• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Stadiums väska var verkligen snygg - det är precis en sån o i den prisklassen jag letade efter! :D

• cupcakekiller

Idag är mina hormoner inte att leka med, är sur på allt och alla.
    Min kääära mormor var snäll och kläckte ur sig att mitt barn kommer skämmas över mig pga av att jag har tatueringar, piercingar & töjda öron..Jo men det var ju roligt att höra.
    Brukar inte bry mig ett skit om vad folk tycker i vanliga fall, men tar åt mig mer nu.
    Dessutom är jag äckligt nervös inför ultrat imorgon.
    Blöööh.

• jguz
    cupcakekiller skrev 2012-04-03 13:30:45 följande:
    Min kääära mormor var snäll och kläckte ur sig att mitt barn kommer skämmas över mig pga av att jag har tatueringar, piercingar & töjda öron..Jo men det var ju roligt att höra.
    Brukar inte bry mig ett skit om vad folk tycker i vanliga fall, men tar åt mig mer nu.
    Blöööh.
    Ähh strunta i mormor... ditt barn kommer tycka att du är coolast i världen och barnets kompisar kommer tycka det samma... bättre än en mesig mamma med håret uppsatt i knut och blommiga klänningar som kommer över knät ;)

Mormor är gammal och vet inte vad hon pratar om  ;)

Puss och kram
    PS. Ultraljudet kommer att gå kanoners!!!!! 
  • Stövelkatten
    cupcakekiller skrev 2012-04-03 13:30:45 följande:
    Blöööh.
    Hahahaha, så roliga folk kan vara ibland! Inte skäms ditt barn över dig, inte än på flera år i alla fall. Och sen skäms barnet nog för dig hur du än ser ut.

Idag är ju tatueringar mm knappast något barnen är ovana att se, tvärt om.
  • cupcakekiller

Nä, tatueringar kommer h*n bli uppväxt med ändå även om det inte vore för mig..Pappan är tatuerad ut till knogarna och min pappa är i princip helt täckt.

Men jag stör mig så himmla mycket på att folk inte tänker innan de öppnar munnen..Som den ständiga frågan "Varför gjorde du inte abort?". Varför är sånt så intressant?
    Och när jag snällt säger att jag aldrig tänkte tanken på abort så är det fel då med, folk blir ju aldrig nöjda.

Tur att en kompis trillar in snart så jag har en anledning att sluta sura :)

• lovisen01

Om man beställer Stadiums väska så verkar man få 25% rabatt. Jag bara testade att lägga i varukorgen för att kolla frakt (vilken iofs kostade 50 men om ni vill hämta ut den i butik så går det att få ännu billigare om man beställer via hemsidan :)

• Ellenbmt

Om någon hade frågat mig varför jag inte gjorde abort hade jag fasen blivit skogstokig!! Vad är det för typ av vänner....

Och tatueringar är vanligt bland vår generation så inte kommer barnen skämmas inte!! Vi är mkt tatuerade båda två och bår dotter, dock bara tre år, tycker det är häftigt!

• cupcakekiller

Ellenbmt: Här verkar folk tycka att är man 19 så SKA man iallafall fundera på abort..
    Jag förstår faktiskt inte varför folk tror att de har en sån rätt att veta alla detaljer om allting så fort man är gravid.

Kan även tillägga att jag blev tvingad till en abort i v.11 när jag var 16 år, mitt kära ex hotade att slå in magen på mig annars och jag var rädd/vågade inte säga ifrån.
    Jag har alltid velat ha barn och eftersom jag fortfarande mår skitdåligt sen den aborten så tänkte jag aldrig änns tanken nu när jag blev gravid igen utan jag blev faktiskt glad istället.
    Men folk som jag har berättat detta för tycker att jag borde ha kommit över aborten nu så därför vart det tjat från kompisar/vissa släktningar att jag iaf borde ha funderat på det denna gång..

• Ellenbmt

Usch! Stå på dig! Klart du ska ha barn!! Har med haft någon såndär, ursäkta mig, idiot till pojkvän... Tur att du tog dig ur det!

• Challelotten

Elakt att säga sådana saker :0(

Någon som har testat stadium väskan? Tänkte mer att med vanliga skötväskor kan man hänga och knäppa fast väskan på styret på vagnen. Man kanske får fixa till något eget för att få väskan vara på plats??