Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella

Har sedan igår haft blodiga flytningar,kommer mest när jag går på toaletten,  avvaktar då jag ändå skall till BM i eftermiddag, annars hade jag ringt förlossningen och kollat, lite svag mensvärk ibland, , har inte bf förrän 23 august, men det kan ju vara tex slemhinnorna som spökar eller nått

• Grizabella
    LiJon skrev 2012-08-02 15:05:35 följande:
    Ni som vill kika på En unge i minuten; det krävs ju premium men de har sänkt till 49:- för en månad (fram till 20 aug tror jag?). Jag skaffade det i juli och avslutade prenumerationen när jag hade kollat klart. Tyckte det var värt femtio spänn. Vet inte om de finns att se gratis någonstans.

Nappade också på det erbjudandet och har nu kollat igenom 10 avsnitt,
  • Grizabella

Hade värkar inatt mellan 23.00 och 03.00,kom mellan 3-5 minuters mellanrum,  sedan somnade jag och nu är de borta , förvärkar, slemproppen har lossnat hela veckan, slemiga blodiga flytningar, kom även en del blod och slem inatt, samtidigt som magen blev tokig och jag fick springa på toa tre gånger och göra nr 2, magen känns öm nu, hoppas värkarna kommer tillbaka, vill gärna ha en bebis i helgen ,  är i vecka 36+6 idag. Lillknodden var verkligen aktiv under värkarna och roade sig en tubstund med att borra ner huvudet mot bäckenet så att det ilade i hela bäckenbotten och underlivet, kändes som om han försökte trycka sig ut, har roat sig lite med det en stund nu med, ingen skön känsla, han ligger långt ner och är ruckbar. Har haft en hel del sammandragningar under veckan.

• Grizabella
    Issan8 skrev 2012-08-06 06:00:37 följande:
    Ja nu har även jag fått känna på förvärkar, första gången under hela grav Glad Men nej, jag är nog glad att jag sluppit fram tills nu, det gör ont men precis som du säger fruKå är det väl ingenting mot vad vi ska uthärda sen. Jag har vaknat 3 gånger under mina få sovtimmar av värkar, blivit tvungen att resa mig ur sängen för det gör för ont för å ligga ner. Försökt att andas lugnt men vete tusan om jag gör det "rätt". Nu är det rätt lugnt, ska snart ringa förlossningen å fråga angående blodet som sipprat.

Är det någon som har erfarenhet av ljust blod som sipprar litegrann, knappt något slem inblandat så blir osäker på om detta verkligen kan vara slempropp? Har blödit lite lite under hela natten. Någon som vet???? 

Kan ju vara teckenblödning, men ring absolut förlossningen och rådfråga,
  • Grizabella

Nu är han här vår lillkille, föddes inatt 00.58 i vecka 37+2, 51 cm lång  och vägde 4115 gram, tydligen hade han gottat till sig ordentligt då moderkakan var stor  amningen funkar fint, bara jobbiga eftervärkar i samband med amning som man ofta får som omföderska.

Snabb förlossning, hann med 29 minuter på förlossningen.    

• Grizabella

Tack för gratulationera, de har lite extra koll på lillkillen då han väger mycket för sin tid, dvs 4115 i vecka 37+2, de tar blodsocker och så måste ha ammas var tredje timme, fast det är inte några problem då han äter oftare än så

Grattis Tant ljusgrön och Grattis Mita1973!!   

Svar på tråden Augustibebis 2012