• Jloow

Augustibebis 2012

Katten: jag hoppas du får komma in idag. Jag lider så med dig som bara går och mår dåligt. Jag gjorde det förra graviditeten på grund av förlossningsrädsla så jag är medveten om hur jobbigt det kan vara. Denna gången är rädslan mer kontrollerbar och jag vet mer vad jag kan kräva och bör kräva. Det är lättare och stå på sig då. :)
    Lycka till och jag hoppas vi får en uppdatering.. ;)

• Jloow

Katten: skönt att du fått en tid!! Vi ska upp till STHLM på måndag eftermiddag. Trots att jag inte haft så mycket känningar så hoppas jag att dom ska tycka det ser så pass bra ut att dom kan sätta igång någon gång i nästa vecka. Har BF 8/8 så det är ju inte helt omöjligt..

• Jloow

Katten: Karolinska Solna. Det är det ända sjukhuset som har smärtlindring som funkar för mig.. :)

• Jloow

Saftochbulle: jag tänkte på dig senast igår! Grattis till er dotter! Jag är också nyfiken hur det kommer sig att hon kom tidigt så klart.. :)

Ang. Sytosinonet som ni skriver en del och om och säger att ni inte vill ha.. Hur ställer ni er till andra typer av behandlingar under förlossningen? Typ EDA och andra typer av smärtlindring? Jag är ju personligen så att jag tar allt jag bara får om det kan underlätta flödet och återhämtningen..

• Jloow

Grattis Helenaa!!

Mammsen: okej. Jag blev mest nyfiken på hur det resonerades kring hela processen liksom. Om man var mer för tex smärtlindring men inte sprutan efteråt eftersom smärtlindringen som du säger kan bromsa kroppens naturliga process..

• Jloow

Mammsen: jag kan bara tala av den erfarenhet jag själv har och de i min närhet eftersom jag inte läst på några studier eller liknande i ämnet. Jag har full tillit till sjukvården och litar på att barnmorskan ta de beslut som är mest gynnsamt för både för mig och barnet i slut änden.

Sen tror jag absolut att i vissa fall sätter man in värkstimulerande för tidigt och att vissa (många!) kvinnor klarar sig helt utan både smärtlindring och sprutan efteråt. Den enda jag kan säga av egen erfarenhet är att vår dotter troligtvis inte skulle vara här med oss idag om jag inte fått droppet. Nu föddes hon relativt pigg och fick höga poäng men så såg det inte ut som under en period. Och min bästa kompis hade definitivt inte vart här idag om det inte vore för sprutan (och en hel del annan behandling) efteråt eftersom hon förlorade en hel del blod..

Jag tror att mycket helt enkelt handlar om vad man har för tillit till sjukvården och vad man får för tillit till barnmorskan under förlossningen.

• Jloow

Mitt kiss luktar ALLTID kalaspuffar när jag ätit det tidigare under dagen. Det trodde jag var anledningen..

• Jloow

Grattis Any19877!! Vad skönt i slippa neo!!

Svar på tråden Augustibebis 2012