Inlägg från: Mamma070912 |Visa alla inlägg
  • Mamma070912

Augustibebis 2012

*Kampis!

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

Gadget: Jag sydde en amningskudde till första barnet använde den jättemycket! Inte så svårt men stoppa i dan ganska hårt, de ligger ju och trycker på kudden hela tiden så den vill gärna bli plattare. Nu hade jag inget styvt tyg, utan stretchigt gosefilt-tyg som töjde sig lite. (Blev även två filtar i samma tyg). Hade lakanstyg till innerkudden. Använde den lika mycket till tvåan och nu ligger den och väntar på tvätt inför nästa (Och sen är de ju jättebra att ha runt bebisen när de ska lära sig sitta).

Rock the rebell: Det är nog så att det inte är något alls... Jag tycker det är de mest häpnadsväckande färger på allt som kommer ut;-D Orange el grönt kiss och massa konstiga flytningar... Blod är ju iofs inte bra, men är det inte så mycket så är det kanske bara rester från din större blödning. Hoppas det blir bra snabbt, man kan ju inte låta bli att fundera.

Fick en tid till spmvc idag på posten, före jag ska på nästa besök hos mvc i vecka 25. Står inte vad de vill. När vi var på rul sa de att vi skulle få komma i v 32 för extra tillväxtkoll, då mina tidigare barn varit små. Har de räknat fel kanske... Verkar ju lite väl tidigt och ganska onödigt eftersom det ju inte har varit något fel alls de andra gångerna. Avvikelse från perfekt flöde i navelsträngen på första tjejen vid ett tillfälle men inget annat. Kan inte bestämma mig för om jag bara ska dyka upp, eller ringa och kolla först. (Alltid kul att få ett extra ul ). Typiskt att det är den enda dagen som jag jobbar den veckan också, måste kanske ringa och ändra tid iaf...

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Mamma070912

20+0 idag, tjohoo! Skrutten lever livet för fullt och jag mår illa av allt sprattel på kvällarna när jag ska sova
    Inatt drömde jag att Mikael Nyqvist skulle vara med på min förlossning efter att vi varit på ett nöjesfält tillsamman(!), som tur var vakna jag innan bebben kom ut

Kommer inte ihåg vem som skrev vad... Men att magen är sned är inte konstigt (tror jag), hade iaf så jättemycket min tidigare graviditeter. Var mycket smalare då än nu och allt som hände i magen syntes jättetydligt. Snedplacering eller när bebisen rör sig och man ser hur den far runt på utsidan av magen som en ailien på väg att komma ut.

Jag använder rakapparat till både benen och muffen, gick jättebra ända till sista stund sist. Nu kanske det blir annorlunda, knappt 6kg upp. Iden här takten lär det ju bli mycket mer.

Grannen!: Kan flytta till äldreboende om han inte klarar barn runt sig.

• Mamma070912

Sommaren: En sån idiot! Tur att du kan se ett slut på det hela. Hade ett arbete och en chef en gång som jag vantrivdes något fruktansvärt med. Hade sömnproblem och tryck över bröstet. Diagnostiserade mig själv till utbränd, slutade med att jag sa upp mig... Det roliga är att efteråt kom vi mycket bättre överens och idag blir jag bara glad när vi träffas Han, din lärare, kanske har lärt dig något trotts att han är en idiot. Att konstiga typer och översittare dyker upp överallt, att arbeta under vidriga förhållanden eller något Lycka till med de sista veckorna!

• Mamma070912

Trossan: Vi har gjort ivf och tar det vi får så att säga. Samtidigt kan man ju verkligen "planera" om det är någon månad man vill undvika att föda. Det kanske vi borde ha gjort så här i efterhand, vi är 3 i familjen som fyller i juli och nu med bebisen blir det 2 i augusti också Men såna saker kan vi inte tänka på, det viktiga är att det blir

• Mamma070912

Köpte också Stadium väskan förra veckan Har haft en skötväska från natusan tidigare som är väldigt utsliten nu. Men min skötbädd som jag köpte 2007 har hållit hela vägen. Köpte på babyproffsen för 149kr och påminde mycket om de på bilderna. Bara att torka av om det är något utanför. Har även klippt till massor av små lappar av lakansskydd i frotté på ena sidan och gummi på andra. Som jag byter hela tiden som det blir något kiss el bajs på. Då blir det inte så mycket på skötbädden att tänka på.

