• Jloow

Augustibebis 2012

Tack Julies! Jag försöker och inte läsa så mycket när det diskuteras förlossning osv eftersom jag har tillräckligt mycket förlossningsångest som det är trots att det är min andra förlossning. Men jag kunde inte låta bli och läsa om just det där vena cava och just nu är det bara ryggläge som gäller för mig med mina cp foglossningar. Och förra förlossningen var det samma sak så det var mer eller mindre bara rygg som funka...

• Jloow

Bellatrixx: ring in och meddela att du accepterar skillnaden och att du vill att beslut tas innan kommuniceringstiden gått ut.

• Jloow
    mammsen skrev 2012-06-20 22:14:12 följande:
    När bebisen ligger med huvudet neråt nu så kommer du inte känna sparkar i revbenen, eftersom bebisen ligger med benen och allt vikta så hamnar ju rumpan längst upp och själva fötterna någonstans i mitten på magen :) De känner precis hur bebisen ligger på mvc så du ska inte  vara orolig :)

Njaa det vet jag inte om jag håller med om. Min bebis ligger med huvudet neråt men sparkar tyvärr fortfarande en hel del upp över revbenen..
  • Jloow

Livelovelaugh: Åhh grattis!! Skönt och höra att allt gått bra och att hon under omständigheterna mår bra.

• Jloow

Nu har jag var hemma på heltidssjukskrivning i lite över en vecka och håller på och bli knäpp på mig själv. Det finns som mycket jag vill göra men kroppen säger nej. Då blir man så klart frustrerad och ledsen. Åker och lämnar och hämtar dottern på dagis varje dag men så mycket mer orkar jag bara inte. Känner mig rätt värdelös när jag hela tiden ber maken om saker. Det ska tilläggas att han är underbar och verkligen gör sitt yttersta för att jag ska orka.. Nu är det bara 48 dagar kvar till BF. Och förhoppningsvis sätter dom igång mig mellan den 23-31 juli (BF 8 aug)..

Nu har jag kräkts klart och ska gå och försöka hänga tvätten..

• Jloow

Vi kommer definitivt ha dop. Men det känns som ett självklart val eftersom vi är aktiva inom kyrkan och lever med en reformert övertygelse. Vi har redan börjat planera lite löst för det. Vart vi vill vara, vem som ska utföra dopet, när osv..

• Jloow

Jag skulle gärna läsa också men sitter bara på telefon. Är det någon som kan länka?

• Jloow

När vår dotter kom i december 09 så var alla vi kände såå avvaktande att vi fick ringa upp dom och säga åt dom att sluta fåna sig och komma över. Men denna gången är jag mer angelägen om att vi ska få vara själva alla 4 för att vår dotter ska få tid och anpassa sig till att ha ett lillasyskon. När folk väl kommer över tycker jag att det är viktigt att dom ger henne mest uppmärksamhet. Nu är hon väldigt blyg och föredrar att man håller sitt avstånd men att man ändå visar att hon inte är bortglömd...

Hur har ni gjort som har flera barn? Hur gjorde ni när 2:an kom osv?

• Jloow

Hej tjejer!

Idag har vi skrivit på papper för vår första bostadsrätt!! Det är med skräckblandad förtjusning och jag vet knappt vart jag ska ta vägen! Haha. Den är helt perfekt och behöver "bara" tapetseras om. Men den är jätte välskött så det blir allt eftersom vi har råd.
    Vi kommer flytta från en 3:a på mitten våningen utan hiss med jätte trångt badrum till en 5:a i etage med både balkong och uteplats och ingång från markplan. Känns helt underbart men som sagt skrämmande också. För oss är det mycket pengar och man oroar sig så klart för hur det ska bli med allt eftersom vi tänkt vara hemma och vara föräldralediga i 2 år. Men vi kommer fixa det!! :) jag var bara tvungen och skriva av mig..

Svar på tråden Augustibebis 2012