Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

DetGodaLivet skrev 2012-02-15 21:26:12 följande:
    Min dag har varit ...skit! Bokstavligt talat!

Jag har stannat hemma från jobbet sedan i måndags eftersom jag började må hemskt illa i söndags, var rädd att det var magsjuka men kräktes bara en gång och har sedan inte haft några direkta symtom utom illamående. 

Idag ringde jag till jobbet och sa att jag kommer tillbaka imorgon....sen han det fanimej inte gå en timma ens innan de ringde från dagis och sa att 5-åringen har diarré. Så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte kommer i alla fall...

Det är visst något rätt svagt magsjukevirus som går på hans förskola och antagligen det jag haft också. Plutten är rätt pigg men behövde springa på toa hela tiden och det funkade ju bra så länge vi var hemma...men sedan var vi tvugna att hämta brorsorna på friidrotten på andra sidan stan (sambon på kurs). Och DET var lite för långt för att hålla sig visst. Så nu har jag både duschat och nattat barn och sen akuttvättat kläder på det.

Jättekul att vara förälder ibland alltså. Kräks
    Skickar över ett leende + en kram
  • Aprilia1977
    Blomsterfröna skrev 2012-02-16 11:02:16 följande:
    Kan ni fortfarande känna av molvärk?? Känner av de nu. Vecka 15 idag
    Är i vecka 15 idag, har liksom stickningar och mensvärk just nu.....
  • Aprilia1977

God morgon Sverigeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! (och ni som utvandratGlad)

Jag tittar runt lite, på skoj, när det gäller barnvagnar och hittade ett barnvagnstest:
    http://www.smartson.se/test/familj-fritid/barn/test_-_9_barnvagnar_2011.html

Finns det fler tester på nätet???

Nä, jag har många krav och det verkar som att man måste ge sig på vissa saker. Men vågar nog inte gå och titta eller känna på barnvagnar tillsammans med sambon innan det gått över halva tiden av graviditeten. Så för mig gäller följande:

Se men inte röra!!! Flört

Är lite avundsjuk på er som är så coola, som redan tittar på barnkläder etc. Det är så man ska vara! Jag är bara en fegis!

Kram på er alla och önskar samtliga en underbar helg!           

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-02-19 08:58:02 följande:
    Ellenbmt: Tycker allt som rör bebisarna i våra magar hör hit. Men jag tror att Novalina bara vill starta en ny diskussion så vi kan väl bara låta det gå obemärkt förbi...

Idag mår jag uselt. Kunde inte somna då jag hade en onykter spya till sambo bredvid mig. Och det har lixom färgat hela min morgon.... Suck. Hoppas jag kan bli på gott humör snart.

Magen är ännu bara fet. Så tråkigt.
  • Aprilia1977
    Saaajmon skrev 2012-02-19 13:42:45 följande:
    Saajomon: Det undrar jag också. Men vissa är stolskott. Jag trodde verkligen på att jag kunde lita på denna tjejen. Men hon är precis som alla andra. Om jag hade sökt uppmärksamhet så hade jag skrikit ut det till vem som helst att jag är gravid. Att jag har en blogg och skriver om min graviditet gör inte att jag söker uppmärksamhet. Jag är glad i alla fall jag inte sänker mig till hennes nivå och går till personangrepp. 

Jag tror att din "vän" är avundsjuk, vissa vill ha sin graviditet för sig själva. Därför är hon kanske bitter/arg, ja eller vad det nu är.. Jag förstår din ilska, jag vet absolut inte vad jag skulle ha gjort i den situationen. Men bit ihop och vänta ut.

När du väl visar din runda fina mage (är själv i v. 15+2 och här syns det inte mkt), får hon sig en knäpp på näsan... 
  • Aprilia1977
    oxle bo skrev 2012-02-22 20:44:29 följande:
    dina egna? el bebisen.
    låter sådär

Jag har haft dubbla hjärtslag (hjärtklappningar) sedan i måndags kväll. Dag som natt och det är klart att man blir lite rädd...hmmm...
  • Aprilia1977
    A R skrev 2012-02-23 09:49:10 följande:
    Jag har hjärtarytmi (oregelbundna hjärtslag) För mig känns det som om ett slag hoppas över och nästa slår mycket hårdare. Ganska vanlig och oftast helt ofarligt. Kommer ofta vid stress, sömnbrist och när jag druckit rödvin. Jag får det några gånger per år, kommer och går under dagen och natten under några veckor. Har fått betablockerare mot det och det hjälper bra men det ska man inte äta när man är gravid. Jag tror inte det är någon fara men jag tycker du ska ta upp det med din barnmorska. 
    Det jobbiga är när man ska sova för när man slappnar av och ligger i sängen upplever man det oftast starkare fast det inte är så.

Hoppas det släpper snart. 
    Usch, har väntat på att min barnmorska ska ringa. Missade hennes samtal, hann inte mer än att plocka upp telefonen, så lade hon på. Hon jobbar inte förrän på måndag igen. Har ringt vårdguiden som hänvisar mig till barnmorskan.

Så nu sitter jag igen och "väntar" på att en annan barnmorska ska ringa upp mig. Det är mycket knasigt som händer på jobbet, tror nog att det är stress. Det kommer och går även hos mig... men utlöstes en gång i tiden när jag bröt upp från ett långvarit förhållande. Mystiskt.... och har suttit i sedan dess. Men inte i den utsträckningen som nu. För nu är det var och vartannan minut som hjärtat slår extraslag.

Så, det är bara till att vänta.....Rynkar på näsan
  • Aprilia1977
    novaunique skrev 2012-02-24 14:07:26 följande:
    Aprilia1977:
    Fy vad jobbigt! Kämpa på - snart ringer de!
    Ja, jag hoppas det! Tack!
  • Aprilia1977
    A R skrev 2012-02-24 14:09:30 följande:
    Taskigt att låta det gå fram så få signaler Förvånad
    Hoppas du BM ringer snart, men oftast är det ingen fara med dubbelslag, det är bara obehagligt och kanske ett tecken på att det är stressigt runt dig. 

Kram till dig!

Tack, ja det är taskigt... jag hoppas iaf att de dubbla hjärtslagen ger med sig!
Svar på tråden Augustibebis 2012