Inlägg från: Grizabella |Visa alla inlägg
  • Grizabella

Augustibebis 2012

Finns även hemmasydda snugglenest/babynest på tradera, billigare än orginalet

• Grizabella

Så här står det på Facebook om Kronan babyboxar

Vi har fått otroligt många brev och kommentarer om när vi får in nya paket. Det är verkligen jättekul att så många är intresserade av vår babygåva. Dock hade vi från början ingen aning om att ni var så många! Därför tar det tid att ordna fram ett större lager. Nu börjar vi i alla fall närma oss en lösning. Från och med 23/4 har vi fått fram ett litet lager och då kommer vi göra beställningsformuläret tillgängligt igen. Men vi misstänker att även detta snabbt kommer ta slut. Om en månad kommer vi ha ett betydligt större lager, och då hoppas vi att det räcker betydligt längre. Tack för visat tålamod och stort grattis till alla er som går i väntans tider eller som just fått en liten bebis!

Ja så i slutet på maj så gäller det att vara snabb till Kronan för att få ut babyboxen , var så längesedan jag bokade min så jag hoppas få tag på en då

• Grizabella

Angående ErgoBaby så är den toppen, väld värd sina pengar, köpte en 2008 som jag bar sonen i hela dagarna då han hade kolik och vägrade sova själv, tyckte aldrig det var tungt och städade, tvättade och lagade mat med sonen i Ergon, använde den även till andra barnet men sålde den tyvärr sedan då jag inte trodde vi skulle ha en trea.

Men har nu köpt en ny för halva priset via Smartson, blev en ErgoBaby Performance denna gång, i blått, himla snygg

799 för en ny på Jollyroom är ett bra pris då begagnatpriserna på tex Tradera är högt för Ergon,

• Grizabella
    fru Elle skrev 2012-04-30 19:15:36 följande:
    Vi har en Philips vattenkokare som man kan ställa in på 40, 60, 80 eller 100 grader.
    Det  har vi med, den är toppen då 40 grader är lagom för sonens välling
  • Grizabella
    Sommaren12 skrev 2012-04-30 21:56:37 följande:
    Grizabella: jag tittade på den! Men många skriver att den börjar läcka inom ett år. Hur är er? Å andra sidan tycker jag alla vattenkokare gör det förr eller senare...
    Vi har inte hunnit använda den ett år ännu, hoppas verkligen inte den börjar läcka
  • Grizabella
    Sommaren12 skrev 2012-05-01 09:52:43 följande:
    Hejåhå: smart! Kanske hjälper. Nu bor jag inte i en storstad så det kanske hjälper lite också. Inget ont om storstäder, har precis flyttat något ofrivilligt från en, men stölder är ju helt enkelt vanligare där. Täcker ens hemförsäkring om den blir stulen i ett låst barnvagnsförråd?
    Det borde det göra om du haft den i ett låst barnvagnsförråd med lås på vagnen, dock finns ju ofta en självrisk på 1200-1500 kronor, se bara till att ha alla kvitton i ordning, även på alla ev tillbehör, kolla med ditt försäkringsbolag, har de inte någon hemsida där du kan se försäkringsvillkor
  • Grizabella

Så glad jag är, fick precis reda på att jag vunnit en vagga, nu är sovplatsen löst den första tiden, har funderat hur vi bäst skulle lösa det då vi har två våningar och jag vill kunna ha bebisen på båda våningarna beroende på vart jag är och samtidigt, det är en BabyBjörns vagga  harmony, hade inte köpt den själv då den är lite dyrt,runt 3200-3500 http://www.babybjorn.se/produkter/sova/vagga-harmony/vagga-harmony/ , hade ju vagga och spjälsäng tidigare som vi sålt då vi inte tänkt skaffa en trea, hoppas äntligen få en bebis som gillar att sova på egen hand fast som vanligt hamnar han väl i sängen hos mig på natten då de är enklare så när man ammar

• Grizabella

Tack, brukar sällan vinna och absolut inte dyra saker och just vagga kanske inte är något jag hade prioriterat annars

Ninime: Ja det är inte kul att det går fort uppåt med vikten, fast det syns inte på bilderna i din blogg  att du gått upp 19 kg, men även om det inte syns så är det ju tungt att bära på ,men jag vet hur det känns, för mig känns 10 kg i vecka 24 mycket, hoppas det lugnar ner sig nu som de andra 2 gångerna, hatar liksom att alla kläder är för små

Svar på tråden Augustibebis 2012