Inlägg från: 3apåGång |Visa alla inlägg
  • 3apåGång

Augustibebis 2012

Millas skrev 2012-01-27 16:41:08 följande:
    Bullmamman: vad underbart med en sån läkare!! Sånt intresse och engagemang borde finnas hos alla som jobbar inom vården.. Hoppas du får klartecken för amningen!
    Ja vad skönt Bullmamman! Håller med om att alla som jobbar inom vården borde vara engagerade och trevliga. Händer ju alltför ofta att man stöter på riktigt otrevliga personer!
  • 3apåGång

Här är en till som nu mår ännu sämre nu. Är i v. 12+0 idag. Jag har mått illa hela dagen igår och idag. Igår tog jag mig knappt ur sängen! Jag mår också jätte illa av starka lukter. Matos och speciellt friterat är värst! Eller ännu värre är ju cigarettröklukt! Jag kan inte andas!! Jag är också mycket mer hungrig än vanligt. Väger mig väldigt sällan men jag gjorde det då jag fick reda på att jag var gravid för att ha lite koll. Nu väger jag 2 kg mer så det är ju helt ok. Gick upp 11 resp 9 kg under mina tidigare graviditeter. 9 tycker jag var väl lite men jag åt normalt så det var nog ok ändå.

• 3apåGång

Bullmamma: Jag har jobbat till ungefär en månad före BF båda gångerna. I och för sig halvtid sista tiden pga ryggont och foglossning. Beror ju mycket på hur man mår men jag skulle ändå rekommendera någon månads lugn innan. Dessutom vet man ju aldrig riktigt hur lång tid det är kvar egentligen. Den här gången tänkte jag ta ledigt från 1:a juli för jag vill ha lite sommarsemester också.

• 3apåGång

Naimis: Härligt med Kick off i Sälen! Det är som lillakotten säger. Bastu är ok (men ej för länge så att kroppstemperaturen inte höjs inuti kroppen) Jacuzzi är inte ok någon gång under graviditeten pga infektionsrisken. Är mycket bakretier och i den temperaturen förökar de sig fort. Då man är gravid är man extra känslig och ska därför undvika men bad hemma går bra.

Mamma070912: Låter som mig ungefär, samma kroppsvolym och ungefär samma viktuppgång både tidigare och nu hittills. Jag är så hungrig jämt! Kan äta jätte mycket till middag! Tidigare då jag varit gravid har jag blivit obehagligt mätt efter ganska lite mat men inte nu! Fast det behövs väl...

Här fick jag också sova hela natten, utom en vällingvärmning så jag är pigg idag!

• 3apåGång

A R: Vad fruktansvärt och jag förstår verkligen att du trodde det var kört! Vilken tur att du åkte in! Jag menar man vill inte behöva vänta några dagar i det läget för att ändå gå och misstänka det värsta sen ju!! Är man så pass långt gången borde man ju verkligen bli rådd att komma in tycker jag!! Jag ringde KK en gång tidigare i v. 17 tror jag för att jag hade haft så ont i magen hela natten och inte kunnat sova pga det. Då sa de bara att de ändå inte kunde göra något så tidigt så det var bara att avvakta... Det blev aldrig några mer problem men ibland känns det inte som de tar oss på allvar! Dessutom båda gångerna jag skulle föda tyckte de inte att jag skulle komma in "redan" för jag lät så "lung på rösten". Men vi åkte in i alla fall. Första gången tog det 2,5 timmar på bb och andra gången 1,5 timmar så det var ju tur ändå att jag åkte in. Hade inte velat vara där kortare tid än så.

• 3apåGång
    Stövelkatten skrev 2012-01-29 17:12:28 följande:
    I hear you!

Igår fick jag höra "Jag var rädd för att du skulle försöka tvinga mig att göra ALLT" som svar på "Kan du plocka undan maten så hänger jag upp den blöta tvätten?"

Det är inte kul längre, alls. Men när mannen i fråga vägrar att läsa några gravidböcker, inte pratar med någon annan som fått barn osv. så är det väl lätt att tro att vi kvinnor bara hittar på allt för att slippa göra något.
    Sådär är min man också! Han tycker ofta att jag "skyller" på graviditeten och vill inte läsa något för att sätta sig in i min sits. Han är lite rädd för magen också faktiskt.

FruFoxy: Du kanske borde kolla så det inte är UVI eller GBS??
  • 3apåGång

Bullmamma: Nej det är ingen brådska med barnrum. Vår son sov i vårt rum ungefär tills han var 1,5 och fick ett syskon. Lite innan hon kom fick han vänja sig vid eget rum och det gick bra. Lekte gjorde han mest i köket eller vardagsrummet så det var mest där leksakerna var. Vi hade ett rum som var tänkt till honom men jag inredde och köpte möbler efter hand, inte innan han föddes alls. Lillasyster som är 13 månader har inget eget rum än men det renoveras nu och är på gång.

