• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • EmelieOfGbg

Sommaren12: Ja så kanske det är. Det finns för mycket att välja på när det kommer till vagnar Har ni andra redan bestämt er?

Folk som ska lägga sig i och tycka massa kommer man nog inte undan. Man får försöka att "koppla bort det" helt enkelt. Men jag håller med er, det är märkligt att folk måste bry sig om saker som inte berör dom och lägga sig i. Det bästa vore om alla bara skötte sitt egna så hade det vart bra med det

• Husmodern

Det är väl säkert så att det är olika från fall till fall:) men givetvis jämför man med sina tidigare upplevelser , jag som har haft 3 pojkgrav innan och mått lika med dem, känt sug för samma saker osv. Mådde illa någon enstaka gång i början , kände helt annorlunda denna gången med kraftigt illmående länge samt utslag och sug på helt andra saker:) när jag fick veta att det är en tjej så summerade jag ihop symptomen efter det ;)

• DetGodaLivet
    EmelieOfGbg skrev 2012-03-31 22:06:35 följande:
    Sommaren12: Ja så kanske det är. Det finns för mycket att välja på när det kommer till vagnar Har ni andra redan bestämt er?

Jag har redan köpt både liggvagn, sittvagn och sulky. Det enda som ev. ska till är någon nätt extrakärra som tar liten plats i bilen. Alla mina vagnar är enorma.
  • Ellenbmt

Sommaren- man vill ju oftast ha en ny, men iCandy finns riktigt fina begagnade på blocket från 3000! Värt att kolla. De blir tyvär repor på dem ganska fort även om man sköter dem väl...

• Naimis

Emelie- Jag har nästan bestämt mig, vilket jag gjorde innan jag blev gravid. Nu ska jag bara få maken att provköra de 2 vagnar de står mellan.
    Men jag vet vilken de lutar åt.

• LiJon

Det blev en lördagskväll på akuten igår med UL, VUL, urinprov, sänka och ultraljud av njurarna. Det visade inte på någon UVI men då hade jag kissat bara någon timme innan så det var väl inte helt tillförlitligt... Gynläkaren trodde på en typ av förträngning av njuren men kunde inte se bra med ultraljudet, men hon kollade bebisen (allt såg bra ut tack o lov!) och livmodertappen och allt sådant såg bra ut. Fick åka hem med Diklofenak och ett plaströr så att jag kan lämna urinprov imorgon till BM. Ska bli kallad till gyn i slutet av veckan, är det inte bättre då blir det röntgen av njurarna. Usch jag vill inte! Det är nästintill värre idag med kramp i ryggen och magen 15-20 minuter efter att jag kissat, kan inte ens röra mig.

Har googlat symtomen och hittat fler på FL som haft liknande, då har det varit alltifrån njurbäckeninflammation, förträngning/vätskeansamling i njuren till GBS. Visst var ni ett par härinne som haft GBS? Hur fick ni reda på det? Får be BM skicka en odling för det imorgon kanske...  Jag är ju jättelättad att allt ser bra ut med bebisen men är rädd att det kommer påverka henne negativt på något sätt om det fortsätter utan behandling.

• Kampis

Det här med att folk lägger sig i, vänj er, det kommer bara bli värre. =(

Folk kommer ha åsikt om alt från strumpors tjocklek till hur bajset på ungen ser ut...  

Hur man mår:

Förra  grav mådde jag som en lärka hela tiden, inte ett symtom utom + på stickan, sen var första gången jag märkte av grav vid rul i v 19 eller nåt. fick väldigt liten mage väldigt sent.     Började med att gå ner 5 kilo och sen upp 11 därifrån.
    Flicka.

Nu: mått lite illa , dock inte kräkts. Magen kom tidigt, i v 12 hade jag samma omfång som v 34 med dottern. Svullnaden lade sig dock lite sen. Började med att gå ner 2 kilo och har nu gått upp de två men inget mer. Fick foglossning i v 18 nu, inte ett smack med dottern i första grav, var väldigt aktiv då och gick ett par mil om dagen till v 36.    Flicka.

Med första barnet fick jag fruktansvärt fula exem runt hela munnen så jag knappt vågade visa mig ute. Vet inte riktigt när de kom,men runt v 25 tror jag.

Idag har jag outat mig på FB, de flesta verkar tro mig iaf!