Inlägg från: Nettan1982 |Visa alla inlägg
  • Nettan1982

Augustibebis 2012

Går med molvärk hela dagarna här & min kropp viskar typ snart snart. Drömmer varje natt att det startar på olika sätt & blir lika besviken varje gång det blir morgon & det inte startat... Testat mkt hallonbladste & färdknäpp. Får ta en långpromenad & skaffa nutella & ananas snart så kanske kanske det blir snart... :/ :)

• Nettan1982

Lycka till Noli, Tjockisbullen och Karo77! Så spännande att ni snart ska få träffa era små! :)

Grattis Naimis: Skönt att ni mår bra och får komma hem :)

Mammsen: Sitt i skuggan mkt på Liseberg om du kan, 5:-/saken fika på Ikea och ligga i plurret en bra stund imorgon kväll. Du är strong som ger dig på det måste jag säga! :) 

• Nettan1982

Katten: när min dotter föddes började hon med napp direkt. Amningen fungerade jättebra iaf. Eftersom den redan verkar göra det för dig så tycker jag att du kan testa. Det finns ju olika modeller så man kan testa olika innan bebisen hittat en favorit. Men tror det kan ta ett tag innan de får till snitsen...

• Nettan1982
    tjockisbullen skrev 2012-07-26 15:15:25 följande:
    Jag är på förlossningen på Huddinge, de har tagit hål på hinnorna och det kom MÄNGDER av fostervatten o nu har värkar satt igång smått o börjar redan bli starkare så vi avvaktar o ser om jag kommer behöva värkstimulerande eller inte....ska försöka vila en stund nu sen mat o sen kämpa på:) 

LYCKA TILL till er andra också!

Kram 

Lycka till! :)
  • Nettan1982

Hur går det babyhummingbird? Fortfarande sammandragningar?

Jag har bf 10aug & är i v37+6. Men försöker tänka att jag har en månad kvar. Har kännt det som om bebis kommer komma tidigare förut men ger mer & mer upp nu. Om det är det där lyckohormonet som startar det hela är det kört för min del...

Är så trött på att ha ont varje dag, slut på orken & lusten att göra saker, trött på min fula kropp & bekymmer i förhållandet! Jag orkar inte kämpa mer för saker men vad ska man göra när man inte heller kan ge upp?...

Förlåt för nattligt gnällinlägg. Men kan inte sova & behövde få det ur mig...

• Nettan1982
    Aprilia1977 skrev 2012-07-27 05:31:10 följande:
    Nettan1982: jag har bf sen 9 augusti, men jag upplever att vår lille knodd inte alls är pigg på att flytta in till oss!

Jag har jätteont i revbenen på vänster sida, som gör att jag sedan några dagar tillbaka inte kan sova öht. Vill bara gråta, så känns det just nu. Ska ringa min BM idag och höra mig för vad jag ska ta mig till. Tänker högt "bit ihop, inte bryt ihop"......

Känner precis samma sak!!! :(

Ninime jag lider med dig! Förstår du är leds & det vore ju typiskt om din systerdotter fick innan dig...

Fast det vore ju skönt gör henne iof oxå :/ :)
  • Nettan1982

Grattis till en söt liten Nelson, Tjockisbullen!

Astro: Hoppas det går bra att jag frågar... Har dina graviditeter, förlossningsstartar och förlossningar varit lika eller har de skiljt sig åt totalt eller lite? 

Är en kontroll människa och vill oxå ha kontroll på saker och ting. Kanske därför jag mår så sanslöst dåligt över att bara gå och vänta nu... Ena stunden känner jag mig larvig för jag vet ju att det inte kommer vara i all evighet men iaf. Är trött på det här nu! Vill ha tillbaka min kropp! 

• Nettan1982

Imorse 05.09 föddes vår lilla son! Allt gick bra. Det hela startade med att vattnet gick lite still men med ett plopp igår vid 21. Vid 04.30 tog jag Eda & vid 05 fick jag första krystvärken. Vi mår bra men får stanna till måndag för de har extra koll pga att jag haft en gbs infektion.

Grattis till er andra som fått bebis!!! :)

Svar på tråden Augustibebis 2012