Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

Underbart Angelica! Stor för sin vecka eller? Har tänkt jättemycket på dig, skönt att allt är bra!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Angelica: Tänkte just det att det att det måste vara jättebra i detta läget, att hon var lite större än genomsnittet Har en kompis som fick barn för 3 veckor sen i v 28 och han vägde också 800g så det var därför jag reagerade. Hoppas hon fortsätter öka snabbt i vikt och blir stark

• Mamma070912
    A R skrev 2012-05-13 09:49:58 följande:
    Någon mer som har fått klåda och utslag?
    Jag har sedan ett par veckor tillbaka haft utslag och klåda på magen, ser ut som lindrigt soleksem.
    Läkaren har kollat på detta och uteslutit graviditetshepatos vilket kan vara farligt för barnet.
    Jag har inte haft så här under mina tidigare graviditeter och undrar om det kommer hålla i sig hela graviditeten, har ju bf 30/8 så det är ett bra tag kvar. Jag kunde ta tavegyl eller smörja med mildison men det väntar jag med ett tag till.
    Någon som varit med om detta? 
    Precis vad jag tänkte fråga om nu Har ett rött rodnads märke på magen snett nedanför naveln på vänster sida. Gör ont hela tiden egentligen...  Vad är graviditetshepatos? Har också bf 30/8 Ska till bm på tis, så jag får väll visa upp det då...

Har haft en ganska jobbig helg med massor av sammandragningar och ont i magen. På natten mellan fred och lörd trodde jag att jag skulle få åka in. Fick akut magont, frossa, värmevallningar, blodtrycksfall och domningar. Det hela resulterade i diaré, jag som är förstoppad annars. Vet inte om det bara var magen som krånglade el om det var graviditetsrelaterat. Det var fruktansvärt iaf. Fick en riktig flash på hur det kommer bli på förlossningen. Gubben fick hjälpa mig att hålla mig upprätt när jag satt på toa, inte kul! Somnade tillslut på toa golvet. Resten av helgen har det som sagt varit mycket sammandragningar och febril aktivitet på bebisen.
  • Mamma070912

Sommaren: Absolut bättre. Vila är det som gäller, även om jag inte hade tänkt ta det så lugnt i helgen. Man vill ju funka som vanligt ...

• Mamma070912
    Novixi skrev 2012-05-19 12:02:24 följande:
    Hej alla! Verkar som att de flesta har fint sommarväder idag, vi också :) för oss blir det lite fix med båten som vi hoppas kunna sjösätta snart. Skrev igårkväll att jag varit hos BM och det visade sig att min livmoder inte vuxit som den skulle. Någon annan som har liten livmoder men ändå en "normalstor" bebis?
    Mått och info skrev jag nån sida tillbaka om nån vill kolla vad jag menar. Har inte hört nån runt mig som haft liknande nämligen. Börjar oroa mig att det ska vara något som inte är okej med bebis :(
    Jag har haft liten livmoder på de tidigare tjejerna. Måtten har börjat på 23 som normalt i v 24 och sen  planat ut men de har ändå vart normala men små när de kommit. 2765g och 2750g. De kommer ha koll på dig och du får åka på många ul, ev blir det igångsättning el snitt om den lille sackar efter för mycket på kurvan. Lycka till!
  • Mamma070912

Novixi: Jag blev igångsatt med första på 40+2, då tyckte de att det var bättre hon kom ut och fick näring. Med 2an kom det igång av sig själv i v 39+3 så det var ju bra. Snitt är även min största skräck så det var skönt att det inte behövdes. (Tilläggas kan väll också att de viktuppskattade ettan mindre än hon var och tvåan större än hon var ).

Var hos bm i tisdags och mätte första gången, 23 cm även denna gång så ska bli spännande att se hur denna lilla krabaten växer (24+5 då). Kommer iaf att gå på tul även denna gång bara för att hålla koll.

• Mamma070912
    Sommaren12 skrev 2012-05-21 18:41:46 följande:
    Jag undrar, ska rörelserna bli mindre/färre mot slutet eller vad är normalt? Eller sparkar de även när de ligger fixerade? Låter kanske dumt men jag har ingen aning... bara så man vet ifall det är normalt om man skulle börja känna mindre. Min är ju igång hela hela tiden!
    Läste tidigare i kväll i en gravid-tidning från mvc: Barnet rör sig inte mindre under den sista delen av graviditeten, det är en myt. Men även en del barnmorskor verkar påstå detta... Stod också att det är jätteviktigt att man åker och kollar och inte väntar, av de 100 000 barn som föds i Sverige varje år dör 460-80 eller vad det nu stod, under 500 iaf. Och många av de kunde nog ha räddats om man bara tog varningsklockorna på allvar i tid.

Och självklart tycker jag att det har sprallat mycket mindre i magen ikväll än vanligt
  • Mamma070912

Sommaren: Exakt så som jag hade det i torsdags, ringde 1177 på natten som kopplade mig till förlossningen fast att jag inte tyckte att det var bebismagen jag hade ont i. Jag fick komma in direkt. Ingen fara med bebisen och inte hittade de något annat heller. De trodde ganska starkt på gallsten först men det var inte det, inte njurarna el levern heller. Och inte havandeskapsförgiftning. De hittade inget men ändå skönt att kunna utesluta massa saker. Väldigt omtänksamma och förstående var dom. Det kan bli så att det känns som gallsten eller magkatarr fast det inte är det när man är gravid tydligen.
    Hoppas det inte är något allvarligt, lycka till!

• Mamma070912
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 08:18:20 följande:
    Mår mycket bättre idag! Fick nåt morphinliknande inatt och har inte sovit så bra på flera månader haha! Bebisen mår fint så det är nåt annat som spökar. Nu väntar fler läkarundersökningar innan jag får gå hem vilket jag tror och hoppas blir idag. Tror de kollar extra noga pga de sjukdomar jag har.
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 08:19:08 följande:
    Hör förresten barnskrik överallt haha, man blir ju inte mindre sugen direkt!
    Japp, det gör susen
    Håller med. Kändes väldigt ensamt att vara där utan bebis
    Hoppas du får komma hem ikväll!
  • Mamma070912

Dagens positiva: FK ringde och sa att jag var beviljad graviditetspenning och att jag inte behövde skicka in inkomstuppgifter-papperet. Tjoho! så glad jag blev, bättre nyhet än +et nästan

Negativa: Har jätte ont i nedre delen av livmodern, har haft det sen jag vaknade idag. En konstant smärta som börjar vänster om naveln och sprider sig nedåt mot "utgången". Någon som känner igen? Värker även i blygdbenet men det är väl en del av foglossningen antar jag. Började igår kväll när jag klippte gräset. 

Svar på tråden Augustibebis 2012