Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

mammsen: har också fött på Näl, känner så igen mig... Tack för att du öppnat ögonen på mig

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

Stövelkatten: Låter verkligen som att du har något på gång Lycka till!

LiJon skrev 2012-06-24 21:08:47 följande:
    Här sjönk humöret helt i botten nyss. Har gått och sett framemot kvällens "Barnmorskan" heeela dan (äntligen nåt annat än den j-la fotbollen liksom) och så är det nån film istället? Nästa avsnitt visas tydligen nästa söndag, förstår inte varför de gör ett glapp mitt i....

Så då stack jag ner till "vår" affär för att hyra en film istället, men då är hela stan redan invaderad (inför P&L-festivalen som drar igång nu i veckan) och de har gjort om helt i affären och plockat undan "hyra-film-maskinen". Så jag köpte en tidning och en Loka och tänker vara grinig resten av kvällen ;) det enda positiva är att jag får fotmassage av karln nonstop när han tittar på fotboll, hihi.
    Va!! Jag som bara skulle kolla genom tråden och nu starta programmet på play... Va ska jag göra nu då.
  • Mamma070912

Hej alla mina låtsas kompisar! Inne och läser varje dag som så många andra Längesen jag skrev något... Underbart med alla små knyten som redan har kommit, stort grattis till er!
    Har en månad kvar idag, och är ju därför en av de sista på listan. Känns som det börjar hända saker i kroppen för att att förbereda sig inför det sista. Mentalt är jag nog redo men vi har inte förberett något än så den får gärna stanna ett par veckor till. Ska få sista delarna till babyskyddet idag som vi köpt, så vi kan tvätta det iaf,. Dags att skruva ihop sängen städa ur vagnen och packa bb-väskan också kanske.
    Har haft ett konstant tryck i magen i två dagar nu, utåt, uppåt men framför allt nedåt, gör sjukt ont i blygdbenet. Hoppas inte det gör så här ont i flera veckor till...
    Ingen slempropp i sikte, förra gången kom den två dagar innan lillan kom

• Mamma070912
    Julies skrev 2012-07-30 16:06:56 följande:
    Behöver ert råd!
    V 38+0 idag. Täta sd var 7:e min som börjat göra ont inatt. Mensvärk och ont i ryggen när magen blir spänd.
    Beviljad snitt nästa tisd (om en v)
    Kan det vara så att det sätter igång nu?
    Vill ju helst inte ringa fl i "onödan"..
    Tycker det låter som det är på gång... tror inte fl tycker det är i onödan
  • Mamma070912

Äntligen august!i
    Alla är så nära, jag har 4 veckor kvar... eller 6. Hoppas på nästa vecka
    Novixi: Gick du på tul? Tror vi pratade om det för längesen... Tänkte iom att du blev flyttad på rul så kanske bebben har varit mindre hela tiden. Du borde ju få väldigt snart då om du egentligen är fullgången nu.

DetGodaLivet: Tänkte på dig igår, att du inte skrivit så mycket det sista... Hoppas det löser sig med ditt/era problem till det bästa snart. Jobbigt nu när det är så nära för dig. *Styrkekram*

Astro: Tack för horoskop! Jag läser aldrig om sånt annars, men tyckte det var väldigt intressant då vi är två kräftor och två lejon i familjen än så länge, får väll se vad bebisen blir

• Mamma070912

Har ett par dagar att läsa ikapp, men ser att det kommit fler nya underverk i tråden, stort grattis!!<3

