nyköpings bo: Vi har en Phil & Teds och jag har mest varit jätte nöjd! Visst, det är inte så stor korg under men lite får man plats med och ganska länge är den lilla så liten ju att fötterna inte når ner i korgen liksom. Jag tycker 3-hjuling är mycket lättare att köra och förra vintern då det var mycket snö funkade den bra. Jag skulle aldrig orka gå runt med en jätte bred vagn så det har aldrig varit ett alternativ för oss.
lovisen01 skrev 2012-01-18 09:01:00 följande:
Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?
Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?
Jag har tränat mycket under båda mina tidigare graviditeter, 2-3 ggr i veckan fram till vecka 35. På slutet gravidvattengympa och annars bikramyoga och gym. Däremot får man helt klart sämre kondis och hopp funkar inte för min del heller. Jag tror jag har haft nytta av träningen vid förlossningarna och återhämtningen. Tränar inte så mycket nu för mannen jobbar ganska mycket och vi har ingen barnvakt men snart ska jag komma igång med yogan igen har jag tänkt. Bästa träningen alla kategorier tycker jag!
Jag sover dåligt och har gjort det generellt då jag är gravid, blir inte bättre. Måste kissa ca 3 ggr per natt och båda våra barn vaknar minst en gång var.