Har också hört att man inte ska avbryta kiss-strålen i onödan, kan tydligen ge uvi eller något... Men knipa är bra

Välkomna alla nya!

Hoppas det går bra kampis! Alltid skönt att få lugna sig så fort som möjligt.

• Mamma070912

Hej alla rara! Gud va ni skriver
    Är man ansluten till handels så ska man också få 10% av arbetsgivaren i samband med att man går hem. Tyvärr är min chef  helt puckad när det gäller sådana här frågor så det har jag aldrig fått... Jag vet att jag har rätt till det men jag orkar helt enkelt inte ta fighten... När jag gick hem med första barnet frågade jag efter min semester-ersättning som man också har rätt att få ut som föräldraledig. Det höll på att sluta i slagsmål, typ... Med andra barnet sa jag inget och fick inget heller. (Jag fick pengar första gången). Det är en stooor eftergift jag får ta för att behålla jobbet. Trivs med arbetet men papper och pengar är inget man kan prata med min chef om. Hur dumt är inte det?...

Sf måttet: Jag hade 23 cm vid v 24 med båda de första barnen och det var strax under kurvan tror jag. Sen blev det längre och längre under kurvan för varje koll, så jag fick också gå på tullväxt ul. Båda kom ut normalsmå. En del föder mindre barn Och sen så är det nog väldigt lätt att mäta någon cm "fel".

I vår kommun erbjuds bara första gångs föräldrar att gå föräldrakurs. Lite synd, man vill ju gärna träffa de andra blivande som ligger ganska lika

Har en fråga som jag knappt vågar ställa... Är det någon som dricker alkoholfritt vin el öl? Jag gör det själv och har inte tänkt så mycket på det, men det slog mig häromsistens att det är ju ändå 0,5% alkohol. Är ganska övertygad om att det inte gör någon skada, men hur resonerar ni?

• Mamma070912

Å tack för svar Har nån grej med Carlsbergs alkoholfria öl, dricker de bara när jag är gravid, tycker inte om öl annars...

• Mamma070912

Ellenmbt: Ring sjukvårdsupplysningen el förlossningen och hör, har också för mig att det inte ska vara någon fara. Att den återbildas.

Har lidit, är nog rätt ord, av vulva varicer som det så fint heter, åderbråck i underlivet, båda gångerna innan också. Nu har jag fått åderbråck bak på vaden högt upp. Gör jätte ont om jag har suttit på huk och reser mig upp och liknande. Borde ha använt stödstrumpor, har det ju men inte orkat leta fram dom. Nu är det så dags.

Har haft stora lipardagen idag. Började med att få skäll från maken innan jag ens gått ur sängen i morse och sen har det jobbiga bara fortsatt. Låg i natt och hade ångest över förlossningen och såg bara alla jobbiga minnen framför mig och idag när jag tänkt på det så kommer tårarna hela tiden... Känner mig väldigt ensam om att glädjas över graviditeten den här gången, varken mannen eller våra föräldrar frågar eller pratar om det alls. Har också längtat efter att mannen ska lägga handen på magen av egen vilja, har inte hänt än.

Känner sparkar väldigt mycket, särskilt den här veckan när vi har haft magsjuka tis-ons, full karusell mest hela tiden. Ibland så att jag mår illa Efter magsjukan har h*n bara fortsatt snurra på.

• Mamma070912

Min man har varit väldigt engagerad i de tidigare graviditeterna och varit med på alla möten/träffar. Nu har jag bara varit på inskrivningen än så länge och då funderade han inte ens på att följa med. Tyckte väll inte det gjorde så mycket men vi får se hur det går framöver. Tror inte han känner sig utanför på grund av andra, det är ju ingen som pratar om det alls. Detta är ju en ivf graviditet så det är ju verkligen inget som bara hände... Hoppas det bara är hormonerna som överanalyserar allting.

Svar på tråden Augustibebis 2012