Börjar med ego inlägg. Har lämnat bort töserna till farmor i 2 nätter, saknar dom så himla mycket redan, grina igår kväll inför första natten. Tänkte jag skulle må bra av att vila upp mig och samtidigt kunna fixa med saker som ska förberedas inför bebis. Men fick så dåligt samvete för vi måste ju lämna dom snart igen när det är dags för förlossning...
    Och sen bröt jag ihop fullständigt i natt när jag började tänka på förlossningen. Är så himla rädd, vet hur vansinnigt ont det kommer att göra och hur det känns som att bli sliten mitt itu och verkligen tro att man ska dö. Har inte haft annan smärtlindring än lustgas innan, har varit snabba förlossningar på 3 och 5 timmar ca. Är väldigt osäker och känner rädsla inför att ta något som kan få kroppen att inte ha kontroll över krystningarna eller inte kunna känna benen. Vet inte vad som är värst... Det kanske är värt att prova om det finns något som gör det bättre. Samtidigt känner jag ofta av biverkningar på läkemedel och inbillar mig att jag kommer att vara en av dom som sitter förlamad där sen... Och så är jag nål-rädd, men tar ju alltid blodprov och sprutor ändå. Har ju gjort ivf behandlingar så har satt många sprutor på mig själv...
    Får ofta känslan av att det inte är någon annan som har haft lika ont som jag under förlossningen? Har jag gjort allt fel? Är det på grund av saknaden av smärtlindring? Liggande på rygg och att de tagit hål på hinnorna båda gångerna som gör att det har varit helt outhärdligt? Glömmer de flesta hur jäkla jobbigt det är bara för att man får ut sitt barn tillslut? Jag har inte glömt, älskar mina barn över allt på jorden, (där för ligger jag ju här nu igen... ), men är ännu räddare nu när jag vet vad som väntar. Ska verkligen försöka hålla mig mer upprätt för att inte få samma förlossning ännu en gång, men det är svårt när jag helt enkelt inte vill vara i min kropp alls just då.
    Jag, jag, jag... bla bla. Sorry för långt inlägg

Hoppas många får fina efterlängtade förlossningar idag!

• Mamma070912

Nu har jag läst ikapp... känner mig inte så ensam längre Så mycket förlossningsdiskussioner ni haft! Igångsättningar el inte... Blev igångsatt första pga dålig tillväxt men inte andra (som var mindre). Fick varken gel el dropp, bara en ballong som dom pumpade upp och skulle trilla ut. När den trillade ut så gick det snabbt och som DetGodaLivet skrev, det var som en jättelång värk utan uppehåll, i för mig då drygt 2 timmar.

Ninime: Hoppas din pina går över till en liten tösabit väldigt snart! Spänningen är olidlig Kanske ska börja med vadslagning här inne om när hon kan tänkas behaga sig ut

Kampis och Fru Elle: Lycka till! Skönt att veta att det iaf är igång

Grattis babyhummingbird!!!!

• Mamma070912

Novixi: Jobbig natt! Hoppas det startar snart nu. Slempropp så här i slutet måste man ju ta som ett gott tecken
    Hur har det gått med sf kurvan, har den legat på samma låga nivå hela graviditeten eller ökade den nu mot slutet?
    Gick också på tul nu i vecka 32 då låg den på - 13%, sen i vecka 34 på - 6% så det var ju bra, nu behöver jag inte gå på fler ul. Sf låg på 34 nu i vecka 35, så högt har jag aldrig haft

• Mamma070912
    Novixi skrev 2012-08-03 11:40:57 följande:
    Mamma070912: ja lite trist har det varit. Kan ju alltid hoppas att slempropp är ett bra tecken, trots att det inte är blodstrimmor i. :)

Hade en ny BM sist då min ordinarie är på semester och enligt henne hade mitt sf gått från 29 till 33 cm på 2 veckor. Efter att det legat på 29 cm två veckor i rad. Tycker det låter ganska otroligt :/
    Så då skulle min kurva gått spikrakt uppåt mellan v.36 och v.38?...
    Va skönt för dig att bebis hade växt till sig så du slipper gå på fler TUL! :)
    Vad trodde de att h*n skulle väga i slutet för dig och vad vägde lite nu?
    Ha ha, jag hade också vikarie som mätte så mycket mer än min ordinarie. Tror egentligen inte att det är så mycket som 34, men är samtidigt inte orolig eftersom jag haft mindre sf tidigare och allt var då ok. Magen är inte så stor men jag känner ju hur det spänner och växer ändå. Det är full fart på lillen.
    Har glömt hur stor han var... v 34+5 så tror jag den låg på ca 2100g el 2300g. Beräknad fl vikt borde väl bli något kg upp ca 3300g kanske... Är väldigt nyfiken på hur mycket det blir tillslut faktiskt. "Alla" trodde ju från början att jag skulle få samma som tidigare, ca 2700g. Men det verkar ju inte så nu  
Svar på tråden Augustibebis 2012