Stövelkatten skrev 2012-07-16 10:25:47 följande:
Vad jag förstått så är det svårare att få igenom pga humanitära skäl som förstagångsföderska, antagligen för att man oftast inte är så mogen man behöver vara.
I övrigt så tror jag en så tidig igångsättning är svår att få utan medicinska skäl. Men du kan ju inte få mer än ett nej om du pratar med din bm.
Och jag förstår hur du känner... Har fått uppskrivet i min journal att bm skickar remiss till fl veckan innan bf/vid bf ifall det fortfarande inte satt igång och jag fortfarande har ont osv. Men sen är det ju upp till läkare osv att göra en bedömning om igångsättning. Vet iaf att min livmodertapp är öppen ca 3cm och mjuk. Alltid något.

Är omföderska så kanske att kroppen är mer redo men känner nu att jag kommer stå ut tiden ut. Imorse kändes det lite övermäktigt men har jag klarat 37v så klarar jag väl 3 (5) till :) Ska till bm på torsdag så får prata med henne då, hon kanske åtminstone kan känna om min tapp börjat öppna sig eller om det hänt ngt iaf... Skönt att få gnälla av sig så tack för den möjligheten! :)
Har lagt upp bild på babynest nu i bildtråden + lite annat.