Millas: Lycka till imorgon!!

• 3apåGång
    Sommaren12 skrev 2012-02-02 09:45:05 följande:
    Jag måste säga att jag blir ganska ledsen och helt osugen på att vara med i denna tråden när jag anses som korkad och en mördare. Jag är mycket långt från något av det. Jag föredrar att köpa en begagnad vagn men kommer bestämma mig för vilken jag vill ha och hittar jag ingen begagnad köps det eventuellt en ny. Sist jag checkade var det väl upp till var och en hur man prioriterar sina pengar man själv arbetat ihop? Du kanske lägger pengar på annat som jag aldrig skulle göra, tycker inte du är korkad för det.
    Ang kub så vet jag inte vad jag skulle göra ifall det blev dåliga resultat. Beroende på resultatet kanske jag tagit bort det. Antagligen inte men jag är osäker. Man kan tycka mycket om detta, jag tänker inte hålla en hel plädering om min åsikt i saken men i ett forum där man vill hålla god stämning och stötta varandra kalla folk för mördare, DET tycker jag är rent ut sagt korkat. Håll era starka och provocerande åsikter för er själva.
    Håller verkligen med dig! Jag blir lite ledsen av såna påhopp som det faktiskt är att säga att man är mördare för att man väljer att ta bort ett skadat barn. Jag vet inte heller hur vi kommer göra om vi får dåligt resultat på kub men det kan bli så att vi tar bort det, det är ett VÄLDIGT svårt beslut och ingen kan tycka det är lätt!! Tycker heller inte folk är korkade för att de köper ny vagn, lägger mig inte i det. Vi köpte ny första gången och beg andra.
  • 3apåGång
    lillakotten skrev 2012-02-02 12:57:05 följande:
    Jag har börjat bli så "full i magen" när jag ätit och sedan sitter det i sig hela dagen. Jag känner mig som en stoppad korv! Så på eftermiddagarna har jag börjat få en liten kula som är svår att dölja på jobbet. Är i v 10+0 idag! Någon som har något tips på hur man kommer ifrån denna jobbiga känsla?
    Det där känner jag väl igen från mina tidigare graviditeter! Inte alls kul och det blir inte bättre med tiden tyvärr! Konstigt nog känner jag inte så den här gången, finns väl så gott om plats i magen antar jag efter 2 graviditeter tätt före Nu är jag jätte hungrig och kan äta mer än innan utan att må dåligt eller känna mig "full i magen".

Jag vet inte hur det blir med vagn den här gången... Vi har 3 st, en Brio Sing, en MacLaren och en Phil & Teds. Jag är i stort sett nöjd med dom då de uppfyller lite olika syften. Phil & Teds köpte vi beg men den börjar kännas så sliten nu trots att den var fin då vi köpte den. Nackdelen är att man inte kan ha ståbräda till den så vi har ingen vagn vi kan "dra" alla 3 i. Den äldsta kommer ju ändå bara vara lite drygt 3 år. Bugaboos syskonvagn är jag lite sugen på, där kan man ju ha ståbräda också men jag gillar inte att vagnen blir så bred. Svårt med 3 små
  • 3apåGång
    Issan8 skrev 2012-02-02 15:10:38 följande:
    jag håller med om detta med kläder, jag är normala fall en strl 36 el small så nu kan jag knappt använda nåt i min garderob. Måste köpa minst strl 38 eller medium.

Tror ni att man någonsin kommer bli en 36:a igen?
    Jag har alltid haft platt å snygg mage tills nu då, så massa av mina kläder är liksom tighta toppar och tröjor. Gillade liksom att framhäva överkroppen innan graviditeten men nu känns det som att man kan skänka bort alla dessa figurnära kläder el går det m träning och bra kost att få tillbaka sin platta mage?

Ursäkta fåfängan men saknar redan min gamla kropp... 
    Jag är också 36:a eller small. Kan säga att magen inte precis blivit finare av 2 graviditeter och efter denna kommer den nog bli ännu värre Jag har i och för sig fortfarande 36 eller small då jag gått ner mina extra kilo men som sagt magen blir inte så fin efter flera barn även om den är ok. Jag har haft turen att inte få några bristningar, utom lite vid naveln andra gången. Jag tycker det är fint med tighta toppar då man börjar få lite rund mage så det syns att man är gravid men sen efter förlossningen är det en annan femma.

lillakotten: Ja sådär kände jag mig mest första gången jag var gravid och mådde inte bra på kvällarna alls. Senare kom halsbränna som inte var att leka med men det är ju inte säkert att det blir så. Hoppas det är övergående för din del. Alla graviditeter är ju olika.
Svar på tråden Augustibebis 2012