• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-03-30 23:46:05 följande:
    Jag håller med mammsen om typ allt!
    Och vilken bebislängtan när du beskriver varför man har omlott istället för dra-på och så strumpor som åker av jämt av olika anledningar! Underbara barn!!
    Tack! ja, jag försöker förklara för sambon (hans första barn och han är väldigt angagerad) att "om 4 månader kommer det ligga en liten bebis i den här bodyn, just den här" och så håller jag upp en.. "fattar du lixom".. "En bebis som rör sig, en med blöjja och som tittar på oss med rynkad panna.." följt av "våran son, han som ligger i magen NU och redan finns!!!" Haha

Jag tror by the way att jag igentligen bara försöker fatta alla de sakerna själv och därför förklara dem för han för att få bekräftelse eller något,, haha

Jag är så kääär i min lilla bebis redan och längtar så otroligt!!!!! <3
    Hejåhå skrev 2012-03-31 05:59:07 följande:
    Hehe...ballerinas kommer garanterat inte sitta kvar på små fötterna :) däremot finns det strumpor som ser ut som ballerinaskor på KAppahl, vet inte om det finns i de minsta storlekarna.
    Skor överlag funkar väldigt illa och är inte så uppskattat. Sedan när de går är det däremot ett nödvändigt ont :)
     Jo då!!! Jag hade söta små ballerina till min dotter! Fungerade utmärkt med både dem och nike skorna tills hon var ca 2 månader och började sparka av dem,, just i spädbarnsbörjan sparkar de oftast inte av sig strumpor och skor om de inte sitter väldigt dåligt! Så det håller jag inte med om, sedan när de blir starkare i benen när de sparkar då är det lätt att skor och dylikt åker av fötterna, med det värsta är ju när de börjar dra av strumpor och skor med händerna, då är det (för min del) pyjamaser, byxor och overaller med fötter som gäller, lite dyrare då de växes ur snabbare men absolut värt det!!

• mammsen

Håller dessutom med detgodalivet, allt måste tvättas!!!

Barnkläder ska dessutom hellst inte tvättas med sköljmedel har jag för mig, men jag tycker inte om när det blir strävt mot huden så jag brukar ha i liiiite av neutrals iallafall.. och sedan känns det ok att börja med liiiite av vanligt sköljmedel som luktar lite gott när bebis blivit ca 6 mån,,, 

Men alla nya kläder har jag redan tvättat första gången, ska tvätta igenom alla nya saker minst en gång tillo innan det är daggs, allt beg tvättar jag nog bara en gång,,

Begagnade kläder kan ha legat i föråd med gud vet vad som kan avge onyttiga kemikalier, brevid en öppen gammal bensindunk exempel, eller you name it! Måste tvättas!!! gillar beg kläder då de är lagom urtvättade och mjuka fast man inte kan använda sköljmedel.

Nya kläder är aom detgodalivet skriver fulla av kemikalier och överflödiga farliga ämnen från vissa färgtryck och dylikt, dessutom behövs de oftast mjukas upp och bli lite urtvättade! Eller vad säger ni andra? hur tänker ni??

• Husmodern

Mammsen : tack för din info ang flicka pojke prickar:) jag som fått veta att det ska vara en tös nu efter 3 killar är så nojjig över om det verkligen kan vara sant:) men din beskrivning lugnar mej lite iaf :)

• NiniMe
    mammsen skrev 2012-03-31 09:19:44 följande:
    Åååh! ni som inte varit inne där! glammom.se/ villka läckra amningsbh:ar de hadde!! från B-J kupa!!!!!
    Kläder med!! 
    OMG snyggare bh:ar än dom vanliga ju hahaah
  • Litenfyra

tjoho! Min iphone har varit på lagning i en månad,....blir inte av att jag sätter mig vid datorn och kollar familjeliv! Så tråkigt nog har jag inte följt tråden på jääääääääättelänge!

Är 20+0 idag! Härligt! Och förra veckan var jag på ett underbart RUL där vi fick se en liten tjej! Gissa om jag kommer köpa klänningar och massa annat tjejigt nu efter 3 killar! hihi..... När barnmorskan sa att hon visste könet, trodde både min sambo och jag att hon sett en snopp (fast jag såg ingen) och vi kände båda att vad kul med en liten kille till, sen sa hon att det var en tjej:) kändes skönt att vi kände så för då vet man ju att könet verkligen INTE har någon betydelse , även att jag ville ha en tjej såklart!

Ha en bra helg!  

• Husmodern

Litenfyra: grattis' visst är det otroligt efter 3 killar! Jag kan inte fatta att det är en tjej! Förklarade BM vad hon såg?:)

• Sommaren12

Gaaaah barnvagnsdjungeln!! Gick till butiken idag för att bestämma oss mellan iCandy peach och Cameleon vilket istället slutade med att vi nu hittat ytterligare ett alternativ: Brio Singh. Har inte sett den innan. Tror vi strök iCandyn eftersom den är så låg (jag och sambon är båda över 180 cm) samt att den är smal och så det saftiga priset.

Nu står det alltså mellan Cameleon och Brio Singh. De hade erbjudande på sistnämnda: 4995 för liggdel, sittdel och babyskydd. Det är ju rätt mycket billigare än buggan.

Vad har ni för erfarenhet av Brio Sing?

• Husmodern

Jag funderade på en brio sing men det jag har hört är att det är svårt att få plats på tunnelbanan, bussen pga av att den är så bred mellan bakhjulen.. Sen ska den vara svår att köra på grus och kullersten. Den är ju annars super fin tycker jag, ska man ha den som city vagn så borde det ju gå bra men vill man ut i parken osv med så vet jag inte. Tycker att det har blivit svårt med vagnar nu förtiden , finns sååå många :)