Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella

Augustibebis 2012

TheMaraja skrev 2012-05-02 13:11:07 följande:
    Gizabella: grattis!! Var det du som vann vi föräldrars tävling?!

Tack för allas omtanke!
    Nej, den vann jag inte, utan det var inne hos babydjungeln
  • Grizabella

Svipp: Sigrid gillar jag även Astrid, fast Sigrid allra bäst

Får ju min tredje kille och det är inte lika lätt med killnamn, lutar åt Elmer eller Ture, de andra två heter Wilgot och Wincent 

• Grizabella
    LiJon skrev 2012-05-09 14:17:59 följande:
    Idag tog jag äntligen tag i att ringa vårdcentralen för sjukskrivning, foglossningen har blivit mycket sämre så jag kan knappt jobba, har dragit på det i det längsta. Först positivt överraskad av att bli vänligt bemött och fick en tid direkt, nu är jag så sjukt frustrerad.

Fick träffa en utländsk läkare och när han undrade vad jag hade för problem och jag svarade foglossning sa han "vad sa? vad betyda?" så fick jag sitta och förklara för honom var foglossning är och hur det stavas. Sen klämde han tio sekunder bak vid bäckenet, och sen fick jag sitta med när han skrev sjukintyget, dock inte se vad han skrev.

Fick intyget med mig och jag tror knappast det kommer bli godkänt hos FK. Under diagnos har han skrivit "ryggvärk". Wtf!? Det är väl inte det jag har. Under status "gravid med stor mage". Nähä? Och sen på given ordination har han skrivit "vila, akupungtur och bälte". Det är ju inte alls det han ordinerat, jag förklarade att jag redan har provat akupunktur och foglossningsbälte utan resultat. Känns som att det är relevant att det står med i intyget att jag provat olika saker innan jag sjukskrivs.

Åh jag är så less. Tror ni det finns någon chans att det blir godkänt hos FK?   
    Jag håller med de andra, tyvärr kommer nog inte det intyget att duga, de är ju rätt hårda på försäkringskassan med att sjukskriva gravida, försök få ett nytt intyg
  • Grizabella

Angelica1991: Oj då, håller tummarna för att lilltjejen skalll stanna några  veckor till för att bli mera färdigutvecklad

Vad många som gör glukosbelastning, är det rutin hos er, här i Göteborg görs det inget om det inte är så att man har för höga blodsockrevärden 

• Grizabella
    Angelica1991 skrev 2012-05-15 10:00:48 följande:
    jag har lyckats fått in 2 bilder i mitt bildgalleri på min profil sida. det gick från mobilen :D mer bilder kommer sen men nu har ni fått en tjuvskik iaf hihi
    Så fin hon är, vilken stark tjej du fått
  • Grizabella
    strangeryoutwo skrev 2012-05-18 09:58:51 följande:
    Jag studerar på högskola och har BF 2 augusti. Jag jobbade senast i somras. Kommer jag få lägsta ersättning om jag inte anmäler mig till arbetsförmedlingen den juni när terminen är slut? Jag vill ju inte jobba i sommar, jag vill bara ta det lugnt.

Kan jag ta ut havandeskapspenning under sommaren? Eller kan jag ta ut föräldrapenning innan barnet kommer. Vilka är reglerna? Har sett att det är andra i tråden som är i samma situation. Vad rekommenderar ni?
    Vet att man kan ta ut FP 60 dagar före bf, tror nog du måste antigen ta ut FP eller vara anmäld hos arbetsförmedlingen för att inte sänka ditt SGI eller bli nollad, havandeskapspenning får ju bara de som har tunga eller riskfyllda jobb. Men tror chansen är liten att du får jobb när du anmäler dig som arbetslös i juni, högravida är inte så himla attraktiva  och inte så kort tid innan bf.

Är själv arbetslös och sökt mängder med sommarjobb, inom vården, men så fort de får hör att jag är gravid så är jag inte intressant längre.  Hm ja det var ju synd brukar de säga och man märker direkt att de inte är intresserade av en.
Svar på tråden Augustibebis 2012