Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella
    Lilja85 skrev 2012-05-25 10:24:14 följande:
    tack för era "pepp", familjen säger det samma. Blir bara lite osäker, då MVC rekomenderade mig VC för att jag inte har liksom "allvarliga fysiska grvid-krämpor" eller vad man ska säga. Alltså inget som man kan ta på typ... utan skulle enligt dem försöka bli sjukskriven för typ stress, och då ser det bättre ut om det inte är från MvC?!

A iaf, å så samlar jag ihop mig för å då gå till en VC, vilket jag inte tror jag gjort någon gång innan. Har iaf ingen kontakt med någon läkare jag känner något förtroende för då jag är van att få bemötande som "du e för frisk, inget fel på dig, inga symptom"osv, (å så ha det visat sig att jag haft salmonella osv som inte hade kommit fram om jag inte stått på mig om provtagning å det har sen blivit liv i luckan). Så därför söker inte jag läkarvård om jag inte e dundersäker på att jag har något å visa upp, att jag får det jag behöver som ex rätt hostmedicin å sånt. Eller om jag är allvarligt sjuk då så klart.

Väntar mig iaf att de väljer någon med förståelse, då jag gråtandes öppnar upp mig redan i telefonen. Å så kommer jag dit med "diffusa" symptom och får min tidigare bild av vuxenläkare förstärkt. Så att samla mig för nästa eventuella förnedring tar emot, plus att det är dyra, sura penga att lägga på ett sju-minuters flin.

Aja, har denna veckan, hoppas på att GP-ansökan går igenom på FK, utan att behöva överklaga å så får jag se hur jag löser tiden där emellan... Ska till Dr. på MVC på tisdag av annan orsak, kan ju känna på vad det är för en typ å kanske höra mig för då...     
    Du har säkert träffat en korkad läkare som inte tycker att graviditet är någon sjukdom, Rynkar på näsanhoppas MVC-läkaren kan sjukskriva istället
  • Grizabella
    Angelica1991 skrev 2012-05-25 21:24:07 följande:
    hejsan svejsan :) hoppas ni har det bra mer era magar tihi =) jag smygläser lite men har inte skrivit något för det är ju inte så kul alla gånger att skriva från mobilen men nu tog jag mig tid att låna datorn som finns på neon avd. :P det går framåt för oss med ett litet bakslag. vi börjar med dom bra tycker jag
    av med droppet - kör endast min bröstmjölk i en nässond
    av med antibiotikan = av med sista nålen på kroppen !!! HURRA - innebär infektionen är botad ! =D
    väger nu lite över 900 g + 1,5 cm längre sen födelselängden på 32,5 cm och huvudet 0,5 cm större, nu 24,5
    hjärnan är kollad och den är som den ska

nu till det lite små stressande..
    dom har hittat ett blåsljud som KANSKE kan gå bort av sig själv tack vare att hon fortfarande är "liten" i normala fall skulle hon ju ligga i magen och den grejen som inte stängt nu skulle i vanliga fall inte vara stängd heller så vi ska vänta nu ca 1,5 v till se om den är på väg att fixa sig som doktorn nu trodde i hennes fall. annars måste dom operera henne och fixa det !! jag blev svimfärdig när jag insåg att dom kanske måste operera henne... men nu hoppas jag att vi får ha den turen att hon fixar det av sig själv :D

NU hurrni har sommaren kommit må jag säga.. jag hinner att ta lite sol stunder jag med fast utanför sjukan då hehehe då är dag 15 avklarad ! Tack för att jag fortfarande kan skriva med er här. känns dumt att skriva i majtråden med folk jag inte alls hängt med =) Godnatt ! :)
    Bra att allt går så bra, så liten och söt hon är, du måste hålla oss uppdaterade, tänk i augusti när våra knoddar ploppar ut är hon allt en riktigt normalstor bebis
  • Grizabella

BB-väskan har jag de 2 tidigare gångerna packat dagen före förlossningen, de har känts naturligt att packa den just då,absolut inte innan, precis som om kroppen visste att något var på G, utan att jag själv kände något, likaså har jag de 2 tidigare gången fått ett akut behov av att städa hela huset, tvätta , se till att handla de sista osv samma dag som förlossningen startat. Båda förlossningarna har startat i vecka 38.

• Grizabella

Synd man måste ha Med mera kort, jag har det redan sedan länge och då kostade det inget att få det som tur är, men om man nu måste betala 100 kronor för ett kort man aldrig kommer att använda så blir babyboxen gratis längre, lite tråkigt, får se till att vara snabb med att hämta ut boxen innan de tar slut igen, får väl be sambon köra till Bäckebol i helgen

• Grizabella

Hämtade min babybox från Kronan idag, inte alls lika bra som tidigare, jag fick

En necessär med 2 provprodukter och en plastflodhäst 1 napp från Mam Rabattkupong från Kronan, typ 25% rabatt på en valfri produkt från babysortimentet 

• Grizabella
    Sommaren12 skrev 2012-06-03 17:30:25 följande:
    Tack för infon Grizabella, då lägger jag inte ner ett projekt på att få tag i den. Hade fått låna svärmors medmerakort då vilket hade blivit lite omständigt.
    Nopp, gör inte det, har man långt att åka eller måste lösa ut ett medmerakort för 100 kronor är det inte värt besväret
  • Grizabella
    fru Elle skrev 2012-06-03 18:08:04 följande:
    Jag hade förväntat mig lite mer efter allt man hade hört om babyboxen från Kronan. Förutom det på bilden fick jag ett blöjpaket från pampers med.
    Ja man har ju hört hur mycket det skulle vara i de första boxarna tyvärr fick jag inga blöjor,
  • Grizabella
    Kampis skrev 2012-06-06 10:00:19 följande:
    Hämtade ut min box från kronan, vilket skämt!!!!

En napp, en badolja och en tidning.

Min kompis som hämtade för nån månad sen fick förutom detta blöjor, bindor, tuggummi, flera flaskor olja, creme mm från natusan.      
    ja den är inte alls bra nu, slöseri med så stora lådor till det lilla innehållet, sämsta boxen av de tre man kan få, även om det nu är gratis
Svar på tråden Augustibebis 2012