Angående napp så har mina 2 barn inte använt det, med första barnet totalvägrade allt vad napp hette,, tokskrek så fort jag provade, köpte nog alla nappar som fanns på marknaden, både de på tex ICA och svindyra i barnaffären. Med andra sonen så provade jag några gånger, men han var inte heller intresserad av napp heller så jag brydde mig inte om att fortsätta. Stora sonen hade kolik så det hade varit skönt om han tog napp då han hetsåt bröstmjölk när det magonda började, vilket bara gjorde det värre. Fast nu är jag glad att slippa bråket med att vänja av vid napp. Kommer nog inte bry mig om napp denna gång hellre.
Angående BB-väska så hare jag båda gånger packat 2 stycken. En till själva förlossningen och 1 att ha på BB-tiden, den ligger kvar i bilen tills vid kommer upp till BB.
I förlossningsväskan har jag haft:
Mobil
Kamera
Mat till sambon, typ en matlåda från frysdisken att värma i mikron.
Lite godis, dricka, kakor (fast jag har aldrig ätit något under mina 2 förlossningar)
Någon typ av engeridricka, typ Gainomax, var det enda jag fick i mig under första förlossningen som tog 26 timmar, andra gick så fort, 40 minuter på förlossningsrummet så då hann jag inte äta något, men fick smarriga glassdrinkar efteråt
. Men man får mat på förlossningen tex nyponsoppa, smörgåsar,glassdrinkar beroende på vad man klarare av att äta,
Morgonrock att ha på mig upp till BB
I BB-väskan kommer jag ha: ( De kläder jag åker in tar jag på mig när jag åker hem)
Använder egna kläder på BB. inte sjukhuset, tror de flesta hade privata kläder på sig och inte sjukhusets
Amningsbehå, amningsinlägg och amningströjor
Mjukisbyxor att ha på BB
Innetofflor, inte kul att gå i ytterskor
Underkläder
Hyigenartiklar som schampo, balsam, duschcreme, tandbortse, tandkräm etc, egna bindor.
2 ombyte kläder till bebisen, första gången 2008 fanns bebiskläder på BB, 2010 fanns det inte några vad jag kunde se, blöjor har funnits båda gångerna.
1 pjyamas till bebisen
Egen kudde
Tidningar att ha som tidsfördriv, blir rätt långtråkigt på BB, bebisen sover ju mycket första dygnet, kommer köpa en bärbar dator innan förlossningen.
Lite godis och dricka, typ Mer
Tvättlappar i papper, sist fick jag tvätta bebisens rumpa med typ Torky, det var det enda som fanns.
Laddare till mobil och kamera
Har fött på Mölndal båda gångerna
Glöm inte att ha med massor med växelpengar till parkeringen