• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012
    cupcakekiller skrev 2012-04-01 13:12:32 följande:
    jag röstar efter mitt rul på onsdag, men jag tror mest på att jag får en flicka
    Ska oxå på rul på onsdag & det ska bli såå spännande att se vad det är för liten buse där inne..gissar på pojke, men vi får seGlad
  • Sessan 84

Hej allihopa

Vi har varit i fjällen några dagar och nu har jag hunnit läsa ikapp Glad
    Grattis till alla lyckade rul, imorgon är det dags för vårat... Lite nervöst är det allt.

• Stövelkatten
    capy skrev 2012-04-01 12:08:47 följande:
    Är lite i chocktillstånd. Går in i vecka 23 imorgon och idag när jag klev upp på vågen insåg jag att jag gått upp 12 kg redan nu Förvånad. Läser överallt att den största viktökningen ska ske ungefär från nu och framåt, hoppas verkligen inte att det måste vara så för alla, livrädd att jag ska sluta på +30 kg eller mer, jag kommer ju inte kunna röra mig mot slutet i så fall.... Hade normal vikt innan graviditeten (bmi 23).
    Jag är nu i v23 och har inte gått upp något den senaste 1½ månaden. Däremot hade jag innan det gått upp nästan 15kg. Skruttan verkar ta av reservlagret, för jag har fått en lite tightare form igen. Jag hoppas som du; att det är olika för alla. Jag går säkert upp mycket i slutet igen, i vatten och av leda, men hoppas att det står stilla ett tag nu i mitten.
  • Aprilia1977
    NiniMe skrev 2012-04-01 09:44:09 följande:
    Ja idag börjar jag hårdbanta... Beach 2012 here I come!!! Trött på att vara tjocksmock
    hahahah.. du är ju söt!
  • Mamma070912

Vad har ni skrivit på era statusuppdateringar på fb om graviditeten? Skulle vilja hitta på något fyndigt, men kommer inte på något...

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Aprilia1977

Hej alla mammor och blivande mammor!

Fick ett tips från en pappa att jag skulle läsa om "kemikalier i vardagen". Så fick en läng till kemikalieinspektionen. Det känns som att jag hade behövt vissa av dessa råd innan jag blev gravid. Antagligen för att jag har sådan ågren för att jag utsatt mitt barn för olika kemiska produkter. Hur farligt kan det egentligen vara med smink? Hmmm...

Jaja, om ni nu vill läsa lite intressant information på vad man bör tänkta på så är länken följande:

http://www.kemi.se/Documents/Publikationer/Trycksaker/Broschyrer/barnbroschyr_web.pdf?epslanguage=sv

Fast jag antar att ni redan vet allt....

• Sommaren12

Har inte läst länken och kommer inte göra det heller. Tycker redan man blir så matad med allt man inte borde göra. Smink oroar jag mig inte ett dyft över!

• DetGodaLivet
    Aprilia1977 skrev 2012-04-01 15:52:59 följande:
    Hej alla mammor och blivande mammor!

Fick ett tips från en pappa att jag skulle läsa om "kemikalier i vardagen". Så fick en läng till kemikalieinspektionen. Det känns som att jag hade behövt vissa av dessa råd innan jag blev gravid. Antagligen för att jag har sådan ågren för att jag utsatt mitt barn för olika kemiska produkter. Hur farligt kan det egentligen vara med smink? Hmmm...

Jaja, om ni nu vill läsa lite intressant information på vad man bör tänkta på så är länken följande:

www.kemi.se/Documents/Publikationer/Trycksake...

Fast jag antar att ni redan vet allt....

Som allergiker/astmatiker så är jag väldigt intresserad av sådant, tycker inte det är något att blunda för även om man blir oroad.
  • Kampis
    Mamma070912 skrev 2012-04-01 15:51:03 följande:
    Vad har ni skrivit på era statusuppdateringar på fb om graviditeten? Skulle vilja hitta på något fyndigt, men kommer inte på något...

jag skrev:

Hör upp alla som bryr sig, jag är gravid!

kort och gott :)