• Naimis

Augustibebis 2012

Novalina- För mig handlar de inte om din åsikt, du får tycka precis vad du vill.
    Utan sättet att utrycka sig på, och att oavsett om du inte nämner namn kan de finnas andra som kan ta illa upp och känna sig påhoppade.
    För min del gör jag de inte, men man kan inte bara döma rakt av enligt mig då allas livssituationer är olika.

Jag har inget mer att säga om den saken.

• Naimis

Strangeryoutwo- Ligger fortfarande på - på vågen i v 14+3.

Idag blev de sushi till lunch, så jäkla gott. Skulle kunna äta de varje dag. Imorn fm åker jag till Sälen med jobbet, alkoholfri öl och cider är nerpackad, så får vi se om de är någon som misstänker nåt.

• Naimis

Hej tjejer! Nu har jag massor att läsa ikapp.
    Kom hem igår kväll efter 3 roliga dagar i Sälen. Nu är jag sliten och har träningsvärk i hela kroppen efter all åkning och lite för få timmars sömn.
    Men vi har haft fruktansvärt roligt, ingen som uppmärksammat min dåliga alkoholkonsumtion, då jag hållt mig till ölen jag tog med och sedan drinkar utan alkohol.

Ser att ni diskuterar amning och ks.
    Amningen för mig kändes mest som ett ont måste som jag kämpade mig igenom i nästan 9 månader. Tycker precis som någon annan sa att de var otroligt jobbigt att mina bröst inte längre var min egendom alls längre.
    KS har jag ingen erfarenhet av och vill helst inte ha någon heller. Tror att om allt funkar som de ska så är de bäst för både mamman och bebisen att allt är så normalt som de bara går.
    Men skulle något gå snett och de är den enda utvägen så skulle jag ju självklart inte sätta mig emot.

• Naimis

Förresten går jag in i vecka 16 idag, snart så börjar nog paniken över allt som ska fixas bilköp, lägenhet som ska säljas, en ny ska köpas, vi ska hinna flytta etc etc.

• Naimis

Dom ringde nyss från mama Mia ang min rul tid, trodde först att dom ville skjuta på den..men fick komma en hel timma tidigare.
    Imorn är de bara 3 veckor kvar, de börjar verkligen närma sig

• Naimis

Välkomna alla nya!

Känner mig verkligen off denna vecka. Trött efter Sälen-trippen och nu känns de som jag håller på att bli sjuk.

Ser att ni diskuterar hunger. Det har sedan några veckor sedan lagt sig, äter som vanligt nu igen, de där extra mellanmålen och kvällsmackan är inte längre ett måste och jag äter normala portioner igen vilket känns skönt.
    Är tillbaka på min startvikt efter att legat på -2,5 som störst skillnad, de känns sunt.

Och om 3 veckor vet vi förmodligen vad det är som simmar omkring i min mage.
    Äntligen helg trots en kort arbetsvecka, imorn blir de hockey i Globen.

Va ska ni hitta på i helgen?

• Naimis

Jannonym- Alla testas inte för de, troligtvis för att man vill undvika att ge antibiotika och att det inte är så vanligt att barnen blir så allvarligt sjuka.
    Däremot finns de forskning på att de kan vara orsaken till missfall innan vecka 20 och man har vad jag förstår även börjat forska kring om de kan vara en orsak till de foster som dör i magen sent i graviditeten.

Jag tycker man borde testa alla, men i Sverige är de väldigt restriktiva med antibiotika pga resistentrisken. Men 30% är ganska mkt.

• Naimis

Hejåhå- Det stämmer, men dom är generellt inte lika restriktiva med antibiotika överhuvudtaget.

• Naimis

Hejåhå- Inte vad jag vet . Nej jag och några vänner diskuterade detta för bara några dagar sedan. En av dem fick reda på att hon hade de samma dag, en vecka innan BF för hennes del. Hennes systerson hade blivit smittad när han föddes och dessutom är hon mikrobiolog och väldigt intresserad av all sorts forskning.

• Naimis

Gud va sugen jag blev på smoothies nu. Får försöka övertala min make att en blender är en bra investering.

Svar på tråden Augustibebis 2012