Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

babyhummingbird skrev 2012-01-18 16:03:34 följande:
    Måste bara göra ett inlägg om det här med vagn.. efter många diskussioner fram och tilbaka kom min sambo i förra veckan och sa "Okej.. Vi köper en sån där BUNGALOW" Hahaha.. Han menade självklart en Bugaboo.. och igår när jag sa att jag hittat en bra vagn på blocket så säger han "En sån där Bungabunga?" Snacka om att vara helt hopplös! Haha!!

ÅH, förra året var min bästa vännina i Ullared och köpte sig en Bugaboo för bara ett par tusen. Hon tycker absolut att man ska ta sig en tur dit ner (som en liten utflykt) och kolla in läget på priserna. Hon menar att allt var superbilligt till hennes bebis!

Skrattande
  • Aprilia1977
    novaunique skrev 2012-01-18 19:25:07 följande:
    Usch inatt vaknade jag av att det skar som knivar i magen! Ooooont. Trodde på allvar det var MF på gång. Ont liksom vid blygdbenet och ut-uppåt åt vänster. Sen gick det över. Knäppt! Ska till läkare imorrn (på BMs inrådan) - får se om de vill kika in med ett VUL eller inte.

Det där lät riktigt läskigt. Jag hoppas verkligen att det inte var något!
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 19:53:31 följande:
    Säljs det märkesvagnar på Ullared? Gekås?

Ja! Tyckte oxå att det var konstigt. Nu var det flera år sedan jag var där och då var det inte så jättemycket kvalité på saker och ting. Men tydligen har de alla möjliga märkeskläder och andra märkessaker!

Jag får väl åka ner dit någon gång i vår för att kolla in läget!   
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-01-18 20:19:46 följande:
    April- en bra sak med sömnen när man fått sin bebis är att hormonerna man är fullproppad av som nybliven mamma, gör att man är jättenöjd med bara fem vakpass/matpass el liknande :) får man en hel natts sömn så då jäklar Käns det som man inte behöver sova på en vecka ;)

Tack! Det behövs... har inga barn sedan tidigare och absolut inga erfarenheter av de små liven! Glad 
  • Aprilia1977
    Marmite skrev 2012-01-18 20:05:46 följande:
    Jag har ett levande 11-veckors foster i mig, med hjärtslag! Vi fick se den röra sig massor, en helt otrolig känsla!!! Nu har jag berättat för min chef (som jag tycker mycket om) och det känns superroligt!!!

Hjärta Grattis!
  • Aprilia1977

Hej tjejer!

Det var ett tag sedan som jag var här inne. Mycket händer i ens liv, då prioriterar man annat.

Jag är livrädd, jag vet inte om det är naturligt. Jag rasar i vikt, barnmorskan hävdar att det är så det är just nu. För att man senare kommer att gå upp ca 500g i veckan. 

Det sticker till och från hela tiden i magen och jag vet inte om det är naturligt, jag får nämligen inte tag på min barnmorska har ringt de senaste två dagarna men hon har inte ringt upp. Är det bebisen som växer?

Mitt illamående har tilltagit, jag mår sämer nu än jag gjort hittills. Gick in i v. 12 i går och var på ultraljud i torsdags, där vi såg en liten plutt som gjorde loopen :), alltid något kul. Men är det normalt att man mår sämre?

Jag försöker att äta, småäter varje timme, och jag upplever att jag får i mig mycket mat. Men tydligen inte. Börjar oroa mig för att jag har någon sjukdom, cancer?

Är det någon annan av er som känner igen sig? Är så otroligt orolig, kommer givetvis att ringa vårdcentralen på måndag för att boka u    

• Aprilia1977

...för att boka upp en tid...

//Rädd som in i bängen! 

• Aprilia1977
    Gadget skrev 2012-01-28 12:35:06 följande:
    DetGodaLivet: Det låter som en sund inställning!

