• Jloow

Augustibebis 2012

Hejåhå: det låter precis som för oss. Vi fick dock ett missfall mellan dottern (09:a) och denna grav och maken var så dålig i höstas att vi sa november sen skiter vi i det här så han skulle få medicinera att tag och må bra och försöka igen om ett par år men då gick det vägen och så glada vi blev! Maken fick även välja mellan att ta egna sprutor (typ epipen) eller åka in och få dropp. Han valde de första eftersom vi haft tillräckligt med sjukhus och göra. Jag behandlades för cancer 2007 så maken associerar en hel del med det när det kommer till att behöva åka in till sjukan och få behandling..

Novaunique: skönt att du känner att du blir väl omhändertagen i alla fall! Jag tycker dom verkar toppen! Maken har träffat alla som finns tror jag. Läkare, arbetsterapeuter, kuratorer och sjukgymnaster..
    Jag hoppas att du ska fortsätta må bra efter graviditeten! Det är en hemsk sjukdom! Förhoppningsvis håller den sig borta länge!

• Jloow

Sally12: jag gick upp över 35 kg med dottern 2009 och hade bristningar på brösten, kärlekshandtagen, heeeela rumpan, låren och från naveln och neråt. Det flesta har bleknat och är inte synliga längre trots denna grav. De jag tyckte var jobbigt var dom som var på låren och syntes när man hade shorts. Dom är dock helt bort nu.

Den enda egentliga trösten jag kan ge dig är att de flesta bleknar och försvinner med tiden och skulle det inte göra det kan man laserbehandla det. Jag tröstade mig med det under förra graven för usch vad jobbigt jag tyckte det var! Sen försökte jag tänka att man får något som är så mycket mer värt efteråt..

Jag upplevde att bristningarna blev bättre när jag hade tränat och kommit i bättre form. Så träning kan jag väl rekommendera sen efteråt också..

• Jloow

Jag har inte bestämt kläder än men jag har i alla fall bestämt att det ska vara något nytt plagg och inte något som vi har från dottern eller fått i arv. Lutar åt någonting i stil med den som sasse lagt upp.

• Jloow

Sally: Nee det kan vara en idé och passa sig lite för eller i alla fall täcka över det djupaste.. Jag är 179 lång och brukar ligga runt 70-75 så det finns nog hopp för dig med. :)

• Jloow

Challelotten: ni kommer inte ångra bilvalet! Vi har en superb sen ett år tillbaka och jag våndas varje gång jag måste ta den gamla oktavia.. :) vilken modell kommer ni köra? Alltså automat eller manuell osv??

• Jloow

Åh vad kul!! Blir det keyless och elektronisk baklucka också? ;)

• Jloow

Underbart att höra Angelica!!!

Sommaren: ja oktavian är riktigt bra den med! Den vi har är en 2001:a och är jätte fin men det är inte som superben.. ;) där emot lämnade vi in den och fick den ordentligt städad med våtdammsugare och hela paketet! Det blev en helt ny bil! :)

• Jloow

Angående det här med förvärkar så måste jag bara säga att det är inte alltid säkert man förstår att man har värkar. En vän till mig trodde att hon bara hade lite sammandragningar. Det hela slutade med att ambulanspersonalen fick bokstavligen kasta sig fram för att ta emot dottern när hon kom ut. Dom hann precis innan för dörren..

• Jloow

Ellenbmt: sorry för ytterligare ett OT.. Men du som jobbar på julita kanske kan svara på om du vet något värdshus/restaurang/hotell som serverar julbord på julafton... :)

Svar på tråden Augustibebis 2012