• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

känns som att jag skulle gått tillbaka till början av graviditeten. jag kan inte äta för jag mår så illa så jag vet inte vad jag ska ta mig till.. sen nu när jag inte kan äta något och inte mycket när jag äter så har jag ont i magen för jag äter inte så mycket.. skit jobbigt. blir helt svettig och varm i kroppen.. nån som fått så nu i mitten av grav också? haft så i 3 dagar  

• A R
    Tesdy skrev 2012-04-02 15:47:52 följande:
    Jag gör mina collage i en app som heter Pic Collage. Jag gör dom alltså i telefonen.
    Tack för tipset!
    Vilken bra och lättanvänd appSkrattande

Har suttit med sonen och gjort collage för fulla muggar.
  • Sandra1983
    Angelica1991 skrev 2012-04-02 19:37:57 följande:
    känns som att jag skulle gått tillbaka till början av graviditeten. jag kan inte äta för jag mår så illa så jag vet inte vad jag ska ta mig till.. sen nu när jag inte kan äta något och inte mycket när jag äter så har jag ont i magen för jag äter inte så mycket.. skit jobbigt. blir helt svettig och varm i kroppen.. nån som fått så nu i mitten av grav också? haft så i 3 dagar  
    Fy! Jag hade inget illamående alls i början, men nu är det inte trevligt. Kan bara äta små portioner och jättelångsamt, annars känns det som om jag ska spy hela tiden. Sen får man inte i sig tillräckligt med näring så man blir hungrig igen. Inte kul alls!!! Jag trodde jag hade sluppit undan den här matkrisen.. Hur långt gången är du? Jag är 20+0 idag
  • Sommaren12

Svipp: jobbigt att känna så. :( hade ringt bm och bett om att få lyssna på hjärtat, men som många skriver så kan det ju dröja innan man känner. Kram!

• Fyran2012
    Svipp skrev 2012-04-02 16:27:42 följande:
    Jag har också börjat må illa igen och huvudvärken har kommit tillbaka. Dessutom känner jag ff ingen aktivitet i magen och är nu i v 20 med mitt tredje barn. Överallt står det att nu kan man se rörelse på utsidan av magen och jag känner inte ens något på insidan. Tror inte att den lever längre.
    Jag har bara känt bebisen i några dagar & jag väntar mitt fjärde & är i vecka 19.
    Tror inte du behöver oroa dig, men ring & be om att få lyssna på hjärtljudet om du är orolig..det gjorde jag för två veckor sen när jag skadade mig på jobbetHjärta
  • LiJon
    Novixi skrev 2012-04-02 09:35:02 följande:
    LiJon: har du haft feber eller frossa nyligen eller nu? Tänker på njurbäckeninflammation med de symptom du beskriver men då brukar man oftast ha feber och "sjukdomskänsla" också. Men visst, det är inte alla som får det!
    Hoppas det ordnar sig i alla fall och du får hjälp! :)

Nej varken feber, frossa, eller sjukdomskänsla så något sådant borde det ju inte vara även om jag också funderat på det... har varit och lämnat urinprov hos BM idag som skulle skickas iväg, och tid hos gyn på onsdag för röntgen av njurarna. Har inte fullt lika ont i dag även om det är obehagligt att kissa. Tack ska du ha!

Tack ni andra också, vad gulliga ni är! Menade inte att fiska uppmärksamhet, var lite low bara och hade nog väntat mig iallafall någon liten respons på det inlägget i söndags.Vet ju själv hur det kan vara, man läser men tänker att någon annan har mer erfarenhet eller något bättre att säga   

Svipp; tycker som någon annan skrev att du ska ringa din BM och be att få komma och lyssna efter hjärtljud (om du nu inte har RUL nu i dagarna då). Även om det säkert inte är någon fara så är det ju förjäkligt att gå och vara orolig.
  • Mamma070912

Hej alla!
    Jag mår också illa från och till, särskilt på morgonen innan man äter. Och jag har börjat spy ibland när jag har druckit vatten... Spydde inte alls då i början när jag mådde illa.

Den där foglossningen är inte att leka med. Hoppas det ordnar sig för er alla. Har också, men jag jobbar så lite som det är nu, så jag får stå ut. Ska iaf ansöka om graviditetspenning sen när vårdnadsbidraget går ut i juli.

Saftmedbulle skrev 2012-04-02 18:59:28 följande:
    "Äggkaka" råkade en elev till mig säga för någon dag sedan. Han blandade ihop äggledare och moderkaka... inte lätt...
    Hahaha! Det var riktigt kul
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Svipp

Tack snälla ni för alla era peppande inlägg! Betyder väldigt mycket. Jag har rul på onsdag så jag väntar tills dess. Mitt sunda förnuft säger ju mig att det självklart är olika, både mellan kvinnor och även mellan varje graviditet. Ändå sitter djävulen på min axel och viskar taskiga saker...
    Känns bättre nu iaf, tack vare er! Stor kram ska ni ha!

• Sommaren12

Skönt att du har rul snart Svipp!

Nu har vi ÄNTLIGEN bestämt oss! Blir en iCandy Peach! Ska beställa imorgon så hoppas inte vi råkar panikångra oss nu haha. Vet ni om man kan ha babyskydd på den vagnen?
    Ellenbmt: du hade väl en peach?