Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Blomsterfröna skrev 2012-01-28 13:44:30 följande:
    Du ska se att de snart vänder. Vissa rasar i vikt i början, och sen vänder de... Tråkigt att inte din bm kan ringa upp:(

Ja, hon sa till och med på inskrivningen att det bara var att ringa så kontaktar hon mig direkt. Hmm... hon kanske har haft fullt upp.

Rynkar på näsan
  • Aprilia1977
    RockTheRebell skrev 2012-01-28 14:32:24 följande:
    Bara ett inkast. Du har inte blivit överkänslig mot laktos eller någonting Aprilia1977? Jag kan känna igen mig i hur det var när jag blev det på symptomen och viktnedgången du beskriver. Fast självklart var jag dålig i magen med. Men jag blev allergisk. Är man känslig så kanske det är annorlunda. Man kan ju bli allergisk/överkäsnlig mot nya saker som man tål när man är "ogravid". Jag har till exempel fått sluta med parfymerad tvål nu för det kliar som attan över hela kroppen när jag duschat med det. Men samma jäkla tvål hade jag för 11 veckor sen och tidigare ändå med! Knas. Hoppas verkligen på bättring för dig!

Ja, jag misstänker att jag är laktosintolerant. Jag unviker så långt det går att äta mat med mjölk i. Men ibland går det inte.

Det är ganska konstigt hur våra kroppar fungerar när något så onaturligt som en graviditet händer oss kvinnor.Glad 
  • Aprilia1977
    Augustimamman skrev 2012-01-29 22:04:18 följande:
    Jag funderar på det här med barnrum (även om det inte är riktigt dags ännu), hur brått är det egentligen? 
    Vi tänkte vänta till bebisen kommit och inreda vårt barnrum, det beror ju lite på vad det är för krabat där inne tycker jag. Men efter att tittat runt lite på mammabloggar blir jag så stressad, allas barnrum står ju klara vid bf. Är det verkligen nödvändigt?  

Vi kommer att ställa in en spjälsäng i vårt sovrum. Barnrummet har vi inte bråttom med. Det får ta den tid det tar, tänker först och främst på att bebisen kanske behöver vår närhet och trygghet och det kanske är praktiskt att bebisen är i samma rum som oss....
  • Aprilia1977

Måste bara fråga, när vi målade om i vårt hus, men vanlig "ofarlig" väggfärg. Råkade jag efter mycket om och men, läsa på förpackningen. Där stod att ett barn inte fick vistas i det rum/hus på två månader, tills lukten försvunnit. 

Blev lite rädd och orolig. Om det nu är så att det inte är bra för barn att andas in lukten, då kan det ju inte vara bra för oss vuxna. Nu var detta inte oljefärg...

. Helgen har varit bättre än på länge. Var helt fri från illamåendet hela dagen igår, och började oroa mig för det istället, för att senare under kvällen komma tillbaka med dunder ohc brak!       

För övrigt, önskar jag alla här inne, en bra vecka! 

• Aprilia1977
    Gadget - det är kul att berätta för andra. Jag delgav min chef hur läget såg ut, gissa om hon kunde hålla det? NOOP!

Jag bord ha vetat bättre!
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-02-01 06:30:01 följande:
    Ni måste hjälpa mig! Igår fick jag för mig att jag inte är gravid längre. Allvarligt alltså! Bara fläsket. På magen som växer, känner ingen livmoder, var länge sedan jag kände något som skulle kunna vara bebisen i magen. Jag kan ligga på mage igen, utan att det är obekvämt (lite i brösten bara)...

Kan dra in magen så man bara ser fläskvalken längst ner?

Dock grinar jag och kräx fortfarande....

Snälla hjälp?! Kan det vara så att jag och sambon läste Stickan med två sträck fel och att jag bara varit skendräktig, eller är jag så dum i huvet som jag låter?!

Åh, jag är inte rätt person att ge dig några som helst tips. Men är man orolig, så ta saken i egna händer. "Kissa på stickan" kontakta din barnmorska etc. Jag är orolig hela tiden. Och MÅSTE verkligen sluta oroa mig. Alla säger att det inte är bra.

