Inlägg från: 3apåGång |Visa alla inlägg
  • 3apåGång

Augustibebis 2012

Hejåhå: Ja jag behövde ju inte vara gravid hela förra vintern utan enbart före jul men som sagt inte så kul att få en liten precis då det är som kallast! Vår lilla är 13 månader nu, jätte mysig ålder även om hon klättrar en del och busar. Mysigt att ni ska gifta er! Vi gifte oss för flera år sen utomlands. Har ni gäster med er också?

Ja, det där med studier har jag funderat på, inte för ersättningen utan mer för att jag ska få ha barnen lite mer på dagis. Som det är nu får de bara gå 15 timmar i veckan. Vet inte hur det ändras om man pluggar 50 % på distans.

• 3apåGång

MrsMee: Ja det är ju en stor mage! Tycker själv att min är jätte stor och jag är i v. 10+6 men din är större. Kan du dra in den? Det kan jag men orkar ju inte.

• 3apåGång

urge: Jaha, vad tråkigt om det nu blir/är förbud att fota numera! Har inte hört något om det tidigare. Då kanske man inte får fota 3:an da. Fast å andra sidan får man ju förlossningsrummet mer eller mindre för sig själv i 4 timmar efter förlossningen om allt har gått smidigt, då kan man ju fota obemärkt. Får man dessutom ligga på familje-bb som jag gjorde sist får man ju eget rum också och kan fota där med.

• 3apåGång

Förresten, bullen85, tror det var du som tipsade om mammakläder på asos och topshop, vad mycket fint!! Jag var på topshop men tyvärr hade de slutat med mammakläder här och det dumma med att beställa på nätet är ju att man inte kan prova. Jag brukar ha 36 ller S, är det 8 då eller?

• 3apåGång

FruuMee: Ja jag la upp en bild för nån vecka sen då jag var i 10+0. Ska lägga upp en ny snart.

Stövelkatten: Jag kände också livmoderkanten nu i morse. Är rätt säker på att det var den då jag var ganska "smal" om magen då och låg på rygg. Oj, rand redan! Jag har fått det sista månaden med båda mina två men det kan ju vara väldigt olika.

Bullen85: Tack igen för tipsen. Kanske borde man ta 10 då i alla fall på Topshop. Ja i London måste ju finnas massor! I lund fanns endast två plagg kvar på en rea-stång, resten hade skickats till Sthlm sa dom.

• 3apåGång

Ser inga hinder för en ny BF-lista jag heller!

• 3apåGång

Albasmamma: Ta kontakt med VC redan idag! Det är säkert ingen fara med det är inte bra att ha UVI om man är gravid, man bör få antibiotika så fort som möjligt i så fall. Första gången jag var gravid hade jag det i v. 27 och fick ganska onda sammandragningar (visade sig även vara GBS). Fick åka till kk och bli undersökt, fick medicin och br´lev sjukskriven i 2 veckor med uppmaning att knappt röra mig alls. Sen gick det över och jag mådde bra igen på ett par dagar.

• 3apåGång
    FruFoxy skrev 2012-01-23 10:41:34 följande:
    Fina magar ni har.
    Måste fråga, drar ni in magen allt ni kan på bilderna eller slappnar ni av? 
    Nej jag drar inte in magen alls på bilden. Kan dra in den men det är jobbigt även om den blir ganska platt då. Orkar inte en längre stund jag heller. Om jag drar in den skulle det inte bli mycket till magbild än
  • 3apåGång

Stövelkatten: Tack för tipset om pilates, har nu för första gången kört 2 av passen, jätte skönt och inte alltför jobbigt. Känner mig nöjd! Har ju inte börjat yoga än men nu är det hög tid, ska boka tid nästa vecka.

• 3apåGång
    FruFoxy skrev 2012-01-23 11:21:25 följande:
    Var precis på toa och såg att jag blödit! Blev alldeles iskall men kom på att jag har min doppler och efter många lååånga minuter så hittade jag krabatens hjärtljud. Är så glad att jag har dopplern hemma!
    Måste ju varit min långpromenad som gjort att jag började blöda? 
    Åh, vad skönt att du har en doppler i det läget, jag hade också blivit jätte rädd förstås! Hoppas allt är bra men det verkar ju så!
Svar på tråden Augustibebis 2012