Aprilla1977: Hur mycket har du gått ner? Menar du att du tappar så mycket i vikt fastän du får behålla det du äter? Har du att ta av? De säger ju generellt att bebisen tar det den behöver och du är den som får lida. Har det varit så hela tiden eller har det börjat nu? Om barnmorskan sagt att det är normalt är det säkert ok, alla kroppar verkar reagera så olika.
    Angående sticken i magen tror jag det är växtvärk. Jag har fått det också sedan vecka 12 ungefär, annorlunda än den mer mensvärksliknande växtvärk som var i början. Nu sticker det till, sliter ibland i ligamenten till sidan av livmodern när jag ställer mig upp och hela nedre delen av magen känns öm ibland.
    Hoppas ändå att du får tag på din BM snart så att hon kan lugna dig. Att oroa sig tar på krafterna. 
    På två dagar har jag rasat 1,5 kg jag har lite att ta på. Har inte heller kunnat träna på ett bra tag och det märks nu muskelmässigt, har förlorat otroligt mycket muskelmassa. De första två månaderna gick jag ner 2 kg. Men nu så händer det en mängd saker. 

Vad skönt när du säger att det är växtvärk som jag känner, är så orolig att det är ett missfall på "G", rädd att förlora även detta barn precis som förra gången.

Jag håller med dig, det tar sådan energi och kraft att oroa sig, hjärtat är uppe i varv t.o.m. på nätterna.

Tack för ditt svar!    
  • Aprilia1977
    Jloow skrev 2012-01-28 12:57:51 följande:
    Aprilia: känner att jag måste kommentera detta eftersom du är så orolig. Jag har både haft cancer och problem med sköldkörteln och av de "lilla" symtomen som du beskriver skulle jag säga att det inte är ovanligt när man är gravid men kan vara tecken på att sköldkörteln får "fnatt" och där med ökar ämnesomsättningen som gör att du går ner i vikt. Det finns miljoner saker det kan vara och jag tänker inte säga att "det säkert inte är något" för en graviditet kan få både det ena och det andra att hända i kroppen.

Har ni någon genetisk cancer historia i familjen? Har du några syskon som vart gravida o haft det jobbigt? Kan vara att din kropp helt enkelt bara spelar dig en massa spratt.. Har flera vänner som mått så dåligt efter vecka 13 att det fått läggas in gör näringsdropp o Gud vet allt..
    Försök att slappna av över helgen men blir det värre eller att oron tilltar så tycker jag du ska ringa 1177 o prata med dom.

Ja, det är mycket som kan spela roll, nästan alla pappas syskon har haft cancer, där tror jag att det berodde på miljön som de är uppvuxna i, men man ska aldrig säga aldrig. Min farmor dog när pappa var 6, och då i livmodercancer, därför är jag just nu uppe i varv. 

Jag äter levaxin, för sköldkörteln och min barnmorska och tagit prover för att kolla upp den. För hoppningsvis är det kanske inget. Det känns lite som att "när man är som lyckligast" så ska någon komma och knäppa en på nästan för att man ska få tillbaka känslen under fötterna (ha båda fötterna på jorden). Jag kanske är lite vidskeplig, men, ja jag är nog en person som tror på spöken. Foten i munnen

Det är i vilket falls om helst skönt att höra att du har vänner som även dem mått dåligt. Då blir jag lite mer lugn! Tack!     
  • Aprilia1977
    Augustimamman skrev 2012-01-28 13:31:41 följande:
    Aprilia: min växtvärk har också blivit annorlunda. Som nån sa så sticker, hygger och drar det liksom. Obehagligt men antagligen helt normalt.
    Hur mycket har du gått ner i vikt? Tycker du gör rätt som kontaktar någon och då menar jag främst för oron. Inte bra för varken dej eller bebis att oroas så mycket!

Åh, vad skönt att höra att du har samma "stickningar" som jag...

Jag har gått ner 7 kilo nu. Känns inte så bra! När jag äter fet mat, blir jag illamående. Försöker att ha lite majonnäs på mackan när jag äter, eller till äggen som jag äter. I och med att jag är glutenintolerant blir det mest riskakor ( i mackväg) som slinker ner, men lite pålägg på.

Allt som är sött, blir äckligt i munnen och jag som verkligen älskar att trycka i mig godis etc. Till och med isglass (piggelin) smakar äckligt, sött och så känner jag av färgämnet eller vad det nu är som blir beskt i munnen. 

Det tråkiga är väl att jag inte haft ett normalt socialt liv de senaste 3 månaderna, jag är verkligen lycklig över att jag äntligen är gravdi, efter att ha försökt sedan 2005, men det är lite jobbigt att nästan vara sängliggande/soffsittandes.

Hmm... jaja, tids nog går det nog över. Skrattande            
Svar på tråden Augustibebis 2012