jag berättat för en del redan eftersom det dels inte var planerat och skulle det gå snett kommer vi nog inte försöka igen, i alla fall inte nu så jag känner mig inte lika sårbar. Fast göra det helt offentligt ska jag inte förrän efter vårt Kub om allt är ok.

Carvings har jag också på Thaimat och wok. Även på frukt och lakrits som jag annars inte gillar.

Ang. sommarmage ser jag inte så mycket fram emot det. Jag misstänker att jag kommer få fler synliga blå blodkärl på benen som jag fick sist och dessutom vet jag att min mage ser rätt grotesk ut i slutet, jag är ganska smal i övrigt. Jag tänker i alla fall gå på yoga för att orka hålla upp magen, har jag gjort de andra gångerna och jag mår bra av det. Sist födde jag i december så då var jag inte så stor på sommaren, det var helt ok. Jobbigt bara med vinterjacka!
  • 3apåGång
    Gadget skrev 2012-01-15 09:01:16 följande:
    Jag är för övrigt inne i en riktig spökvecka. Utöver magen som är stor, inte minst på kvällen, mår jag nu superbra. Känner mig inte ens särskilt trött längre. 12+3 idag och på fredag har jag nästa läkartid. Att jag alltid ska börja oroa mig för att den har stannat upp i utvecklingen när det närmar sig nästa undersökning.... Längtar så tills man kan känna den själv så att jag får livstecken varje dag.
    Här längtar jag också tills jag kan känna bebisen. Kände v. 15+0 förra gången och det tyckte jag var tidigt. Första gången kände jag i v. 21. Nu är jag i 10+0 men känner absolut ingenting, trodde inte ens det var möjligt att känna SÅ tidigt.
  • 3apåGång
    anneh skrev 2012-01-15 19:45:21 följande:
    Naimisen: krya på dig!

Nån mer än jag som har fått typ klåda/eksem? Jag har nästan rivit sönder mina knäveck! Och det är bara på kvällarna det kliar, och bara i knävecken och på låren.. Blir tokig snart!
    Jag har haft klåda under båda mina tidigare graviditeter. Mest på armarna, jätte jobbigt ibland, mest på hösten efter sommarens solande men jag tror ändå det hade med graviditeten att göra. Har hört att det kan ha med levervärden att göra. Ett tag då jag väntade dottern kunde jag inte sova av klådan, jag strök på kortisonkräm och det hjälpte lite men inte helt. Hursomhelst jätte jobbigt. Än så länge har jag inte så mycket kli denna gången.

Någon mer än jag som fött flera barn och redan börjar få lite svårt att hålla tätt då ni t ex nyser? Jag tycker det är SÅ jobbigt och i slutet av förra graviditeten var det ett av de värsta problemen, lär ju inte bli bättre nu Har ändå varit duktig med knipövningar och allt.
  • 3apåGång

Tack mästerkatten, skönt att man inte är helt ensam om problemen att hålla tätt. Då jag har tagit upp det så verkar det som inga andra har problem utom möjligen lite precis efterförlossning (det måste väl typ alla ha då??!!)

Håller tummarna lite extra för er som gått igenom jobbiga missfall!

• 3apåGång

Bullen85: Mina bröst är varken större eller ömmar. Vid första graviditeten ömmade de jätte mycket i början. De har aldrig blivit större förrän jag har ammat, då har de blivit MYCKET större tills jag slutat amma.

Den där randen på magen har kommit sista månaden vid mina graviditeter och då varit väldigt svag, syntes mest efter förlossningen tills den bleknade bort.

En skillnad jag har märkt är att de tidigare gångerna jag varit gravid har jag haft halsbränna och känt mig proppmätt efter att jag har ätit, som att maten inte får plats. Nu känner jag inte alls så, kan äta större portioner än innan och mår ändå bra.

Svar på tråden Augustibebis 2012