Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Undvik kakor och godis! Lättare sagt än gjort;-D

Smyger mig in i denna tråd då jag också som så många andra, är inne och läser varje dag V7+5 idag! Bf 30/8 så ligger lite efter de flesta...

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

Hej! Har inte skrivit så mycket och har nu bytt nick så ni känner inte mig, men jag är inne och läser varje dag

Jag undrar om någon mer har tappat synen tillfälligt? Idag så blev synen på höger öga helt blurrig och fullt i vita prickar. Precis som om jag tittat i solen... Det höll i sig ganska länge men är nu bättre. Min man brukar få så när han har migrän, men det har inte jag, jag hade iof lite ont i huvudet samtidigt...  Har en kompis som fick glasögon under sin första graviditet, helt från ingenstans kom synfel. Detta är min 3dje och har inte haft liknande.

Angående magar och viktuppgång så har jag inte gått upp så mycket med de tidigare och första kilot har kommit efter v 20 och senare. Nu är det inte så, 2 kilo redan och ser ut som jag brukar göra i vecka 25 känns inte så kul. Men så är det, ingen graviditet är den andra lik.

Vi har redan berättat för massa människor och barnen, stora tjejen på 4,5 är sååå glad

v 8+5 idag

• Mamma070912
    RockTheRebell skrev 2012-01-24 17:34:43 följande:
    Precis så som du skrev med synen var det också när jag kände mig "full" Det började med synen som blev värre och värre och sen det andra jag skrivit ovan.
    Ok, ser inte vad som hände mer med dig. Hoppas det har gått tillbaka. Just nu är det bra igen, men jag har kvar huvudvärken, kanske var ett migränanfall?...
  • Mamma070912
    Hejåhå skrev 2012-01-24 22:11:05 följande:
    Mamma070912:
    Jag fick tre migränanfall på två veckor när jag väntade dottern. Det första var riktigt läskigt. Det började med synbortfall på en ögat, som blinda fläckar, sedan kom det ljusfläckar i två bågformade zick-zack mönster. När de försvann domnade min ena arm bort. Jag kunde prata, men fann inte orden. Jag trodde jag fått en hjärnblödning. Efter någon timme kom huvudvärken.
    De följande två anfallen följde samma mönster, men utan bortdomningen och talsvårigheterna.
    Jag trodde att resten av graviditeten skulle spenderas i sjuksängen, men det hände inga fler och inte efter graviditeten heller.

Innan dess har jag aldrig haft migrän, men jag fick veta att det är något som kan komma pga hormonpåslaget.

Hoppas att jag slipper det den här graviditeten!
    Det måste ha varit detta jag fick igår då, har haft bortdomnad arm vid ett par tillfällen på natten, fast att det inte var den armen jag låg på, det var så natten till igår. Tack för ditt svar
  • Mamma070912

Hej allesammans! Har också ett angelsound, köpte det förra graviditeten när jag var i vecka 12 tror jag, då hittade jag ljud med en gång. Har försökt några gånger nu men kan inte heller hitta något ljud, hur tidigt har ni hört era små hjärtan? (Jag är bara 9+1 idag så jag vet att det är tidigt).

Jag har haft några riktigt deppiga dagar bakom mig, idag känns det lite bättre men jag har väldigt svårt att känna att detta ska gå vägen, har ändå lovat mig själv att inte vara så orolig, men det går inte.

Hoppas alla får en bra helg!

• Mamma070912
    05091112 skrev 2012-01-27 19:30:40 följande:
    Åh vad tråden sprudlar glädje just nu

Och igår, så köpte vi blågel på apoteket, slängde upp dopplern och JA där fanns bebis!!
    Vi hade inte väntat oss det så tidigt (9+1) men lilla hjärtat slog så fint och supersnabbt för oss!
    SOmnade med leende på läpparna kan jag säga! 

Och idag hade jag inskrivning, helt galet bra barnmorska. Mina värden var jättebra och hon skriver in en några fler gånger på besök för hon tycker det är lite väl glest emellan fram till glucosbelastningen (som jag ska göra en extra om 4 veckor blä )

Ikväll ska vi käka chips med dipp (ja jag får säkert ner 2 st ) och titta på "på spåret".  
    9+1 samma som jag, kanske ska prova igen Var ju två dagar sen sist
    Köpte själv en minipåse med ostbågar som såg så god ut i affären, men den får nog stanna i skåpet i kväll
  • Mamma070912
    Saftmedbulle skrev 2012-01-27 16:31:25 följande:
    Pepp! Det KOMMER att gå vägen!
    Tack! förmodligen gör det väll det, ibland känns det inte så bra bara.
  • Mamma070912

Yeees!! Där hittade jag lilla krabaten<3 Långt ner under blyggdbenet, fick trycka riktigt ordentligt och leta länge
    Tack! 05091112

• Mamma070912

Jag har tänkt på olika lukter ganska mycket, jag känner det väldigt starkt. Igår hade mannen duschat och jag satt flera meter ifrån och störde mig på parfymdoften. Men han hade inte ens tagit någon deo, det var bara tvålen som luktade

• Mamma070912
    eightythree skrev 2012-01-28 08:26:30 följande:
    11+4 här nu. Mår illa av dofter, värk i höfter och nedre rygg. Försöker att träna lite måttligt, men det värsta är att jag inte har ngt stopp vad gäller ätbart! Kan ni kontrollera ert intag av mat och gott? Äter för stora portioner och allt ska vara med det lilla extra. Kommer att sluta som enorm om detta fortsätter!
    Jag har också väldigt svårt att hejda mig, och jag sväller som en ballong Inte kul, jätte pluffsig och jag vet att det bara beror på allt onyttigt. De andra grav, har jag "bara" gått upp 11 resp 10 kg och då under andra delen av graviditeten. Är normalviktig på 60 kg till 170 cm annars så det syns ganska väl när jag lägger på mig. Har gått upp 2 kg hittills. (9+2). Hoppas mitt synda förnuft tar överhanden väldigt snart. Hungrig är jag hel tiden vissa dagar, men man kan ju ändå välja bra mat...
Svar på tråden Augustibebis 2012