Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Var inne i stan för att handla lite kläder. Har gått runt lite med ett par stövlar (höga klackar) och fick helt plötsligt lite panik! När jag var inne i Gallerian fick jag en smärta i magen, inte riktigt ont utan bara obehagligt. Bad min sambo om att vi på en gång skulle gå ut och åka hem. Sitter här nu med en molande känsla i magen.

Är det någon annan som känt lika dant??

Synd att barnmorskan inte finns tillgänglig 24 timmar om dygnet!   

• Aprilia1977
    Randiga Rut skrev 2012-03-03 19:30:47 följande:
    Aprilia: Kanske en sammandragning? Jag hade väldigt få första gången men nu känner jag minst ett par per dag, särskilt om jag gått mkt eller ansträngt mig. Inget farligt men kolla med bm om de börjar komma väldigt ofta eller sitter i länge.

Låter inget vidare om det skulle vara så, har känt massor med stickningar i magen hela kvällen. Men får väl ta det lugnt nu... (men känner inte att jag anstränger mig).
  • Aprilia1977

ojojoj....hinner inte läsa allt ni skrivit...Gud när hinner ni skriva så mycket!!!???Solig

• Aprilia1977

Jag vet inte vart jag ska föda...

Men har bestämt mig för en barnvagn som är gul/svart...... hahaha... här väljer man färgen först, tror dock att det kommer att bli svårt att finna en bra!  

• Aprilia1977
    Albasmamma skrev 2012-03-06 20:11:20 följande:
    aprilia: haha, den färgen på barnvagn skulle inte min man gilla, han är Djurgårdare Glad men det låter fint.
    ;o) jag är ju inget stort fan av A.I.K, men sambon... ojojoj... Så det är ju därför jag vill ha en gul/svart.. hahaha... här hemma är det derby titt som tätt och vi är lite ovänner under matcher...
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-03-07 07:37:13 följande:
    Wow jag drömde med om bebis! Hade värkar och letade skjuts till bb.

Imorgon ska jag till Ullared! Tips på bra bebisprylar att fynda?
    Du får tala om vad som finns att fynda på Gekås!Skrattande
  • Aprilia1977
    pixel3 skrev 2012-03-07 17:37:06 följande:
    Idag var jag på RUL och bebisen låg inte alls som de ville så de kunde inte mäta det de ville så vi ska tillbaka nästa vecka igen. Men de kunde se att vi väntar en liten Prins<3 han låg där inte och klappade händerna och sparkade <3
    Åh, vad roligt!!! Grattis till prinsen!
  • Aprilia1977

Förstår inte mina känslor idag. Har gått från att vara skit förbannad till att just nu sitta i soffan och vara gråtfärdig och rädd. Otroligt rädd. Tänk om allt inte är som det ska, tänk om vi skulle ha gjort NUB/KUB-testen, tänk om "damsugaren" (kondisbiten) som jag åt skadat bebisen. Tänk om......

Usch, varför är man så orolig över att allt inte ska vara bra. 

Har ont överallt. Är det normalt`? Har fått så otroligt ont i en muskel/sena som strecker sig från knät upp, längs lårets utsida och bak mot rumpan. Varför är det så???? Har ont i magen, mensvärkar och andra konstiga känslor i magen, vad beror det på?

Har försökt att nå min BM; ringt och lämnat tfn och namn. Hon lyckas alltid ringa upp när jag inte kan svara (hände denna och förra veckan). Hon lämnar ett meddelande "Hej, vi hörs i morgon". Jag tror genast att hon kommer att ringa upp, men ack nej, jag måste ringa igen och boka ny tid! Fasiken!!!

Gråter

RUL på tisdag, då får vi väl allt svart på vitt! Nästan allt iaf!

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-03-07 22:15:55 följande:
    Aprilla- låter som ischias ?
    fy...fy...fy...

Nu ska jag försöka sova, men det gör ont.. ont när jag sitter, står eller ligger... undrar hur det här ska sluta... illa, illa!!

God natt Sverige!   
  • Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-03-08 09:04:49 följande:
    Har ju glömt att uppdatera sedan min oro om att inte känna bebisen; hon kickar på för fullt där inne! Flera starka sparkar som känns utanpå har hon fått till, och så en massa gruff och bök som känns inuti. Glad

Var dammsugaren ett exempel bara, eller vad är det du oroar dig för där?

Och jag håller med, låter som ischias. Försök ta tag i det så snart det går, för det är inte roligt. Har också problem med det, i vänster ben. Samma när sonen föddes, och epiduralen gjorde underverk med förlossningssmärtan, men ischiasen rådde den inte bot på, och helvete vad ont det gjorde då när sonen skulle ut! Kändes som någon försökte slita av hela benet.
    Efter förlossningen var det dock borta, men ändå... värt att uppmärksamma tidigt så att du orkar tills det är dags.
    {#emotions_dlg.flower}

Nä, dammsugaren, det var bara den som jag åt, men det spelar ingen roll vad jag äter, så blir jag nojjig! Eller om jag dricker te, ex, pepparmyntste, då är jag där igen!!! Orolig till max.

Fick tid hos läkaren, så ska nu vara hemma i en vecka och därefter komma tillbaka. Undrar just om jag kommer att kunna hålla mig borta från jobbet. Det var inte ischias, utan något liknande. Har fått någon salva att kräma på ordentligt, men likadant där... blir orolig. Usch, jag är verkligen knäpp!!!!Skrikandes
Svar på tråden Augustibebis 2012