• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Litenfyra

husmodern: aaah du har med tre killar!! känns lite konstigt hihi...har inte mått så här illa med mina pojkar, så på mig stämde den myten också;)

Visst, hon garderade sig med att säga att dom aldrig får säga 100 procent. Men hon sa även att hon skulle bli VÄÄÄÄLDIGT förvånad om det kom ut en kille sen;) sen kollade hon en gång till....och ja....tjej! 

• Litenfyra

<Nu försvann halva mitt inlägg..

BM kollade först underifrån utan att  se något "paket" sedan kollade hon från sidan. Sen skalade hon av ena benet ovh kollade från sidan utan benet om du fattar;) Var på många UL med mina tvillingkillar och dom såg inte ut så;) där såg man ju att de var just killar;)   

• NiniMe

Omg... Jag fick precis värsta fettoångesten... Någon kommenterade en gammal gravidbild på mig när jag väntade tvåan och där vägde jag 105 kg och jag var STOR... ser ut som en gigantisk flodhäst *snyft* jag vill verkligen inte se ut så igen...

• LiJon

Hej på er!

Åh, jag vet inte om jag fått UVI eller något... Sen igår em typ så får jag jätteont när/efter jag kissat, långt ner i magen på högra sidan (nästan ut i ljumsken) och även ut mot ryggen. Känns typ som kramp eller liknande, kan inte stå rakt efteråt och det släpper efter typ en kvart. Förut när jag haft UVI har det "bara" svidit när jag kissat, nu gör det bara ont och bara på en sida i magen. Har någon haft liknande vid UVI? Ska ringa sjukvårdsrådgivningen och hoppas få kolla upp det så fort som möjligt. Rädd att det kan vara något annat också, ömmar lite när jag känner på den sidan av magen.

• Husmodern

Litenfyra: samma här mådde helt annorlunda med killarna. Mått jätte illa denna gång:) nu är det mkt bättre men kommer ibland.

Har även fått utslag i ansiktet denna gång det har jag aldrig fått innan. Så roligt med en liten tös:) snacka om att det kommer vara svårt att inte skämma bort henne med kläder, tjej grejor !

• mrsnoname

Hej alla!
    Vi åkte å beställde vagn idag :) blev en crescent city 2012. Är supernöjd men får vänta på leverans till slutet av juni.

Hoppas alla mår bra :)

• Sandra1983
    mrsnoname skrev 2012-03-31 18:26:59 följande:
    Hej alla!
    Vi åkte å beställde vagn idag :) blev en crescent city 2012. Är supernöjd men får vänta på leverans till slutet av juni.

Hoppas alla mår bra :)
    Har också fastnat för en crescent, men det blev en classic för oss. Köpte på baby & barnmässan i Göteborg så fick ett bra pris Glad
  • mammsen
    NiniMe skrev 2012-03-31 12:46:06 följande:
    OMG snyggare bh:ar än dom vanliga ju hahaah
    Ja, kostar därefter bara,, visste inte att det fanns amningsbh:ar från victoria secret,, men jag gillade de läckra färglada med mycket spets bäst!! Det finns lite hopp för boobisen, nu kommer det bli extra roligt att amma =D
    haha
    Litenfyra skrev 2012-03-31 15:56:47 följande:
    husmodern: aaah du har med tre killar!! känns lite konstigt hihi...har inte mått så här illa med mina pojkar, så på mig stämde den myten också;)

Visst, hon garderade sig med att säga att dom aldrig får säga 100 procent. Men hon sa även att hon skulle bli VÄÄÄÄLDIGT förvånad om det kom ut en kille sen;) sen kollade hon en gång till....och ja....tjej! 
     Men det är ingen myt att man oftast mår mer illa med flickor,, sedan är det olika från kvinna till kvinna och kan tydligen även bero på mannen påstår vissa,, men anledningen att man ofta blir lite mer illamående med flickor är att man får fler tjejjhormoner än med pojkar, det är iallafall konstaterat vad jag vet och det har VÄRKLIGEN stämt in på mig!
    LiJon skrev 2012-03-31 16:18:58 följande:
    Hej på er!

Åh, jag vet inte om jag fått UVI eller något... Sen igår em typ så får jag jätteont när/efter jag kissat, långt ner i magen på högra sidan (nästan ut i ljumsken) och även ut mot ryggen. Känns typ som kramp eller liknande, kan inte stå rakt efteråt och det släpper efter typ en kvart. Förut när jag haft UVI har det "bara" svidit när jag kissat, nu gör det bara ont och bara på en sida i magen. Har någon haft liknande vid UVI? Ska ringa sjukvårdsrådgivningen och hoppas få kolla upp det så fort som möjligt. Rädd att det kan vara något annat också, ömmar lite när jag känner på den sidan av magen.
    Det är vanligt att man får uvi när man är gravid, ring din BM eller vårdcentralen med samma =)
    Får du inte tag på någon kan du ringa gyn med,, annars vet 1177 vart du ska vända dig och om du kan vänta till imorgon =)

• mammsen
    Sandra1983 skrev 2012-03-31 18:45:59 följande:
    Har också fastnat för en crescent, men det blev en classic för oss. Köpte på baby & barnmässan i Göteborg så fick ett bra pris Glad
    Visst är den toppen! Köpte förra årets modell på utförsäljning så vi betalade bara 3999:- ny =)
    Svart med orangea detaljer,, Kommer stortrivas ed den vagnen =) 
  • EmelieOfGbg

Hej alla!
    Var ett tag sen jag skrev här nu, men jag läser och hänger med i tråden Vi är lite inne på en cresent city eller en brio go. Två helt olika jag vet men någon som har erfarenhet av någon av dom här? Vad säger ni?