• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Jag har också börjat må illa igen och huvudvärken har kommit tillbaka. Dessutom känner jag ff ingen aktivitet i magen och är nu i v 20 med mitt tredje barn. Överallt står det att nu kan man se rörelse på utsidan av magen och jag känner inte ens något på insidan. Tror inte att den lever längre.

• tesked83

Sommaren - vi har nyligen köpt en Brio Go efter att kollat runt på diverse olika barnvagnar. Att man skulle behöva ta av hjulen för att fälla ihop den stämmer inte, man kan plocka av dom om man vill men det är inte ofta man skulle ha nytta av det. 
    Nu har vi ju inte kört omkring med den så mycket mer än i lägenheten men själva upp- och nerfällningen tycker vi är jättesmidigt och likaså med att byta delarna. Väldigt snabbt och lätt. Sen är det ett plus att det finns babyskydd som passar :D
    Tycker det är skönt att den är rätt hög i liggdelen jämfört med många Emmaljunga vi tittade på också. men det är ju svårt att veta vad man kommer tycka sen när det är dags att använda den på riktigt :)

• RockTheRebell

Svipp! Jag har visserligen inga sen innan. Men är i v 20 imorgon o har nigeriansk "perfekt" i bakvägg men känner inget heller. Men rul va jättebra o vi ska lyssna på hjärta på tors. Det kan va så olika barn också säger mamma. Mig fick hon oroa sig för jämt o Stefan + brorsan önskade hon kunde va stilla nån gång.

• sowe81

Svipp - jag är i v. 19+4 o har inte känt nåt alls ännu. Men i torsdags visade RUL en rörlig tös, nu är det mitt första men jag tror inte du ska oroa dig. Min bm sa att det kan ta till v25 innan man känner nåt.

• Fyran2012
    fru Elle skrev 2012-04-02 15:05:56 följande:
    Hoppas det går bra hos läkaren, foglossning är inte roligt. Min förra graviditet blev jag sjukskriven på 100% för mina besvär med foglossning men även för prematura smärtsamma sammandragningar. Själv kunde jag knappt gå så läkaren såg det ganska tydligt, men han gjorde även ett test när han undersökte mig, tror det kallades provokationstest. En vännina till mig hade också problem med foglossing och hon blev sjukskriven först på 25 % och sen på 50%. Tror det är ganska ovanligt att man blir sjukskriven på 100 % för foglossning, men det handlar givetvis om vilka besvär man har och vilken arbetsförmåga man bedöms klara av.

För mig handlade det att försöka vila och plocka bort rörelser som jag ite klarade av, blev bara värre och värre. Var inte hjälpt av bälte för foglossingen, men för vissa så hjälper bälte mycket. Tyckte själv att det var skönt att gå på gravidvattengjympa i en bassäng med varmt vatten, rörelserna brukar vara anpassade.
    Tack!
    Läkaren sa att jag har foglossning + ischias & sjukskrev mig på 50 % i 3 veckor till att börja med. Jag jobbar ju inom äldreomsorgen, så jag hoppas mina arbetskompisar är snälla nog & låter mig "slippa" de allra tyngsta arbetsuppgifterna.
    Ska ta kontakt med sjukgymnast & se vad jag kan få hjälp medGlad
  • Sessan 84

Idag har jag varit på RUL och allt såg bra ut...
    Blev dock flyttad till den 7 sept. så jag hoppas ni inte sparkar ur mig ur tråden Kyss. Vi tog inte reda på kön, MEN jag såg tre "bönor" alltså varken streck eller prickar... Vad skulle ni gissa? Har någon annan sett något liknande? Fattar inte varför jag inte frågade, jag är så j...a nyfiken, men jag hade bestämt mig innan. Själv tror jag att det är en pojke men det är bara "magkänslan". 

• Saftmedbulle
    RockTheRebell skrev 2012-04-02 16:50:03 följande:
    Hahaha dagens smartphone förväxling. Moderkaka ska de va xD
    "Äggkaka" råkade en elev till mig säga för någon dag sedan. Han blandade ihop äggledare och moderkaka... inte lätt...
  • Albasmamma

Hej på er! Flera dagar sen jag skrev nu, har försökt följa med och läsa iaf. Hoppas att ni som har krämpor med foglossning etc. hoppas att det inte blir värre och att ni kan få vila. LiJon hoppas att du får svar på varför du har ont.

Svipp: Förstår din oro men du ska se att allt är bra där inne. När jag väntade dottern kände jag nästan ingenting förrän v.25, denna gång är det på sistone bara som jag känner sparkar varje dag och jag är i v.23 nu. Har du länge kvar till RUL? Kanske du kan ringa din BM och fråga om du får komma och lyssna på hjärtljuden? Kram!  

jguz: jag har röstat :)

Ja det var såå mycket mer jag hade tänkte kommentera men nu minns jag inte... :)Trevlig kväll alla fina!