Allt händer av en orsak. Det är först nu jag förstår vad det var jag gick igenom.

Det bästa du kan göra är att ringa mödravårdcentralen och uttrycka dina känslor där, och stå på dig!!!!

Lycka till! Jag håller tummarna för dig!     
  • Aprilia1977

Hej Kvinnor!

Är det fler med mig som har börjat få mardrömmar om den eventuellt kommande bebisen? Drömde att jag åkte ifrån mitt lilla spädbarn, och kom tillbaka efter en lång stund. Märkte att han (ja en pojke ska jag tydligen ha i mina drömmar) inte låg kvar i fönstret där jag lämnade honom. Så upptäkte jag honom på golvet med världens blåtira och flera sår och skrapsår på händer och fötter. Han tittade jättesurt på mig och grät.

Vaknade upp och storbölade! Hmmm.....

BTW, barnvagnar. Fick ett tips från en väninna. Att det är otroligt bra med "rörliga framhjul", då slipper vi hålla på att lyfta barnvagnen varje gång vi ska svänga.... 

Själv vågar jag tyvärr inte titta på barnvagnar än. Det får vänta tills det nästan är dags. Sambon slår lock för öronen så fort jag börjar prata om ditt eller datt. Han förklarade häromdagen att han var så otroligt orolig att bebisen skulle dö innan vi hann se den.

Jag hoppas att ni alla, trots kylan, får en fantastisk helg. Hos oss här i Huddinge är det stråååålande solsken! Solig

Love peace & understanding

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-02-04 11:20:33 följande:
    Jag hittar ingen info om det alls. Men jag har verkligen fastnat i det mentalt... Jag tror att allt är ett skämt... Ett dåligt skämt.
    Kan ibland dra in hela magen. Har gått upp snart tio kilo... Sjukt. Ingen blödning, ingen smärta, ingenting? Förlåt att jag tjatar men usch. Det här är så jobbigt.

Jag håller med föregående talare. Ring barnmorskan och boka in ett ultraljud. Du har ju all rätt i världen till att minimera din oro. Men jag är så lik dig. Är oxå orolig till tusen! Men tar tag i saker hemma just nu, allt för att inte tänka på något. Lyssnar till och med på ljudböcker, bara för att....

Kramar till dig! 
  • Aprilia1977

Usch...

Igår fick jag mig en reäl smäll av en 6-åring. Han kom emot mig med båda armarna mot min mage, samtidigt som jag tog ett steg framåt. Snacka om krock. Var öm i magen, och orolig till tusen att något skulle ha hänt. Antar att den lille där inne fick sig en ordentlig smäll. Ringde till gynakuten på Karolinska i Huddinge, där två barnmorskor försäkrade mig att det inte var någon fara. Men om smärtan sitter i eller om jag får blödningar så skulle jag åka in.

Natten har varit svår, vaknat upp ur mardrömmar, och att jag håller mig om magen.

Önskar er alla en bra dag!

Kramar!          

• Aprilia1977

Hej tjejer!

Vad ni är aktiva! Önskar att jag hade lika mkt energi som er. När jag kommer hem från jobbet (har ett ganska aktivt jobb=skönt) så blir jag en soffpotatis. Kan knappt öppna ögonen. Illamåendet har lugnat ner sig, istället för det och mina små måltider som jag har varje kväll lyckades jag trycka i mig:
    - 1/2 sats med chokladbollar
    - nästan en hel påse majschips
    - en påse popcorn

Och nu är illamåendet tillbaka, undrar varför????Guld i mun Nä tillbaka till rutinerna i morgon, varför börja svulla nu, när jag inte gjort det tidigare.

Jag hoppas att ni alla klappar era magar varje dag, innan ni går och lägger er...samtidigt som ni lyckligt tackar att ni varit gravida ännu en dag.... fick det tipset idag istället för att oroa mig. Ska testa det strax innan jag hoppar i säng.

Puss och hej, leverpastej!  

Svar på tråden Augustibebis 2012