jannonym skrev 2012-02-04 13:42:42 följande:
Jag är i vecka 11+4 idag.
Sitter på lek och bus där mina barn får leka av sig. Jag sitter här och tänker...
Köpte en angelsound igår och försökte höra hjärtljud igår kväll vid tre tillfällen men hörde inte ett skvatt. Fan va dum jag var som köpte den. Nu är jag ju övertygad att det inte finns någon bebis där inne... Sen två dagar tillbaka har jag fått tillbaka aptiten och mår inte ett dugg illa.
Har inte blödigt något under hela graviditeten. Men det behöver man ju inte göra om det är ett missed abortion.
Fan fan fan... Min mage är helt platt dessutom. Min livmoder är bakåtlutad så med mina andra barn dröjde det oxå innan det började synas. Men när jag ser alla era fina magar så blir jag mer övertygad att nått är fel.
Ligger jag på rygg och känner var livmodern är så är den ca 5-7 cm ovanför blygdbenet. Hur högt är er livmoder? På era bilder ser den ut att vara ovanför naveln redan :/
Det här skulle bli vår fjärde... Graviditeten kom som en chock och var inte alls planerad. Men vi tänkte redan från början att det är vårat barn och vi älskar det fast han/hon inte var planerad. Det tog ett tag att vänja sig vid att vi skulle ha en till, och nu när vi är helt inställda på att bli fyrbarnsföräldrar ja då kanske det skiter sig. Gud va ledsen jag kommer att vara om det inte blir någon bebis :(
Jag ska på Kub på tisdag, har tagit semester hela den dagen för jag e så säker på att de inte kommer se någon bebis eller att bebis dött för flera veckor sedan. Vill kunna gå hem och gömma mig under täcket och slippa möta mina jobbar kompisar.
Jävla skit maskin den där angelsound... De borde inte få sälja sånna. Ma blir ju helt knäpp i huvudet!!!
Piss!!!!
Prova igen, är jättesvårt att hitta. Som någon annan skrev: Håll precis över blyggdbenet och rikta neråt. Jag måste ligga platt på rygg, trycka ganska hårt, leta lite fram och tillbaka, sist så låg den lille under benet ner till höger. (En dum fråga bara, men du har väll något glidmedel mellan magen och angelsoundet?) Hoppas det går vägen, vet att det är så jäkla jobbigt med den oron du känner nu. Bra att ni ska kolla på tisdag.
Kände du dig orolig innan du inte hörde några ljud? Du skriver att magen är platt och aptiten är tillbaka, men var det något du tänkte på innan?
Jag hade liknande i veckan när jag freakede ut i fredags. Jag hade normal aptit igen (ätit massor innan) och gått ner 1 kg på 3 dagar. Magen kändes platt och jag tänkte att det var ju bra då. Det kanske inte blir så många kilon som jag först fasat för... Sen fick jag rosa flytningar och +ade ihop det med min minskade mage och blev jätteorolig istället. För mig var det ju räddningen med angelsoundet:-S