• Naimis

Augustibebis 2012

Jag gick upp 13 kg sist sen ner 19 kg på ett år, än så länge ligger jag på -2,5 kg, tror inte jag gick ner i början sist. Men jag hoppas på att landa på typ samma som sist, helst lite mindre.
    Dock har jag lägre startvikt nu.

• Naimis

Bellatrixx- Tillhör de sim har svårt för kött just nu. Fisk funkar, men inte kyckling.
    Ägg, kesella, ost, keso, skyr, bönor etc, då får du i dig protein om de är de du är ute efter. Även fisk och skaldjur

• Naimis

Bellatrixx- Äter fisk ca 3-4 ggr i veckan just nu. Serveras de annat hemma så blir de mest att ja försöker få i mig de kött som går, men de blir mest tillbehören.
    Fast köttfärssås, carbonara och pyttipanna funkar då de inte är så mkt kött.

• Naimis
    Gulli skrev 2012-01-23 20:23:44 följande:
    Jag var och lämnade blodpropp förra veckan inför kub.

Idag ringde barnmorskan gällande mina järnvärden. De var tydligen ganska låga så hon rekommenderade mig att ta extra 100mg järn/ dag.

Någon med erfarenhet? Är inte det ganska mycket?

Kan det drabba bebisen om jag har låga järnvärden?

Jag äter Niferex 100 mg. Har super bra HB men låga järndepåer. Började igår, så jag har inte sett någon skillnad än.
  • Naimis

Äntligen hemma efter en låååång dag på jobbet. Har två introduktionsdagar, så dagen avslutades med middag tillsammans med de influgna kollegorna från Norge, Danmark och Finland. Super trevligt men när man är gravid och går upp 06.20 så blir de lite länge.

Enda sedan jag plussade har de varit fest, invigning, några AWs, middagar och nu snart Kick off med jobbet. Det är roligt men de här smusslandet med alkohol är lite tråkigt.

Nu ska jag läsa i kapp alla sidor bi hunnit med idag.

• Naimis

Fru Elle- Donkeyn är svår att inte gilla. Har provat UJ Duet och tycker verkligen att den verkar jätte smidig. Dessvärre känns den väldigt trång, annars hade jag nog köpt den. Får sonen välja blir de donkey, han har fått testa båda men skrek bara i duetten, i donkeyn var han super nöjd.

• Naimis

Grattis till lyckade vul! Även till de som vart "halv" lyckat.
    Förstår att de blir mkt känslor i ert läge

Svar på tråden Augustibebis 2012