Inlägg från: Nettan1982 |Visa alla inlägg
  • Nettan1982

Augustibebis 2012

trossan skrev 2012-07-19 09:29:48 följande:
    En fråga till lite längre fram i tiden: i hur många månader fungerar en resesäng? Är de mindre säkra än en spjälsäng?

Antar att faran är att de kan välta? Något annat?

Tips på någon bra?

Vi kommer vara en hel del på landet och även hoppas vara hos våra föräldrar både bebis själv och hela familjen tillsammans, och då funderar vi på om vi ska installera spjälsängar överallt, eller om resesäng funkar..

Har haft resesäng en hel del till min dotter. Den har aldrig vält eller ens varit nära trots att hon klättrat i & ur den.

En del är ganska så tunga & klumpiga, så man kan ju kolla på vikten om man ska köpa en.

Jag har köpt till madrasser, en hos mormor & en vid vår stuga för den som följer med är inte speciellt mjuk... Finns billigt på Ikea & säkert Jysk oxå :)
  • Nettan1982

Jag har Eva Tapper som bm, hon är jättebra! Hon sa att om det inte kommit igång tills min nästa tid om 2v så kan hon göra en hinnsvepning på mig.

Värkarna från igår avtog men slemmisen är fortf lite blodstrimmig... Så kanske det kommer snart...

Hoppas du får ngn hjälp Katten!

• Nettan1982

När min dotter föddes så gick de iväg med henne direkt och la henne på kylbädd. Då sänker de kroppstemperaturen till ca 33-34grader. Detta görs, både på barn och vuxna, för att förhindra skador av syrebrist i hjärnan. Genom att kroppen blir nedkyld så ges hjärnan en chans att reparera sig. Det är inte behagligt och därför sövs man ner med morfin under tiden. Behandlingen brukar vara 72h sen börjar man sakta öka tempen igen och dra ner på morfinet. 

Det här innebar att det dröjde lite mer än 3dygn innan jag fick hålla min dotter i famnen mer än när hon direkt kom ut i några sekunder. Då var hon fortfarande kopplad till en massa maskiner och dropp. Det tog lång tid innan jag tog till mig att jag fått barn och att hon var min, den där lilla tjejen som låg bland alla maskiner. Ännu längre tid innan jag vågade släppa på skräcken inför att hon skulle vara skadad på något sätt efter förlossningen.
    Tills en dag då jag bestämde mig och verkligen kände att det spelar ingen roll. Hon kan ha vilka skador som helst. Hon är iaf min och jag älskar henne verkligen mest av allt i hela världen oavsett vad.

Inför kommande förlossning är jag nervös. Jag vill inte gå igenom en sån sak igen. Ovissheten om hur det ska gå, hur ens barn mår. Man skyddar sig med att stänga av lite för man vet inte hur man överlever att ens barn inte ska klara sig. Så anknytningen blir lite lidande (för mig iaf) tills den dag då jag vågade tor att allt skulle gå bra. Vilket det har gjort. Min dotter är en helt frisk 3 åring! :)

Din väninna har det nog inte lätt just nu Stövelkatten. Speciellt inte med "hotet" från sjukhuset om pengar. Det vill man absolut inte behöva tänka på i ett sånt läge... Jag hoppas att allt kommer att gå bra för dem alla!!!

• Nettan1982

Grattis katten!!! :) Skönt att höra att ni båda mår bra & att amningen kommit igång! :)

Hejochhå: jag skickar all styrka jag kan till er! Grattis till er lilla pojke & jag håller tummarna för att allt ska gå bra!

Ninime: vilken v är du i? Funderar på att ringa till min bm på Mamamia & fråga om de kan göra en hinnsvepning på mig nu i dagarna. Är i 37+2 idag. Har en tid den 3aug men det känns som en evighet tills dess...

• Nettan1982

Naimis: jag går hos Eva Tapper. Har du haft förvärkar mkt? Har inte haft så mkt men lite blodblandad slempropp & en del värkar på kvällarna...

Ninime: ja ovissheten är jättejobbig! Mest gör jag har svårt med barnvakt. Nu är min mamma här men hon åker till helgen & då blir det jobbigt igen. Hon är 3h bort då. Det är klart det finns lösningar men jag vill ha det löst i förväg... :/

Hejochhå: tänker på er!

Svar på tråden Augustibebis 2012