Inlägg från: Nettan1982 |Visa alla inlägg
  • Nettan1982

Augustibebis 2012

Hej alla! Har följt er ett tag men inte skrivit ngt. Är beräknad den 10aug. Har mått skapligt hela tiden förut en grym foglossning så jag knappt kunde gå, men efter att bebis vände sig rätt så blev det mkt bättre. :)

Har precis hämtat ut en gravidbox i Häggvik, tack för tipset av ngn här inne! :)

Ellenbmt: jag kommer från Vimmerby, hoppas ni får det kul. Hur länge stannar ni?

• Nettan1982

Vad kul att det är fler med bf då! :) Vi får se vem som hinner först! ;)

Jobbigt med regn när man är på ngt sådär men barnen brukar ju oftast ha kul iaf :)

Birthrape låter helt sjukt! MAn hoppas att man inte någonsin kommer få uppleva något sådant men jag tror att i en stressad situation så kan tyvärr sådana här hemskheter förekomma, även om det kanske inte är en persons mening... Hoppas för allas skull att det dock kan gå att förhindra och att det slipper upplevas. Om man kan uttrycka sig så? :/

• Nettan1982

Jag tycker ofta att det är mkt "moraltanter" här inne som gillar att trycka till de som tycker annorlunda än en själv. Men de trådarna kan man ju välja att strunta i. I de trådarna jag läser & skriver har alla respekt för andra & låter människor vara människor med olika tankar & åsikter :)

De som inte är här inne aktivt själva vet ju kanske inte riktigt hur det funkar i praktiken kanske?

• Nettan1982
    NiniMe skrev 2012-07-09 21:23:52 följande:
    Jag vetitusan vad det har varit.. Jag har ju de vanliga med sammandragningarna och lite mensvärk men inget som ökat sen innan detta hände, har kryst o haft mig för o se om det kommer mer men det kommer inget, så det har nog bara varit en slemmis eller en vattnig flytning.. Ja det är kul detta hahaha
    Men man borde väl ha luktat om det var kiss?
    De säger ju att flytningar kan komma sådär men det låter ju lite otroligt innan man själv upplevt det... :/ En gång när jag var inne på koll för jag var rädd att mitt vatten gått så sa de att jag skulle ligga på rygg med benen uppdragna och hosta. Kom det då mer så kunde det vara vatten...

En väns vatten gick i v33. Bebisen låg i säte och när hon ringde in så var de lugna eftersom hon inte fått värkar än. En kort stund efter det fick hon värkar och då blev det bråttom. Kanske är värkarna som är avgörande för om det blir ambulans eller inte? 
  • Nettan1982

Hoppar in med en fråga, ni verkar vara öppna & ärliga med det mesta. Skrattar ofta när jag läser er tråd :)

Men den eviga slemproppen... Kan den se ut som förkylningssnor? När det är sådär gulaktigt & segt liksom... Eller är det bara skumma flytningar?

Blir inte klok på vad som kommer ur mig riktigt...

• Nettan1982

Det började med mer som gelé för ett par veckor sedan. För 2v sen blev det gult... :/ Tänk vilken sak att diskutera :) Tur att ni finns så man slipper diskutera med killen, lite "mystik" måste man ju få ha kvar så gott det går... :)

• Nettan1982
    Grizabella skrev 2012-07-13 21:39:33 följande:
    , tror inte sambon skulle bli direkt överlycklig över en sådan diskussion

Hihi nej jag tror det räcker med förlossningen för deras del... :)

Håller med Bez imena! Skriver inte så mkt men läser & skrattar ofta. Det är underbart när man annars går med ett litet åskmoln över huvudet :)
  • Nettan1982

Jag tror jag skulle vunnit ett pris om det var en tävling om vem som vaknat av jobbigaste sak.

Min granne har sex. Vilket är extra blä eftersom det är mitt ex! :/ Sånt vill jag faktiskt inte höra... Så blev jag toanödig oxå vilket iof var bra för där hörs det inte... :)

Svar på tråden Augustibebis 2012