Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella

Augustibebis 2012

Hej, kikar in här dagligen och har följt er länge, väntar en trea, bf 21/8, vågar ännu fortfarande inte tro att jag är gravid då jag hade mf i oktober och haft några blödningar denna graviditet med, men allt är bara bra, ingen vet om att vi väntar en trea ännu, vågar liksom inte ta ut något i förskott. Är i vecka 13+0 idag. Äntligen har illamående släppt, har varit värst kvällstid. Har ännu inte vågat ta bild på magen pga av min oro. Men snart hoppas jag få njuta och känna glädje över att vara gravid.

Var på KUB igår, allt är bara bra och knodden var inte stilla för en sekund, sparkade med armar och ben precis hela tiden, inte lätt att mäta då , lägger in bilder i bildtråden.

Går på barnmorskegruppen i Göteborg

Längtar tills man kan känna ordentliga sparkar.

• Grizabella
    fru Elle skrev 2012-02-15 11:54:12 följande:
    Välkomna alla nya!

Grizabella, jag väntar också vår trea och går på BMG i Göteborg. Hur gamla är dina barn?
    Har två killar, en som precis fyllt 4 år och den andre fyller 2 år i januari.

Hur gamla är dina och vem har du på BMG?

Jag har Lisbeth och hon verkar himla bra.
  • Grizabella
    novaunique skrev 2012-02-15 18:43:02 följande:
    Jag lyckades ju höra bebbens hjärtljud med vår egen doppler i söndags. Idag provade jag igen och nu lyckades jag INTE höra... Fasen varför kunde jag inte bara ha nöjt mig med söndagen lyssning - är ju helnojjig igen nu Är det så för er andra med, att ni ibland inte hittar hjärtljuden?
    Brukar oftast hitta hjärtljudet rätt långt ner mot blygdbenet, hörde första gången i vecka 10+2, men det tar tid att hitta ibland och de hörs ju inte så högt alla gånger, men man hör verkligen skillnaden mot min och knoddens hjärtljud, de gånger jag inte hittat hr jag försökt senare samma dag, tycker det är lättast på morgonen innan magen hunnit svullna.
  • Grizabella

Lyssna på hjärtljuden hos BM kommer inte bli förrän vecka 21 när jag skall dit nästa gång, de två tidigare graviditeterna har jag också fått höra först efter vecka 20

• Grizabella
    fru Elle skrev 2012-02-15 21:01:49 följande:
    Grizabella; jag har en dotter som blir 4 nu i mars, sen har jag en son som snart är 20 månader. Han fyller 2 den 2 juli.

Går hos Lena, har haft samma BM de tidigare graviditetens med.
    Då har vi rätt jämngammal barn, hade första graviditeten Elisabeth som BM, tror de kallar henne för Lisa men hon har slutat
  • Grizabella

Jag skall gå på babymässan i Göteborg, hoppas Libero delar ut gravidpåsar som de gjort tidigare, förra året gick jag inte men tidigare år har de delat ut påsar till gravida som varit toppen

• Grizabella
    Stövelkatten skrev 2012-02-16 12:46:28 följande:
    Usch, jag oroar mig en del. Nu mera känner jag inte av bebisen alls. Möjligen så lite som första veckorna, men det kan vara gaser också. Jag hör ju hjärtat med känner ingenting. Magen har inte vuxit något heller. Någon annan som känner igen sig? Obestämd Blir lite orolig för min lilla bebis. Tycker jag är så sent nu att jag borde känna bebisen ordentligt. Eller åtminstone inte så att känslan försvinner.
    Förra graviditeten så hade jag moderkakan i framvägg vilket gjorde att jag kände sparkar först i vecka 21-22, så tråkigt, hade ju första barnet att jämföra med, kanske är det så att din moderkaka ligger i framvägg
  • Grizabella

Sexlust ja, finns ingen här med, tyvärr.

När jag gjorde KUB i tisdags så tog det 45 minuter och jag fick 3 bilder, gratis, behövde inte ens fråga, toppebra sköterska, hoppas jag får henne på RUL

Undrar just om jag kände det första sprattlet idag, mina tarmar bråkar mycket men det här var något helt annat, likadant igår och när jag lyssnade på hjärtljudet med angelsounds nyss så hörde jag hjärtat precis på samma ställe som sprattlet

• Grizabella

Angående, med första barnet avverkade jag runt 24 timmar på sjukhuset och hann med akupunktur, sterila kvaddlar, lustgas och epidural. Akupunktur och sterila kvaddlar gav ingen effekt.

Andra så hann jag bara med 40 minuter på själlva förlossningsrummet, så då blev det lustgas.

Beroende på hur lång tid denna förlossning kommer ta så vill jag först ha lustgas och tar den allt för lång tid epidural, ingen akupunktur eller kvaddlar. 

• Grizabella

Jag fick bada fastän vattnet gått, bubbelpool, fast nu hann jag iofs inte fylla mer än halva karet innan det kom krystvärkar, jag som sett framemot att få bada bubbelpool , då bubbelpoolen inte var ledig vid första förlossningen

Svar på tråden Augustibebis 2012