-
På Mölndal blev det chockade när jag bara ville stanna 1 natt istället fär 2 nätter, var ju omföderska och hade räknat med att de istället skulle tjata om att jag skulle åka hem, men en natt räckte gott och väl när allt funkade som det skullefru Elle skrev 2012-03-07 12:24:09 följande:I Varberg så får man välja hur länge man vill stanna på BB. Stor skillnad mot östra, det var det första de frågade när jag kom upp på BB, när jag ville åka hem. Har haft sånt strul med amningen och vill få hjälp med att få det att funka. Östra blir valet om det startar igång när jag är i Göteborg. Men är ganska säker på att jag kommer välja Varberg. Får igångsättning pga mina tidiga snabba förlossningar och där bor mina föräldrar som ska vara barnvakt. -
Angående Ergo, kan säga att den verkligen var värd alla pengar, första barnet hade kolik och vägra sova själv på dagarna så jag bar honom hela dagarna i Ergo, städa, tvätta, laga mat utan problem, fick aldrig ont i ryggen och han san ergonomiskt rätt i den, använde den till andra barnet med, inte lika mycket, mest när vi var ute och inte ville ha van, tyvärr har jag sålt den då vi inte hade planerat en trea, men vi skall köpa en ny, då blir det sportvarianten eller Ergo performance, 2008 fanns det bara en modell, nu finns det fler och just sportvarianten och performance har längre midjeband, originalvariantens midjebälte var i kortaste laget för sambon nämligen
http://reirei.se/sv/varumarken/ergobaby/
http://xn--ergobrsele-u5a.se/
-
Länken funkade visst inte
http://reirei.se/sv/ -
För mig har också amningen funkat för första början med båda barnen, har aldrig haft problem med mjölkstockning eller såriga bröstvårtor eller att amningen gjort ont, det enda är att det blivit spända och ömma någon gång när de råkat sova över en amning. Jisses vad man kan längta efter att de skal vakna då
. inte ens när jag slutade amma fick jag problem, mjölken sinade efter hand. Första barnet ammade jag tills han var 21 månader och andra barnet kommer jag inte ihåg, minst 15 månader iallafall.
Inför första barnet hade jag målat upp värsta scenariot och trodde helt enkelt att amning gjorde ont den första tiden och såriga bröstvårtor hörde till, det hade man ju läst liksom -
Med första barnet gick jag regelbundet på ÖF två gånger i veckan från att han var runt 8-9 månadader, med andra barnet så gick ju den äldste på dagis just de dagar när öf var öppet och då gick jag inte dit alls,ville passa på att själv vila när den äldste inte var hemmababyhummingbird skrev 2012-03-14 10:39:23 följande:Hej! Jag har en fråga som kanske är lite underlig.. Ni som har barn sedan innan, har ni varit med era barn på öppna förskolan? Ni som är gravida, har ni tänkt att vara på öppna förskolan? För jag tillhör en helt nyöppnad familjecentral där min barnmorska, BVC och öppne förskolan är i samma hus. De öppnade bara precis öppna förskolan för en vecka sedan.. var där och kikade och det är jättefint! Massa aktiviteter med babycafé, musikrum, matlagning,babygymnastik, spädbarnmassade.. ja, allt mellan himmel och jord. Öppna förskolan ligger även bara 5min promenad ifrån mig... så jag hade tänkt att kanske vara där kanske en gång i veckan.. särskilt eftersom jag inte känner så många andra som har barn i samma ålder.. många har barn som redan är 2-3år. Men enligt min väninna så är man "bara på öppna förskolan kanske MAX en-två gånger per månad." (Värt att tillägga är hon är skeptisk och negativ gentemot det mesta..) Men min fråga är alltså hur ni använt öppna förskolan och/eller är detta något ni kommer besöka?
-
Finns en del i Göteborg, vet att det brukar vara en i Härlanda, sedan i Nödinge nu till helgen och Kungälv 31 mars, sök på klädbytardagar Västra Götaland och Göteborg, brukar finns lite här och var runt/i GöteborgLilja85 skrev 2012-03-19 15:46:44 följande:Hej hej. Inte så aktiv i skrivandet här men inne å läser varje dag
Undrar: Hur/var hittar man dessa bytardagar? Och babyproffsens babykväll, Var/när är det?
Tacksam för svar -
Vi har som tur är inte haft problem med att någon lagt sig i vad våra barn skulle hetta, blev Wilgot och Wincent. Fast vi sa inte förrän efter förlossningen vad de skulle heta, tog sambons efternamn med tanke på att vi har planer på att gifta oss, och så blir det ju till pingst, ett litet borgerligt bröllop med bara närmaste familjen.
Får vi en pojke till blir det Elmer eller Ture tror jag och skulle det bli en flicka Elvira, Ester eller Sigrid.
fru Elle: Harry är ett himla fint namn tycker jag -
Dags för RUL idag 11.00, kul med nevös, känner sparkar varje dag, de både syns och känns utanpå, så denna gång borde inte moderkakan ligga i framvägg, sist kände jag inte det ordentligt förrän efter vecka 20, typ 22 eller nått när moderkakan låg i framvägg
-
Allt gick bra på RUL idag, en livlig liten kille som inte var stilla en sekund
, ja det blir triss i killar, har ju killar sedan innan, klart lite besviken blir jag ju då jag alltid innan jag ens fick barn alltid önskat mig en tjej, men får sörja lite och att jag aldrig kommer få uppleva hur det är att få en dotter,visst är jag himla glad över killen i magen och att han är frisk. Ja det gick inte att ta miste på att det var en kille, han visade stolt upp sin lilla snopp så att vi absolut inte skulle missa det
Tog hela 50 minuter då det var en underläkarstudent som skulle öva/lära sig tyda ultraljudsbilder, så vi fick se knodden mycket, fick 3 bilder med mig hem som jag inte betalade något för som tack för att jag ställde upp sån att hon fick chans att öva.
Nytt bf 25 augusti, fast
Ja som jag misstänkte låg moderkakan i bakvägg, det är därför jag känner sparkarna så mycket tidigare denna gång -
angående skötväskor så köpte jag min billigt på stadium för några år sedan, har fungerat kanon, kostade bara 99 kronor och förutom stor fack så har den två mindre på framsidan och en på varje sida av väskan, kanske skulle köpa en ny, vore kul med en ny färg
, vet att många köpt denna som skötväska
http://www.stadium.se/mode/juniorklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag