Inlägg från: 3apåGång |Visa alla inlägg
  • 3apåGång

Augustibebis 2012

På den mottagningen jag går erbjuds alla KUB. Jag ska ta blodprov i v. 12+2 och göra UL i v. 13+2. De vill göra UL så nära 13+6 som möjligt då de säger att man kan se bäst då men egentligen vill jag ju inte vänta så länge! Vill ju inte berätta på jobbet heller förrän det är klart. Om nån vecka är det jobbfest och jag vet inte alls vad jag ska ha på mig då så att ingen ska misstänka. Jag ska köra så alkoholfritt borde inte vara så stort problem.

• 3apåGång

Jag vet inte helt säkert om jag skulle kunna ta bort barnet om något var fel men hursomhelst vill jag ändå veta så jag i så fall kan ta beslut eller förbereda mig. Hörde om någon där de upptäckte stora fel vid nupp-UL, det skulle inte ens bli en levande bebis. Då kunde hon välja att ta bort det medicinskt istället för ett senare missfall och det hade ju jag föredragit även om det är fruktansvärt.

• 3apåGång

BinniBoo: Jag håller tummarna så hårt det bara går!!! Har du varit på något vul tidigare?

• 3apåGång
    BinniBoo skrev 2012-01-17 08:40:32 följande:
    Upptäckte graviditeten genom ett vul i vecka 7 då jag går på rutinkontroll pga cystor.
    Skönt på ett sätt att du i alla fall sett bebisen leva, känns ju som chansen är större nu att allt är bra då. Håller som sagt verkligen tummarna!! Kan ju vara någon cysta som blöder ju.
  • 3apåGång

nyköpings bo: Vi har en Phil & Teds och jag har mest varit jätte nöjd! Visst, det är inte så stor korg under men lite får man plats med och ganska länge är den lilla så liten ju att fötterna inte når ner i korgen liksom. Jag tycker 3-hjuling är mycket lättare att köra och förra vintern då det var mycket snö funkade den bra. Jag skulle aldrig orka gå runt med en jätte bred vagn så det har aldrig varit ett alternativ för oss.

lovisen01 skrev 2012-01-18 09:01:00 följande:
    Jag har en fråga till er som tränar. Jag brukade träna 3 ggr i veckan, men nu orkar jag bara med 2ggr. Var på aerobic igår, och jag orkar inget! Hade bra kondis innan jag blev gravid, blir så arg på mig själv när jag inte orkar ta i som jag brukar på träningen. Jag vet ju att man inte orkar lika mycket när man är gravid, men hur mycket ska man orka? Känns inte som att det är lönt att gå och träna när jag ändå inte kan ta i, om ni förstår vad jag menar? Men det kanske är bra att bara röra sig, även om jag får ta det lugnt?

Kan ni andra träna som innan ni blev gravida?  
    Jag har tränat mycket under båda mina tidigare graviditeter, 2-3 ggr i veckan fram till vecka 35. På slutet gravidvattengympa och annars bikramyoga och gym. Däremot får man helt klart sämre kondis och hopp funkar inte för min del heller. Jag tror jag har haft nytta av träningen vid förlossningarna och återhämtningen. Tränar inte så mycket nu för mannen jobbar ganska mycket och vi har ingen barnvakt men snart ska jag komma igång med yogan igen har jag tänkt. Bästa träningen alla kategorier tycker jag!

Jag sover dåligt och har gjort det generellt då jag är gravid, blir inte bättre. Måste kissa ca 3 ggr per natt och båda våra barn vaknar minst en gång var.
  • 3apåGång
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 20:19:46 följande:
    April- en bra sak med sömnen när man fått sin bebis är att hormonerna man är fullproppad av som nybliven mamma, gör att man är jättenöjd med bara fem vakpass/matpass el liknande :) får man en hel natts sömn så då jäklar Käns det som man inte behöver sova på en vecka ;)
    JA precis så är det. Nu blir man jätte irriterad om något av barnen vaknar men med en nyfödd är det annorlunda liksom.
  • 3apåGång

LiJon: Grattis o välkommen! Då har vi samma BF du och jag!

elle 1979: Ja foglossning hade jag inte alls med första. Med andra hade jag ganska ont från v. 27 och nu börjar jag känna lite lite om jag sitter fel. Känner dessutom en del obehag och stickningar i benen, nån mer som har så redan?

FruA85: På vår vagn sa de att leveranstiden var 10 veckor så vi beställde i ganska god tid men den kom efter 7 veckor tror jag.

Angående att vara höggravid på sommaren är det ju fördelar och nackdelar. Jag tyckte att det var helt ok att vara gravid förra vintern trots kyla och snö. Dessutom fick jag ha foglossningsbälte nästan jämt och det var ju lätt att dölja under vinterkläderna. Däremot var det inte lika kul att få bebis i december då det är stor risk för RS-virus och andra sjukdomar. Jag var ganska orolig i början trots att det var andra barnet. På sammaren innan var jag ju gravid också gravid men hade bara gått ungefär halva tiden. Vi var utomlands 2 veckor och jag minns att jag tålde värmen lite sämre än normalt redan då.

mästerkatten: Jag är jätte sur och har kort stubin ofta nu, inte kul alls! Min man visar ingen större förståelse utan tycker att jag är sur jämt. Kan inte hjälpa det. Det var likadant då jag väntade dottern i början. Som om det inte är nog så har vår son just kommit in i en riktig trotsperiod och är jätte bråkig, man blir helt slut ibland och uppgiven!

MariaOstling: Vad skönt!! grattis till att allt såg fint ut!

• 3apåGång
    Blomsterfröna skrev 2012-01-19 15:07:56 följande:
    Hallå. Nu har jag läst så pass länge i denna tråd och skrivit någon rad men inte så ofta så ni lägger märke till mig. En aktiv tråd de här och det e ju bra. Väntar mitt 4:e barn som beräknas komma enligt fl 14/8. Ska på vul den 7:e feb och längtar som en tok, har barn 7,4 och 1 år gamla, och det är 2 pojkar och 1 flicka. Tror de blir en pojk denna gången men de återstår och se... Är fortfarande mammaledig. Annars e jag egen företagare
    Oj, ett fjärde barn, roligt! Var det planerat. Jag har också en ettåring och ska börja jobba i mars är det tänkt, på halvtid. Ska du jobba något innan bebisen? Själv ska jag på KUB den 8 feb, längtar så!! Jag tror att det är en flicka den här gången. Har en pojke och en flicka redan.
  • 3apåGång
    FruFoxy skrev 2012-01-19 18:08:22 följande:
    Jannonym:
    Klart man får hoppas lite mer på ett speciellt kön! Vi hoppas på en kille men för det skulle vara roligt med två av varje. Ska ni ta reda på könet vid ul om det går?

Anni 79:
    Så kände jag också när trean låg i magen, och gör så även nu denna gång. Men allt går bara man vill!
    Känner verkligen oro inför en tredje jag med! Tycker det är mycket nu då vår äldsta precis kommit in i trotsåldern och allt! Idag har det varit jobbigt!
Svar på tråden Augustibebis 2012