• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

By the way! 

Hade tidigare en rosaq bild från 2007 på min dotter i sin vagn, det kändes som det var dags att uppdatera =)
    Fortfarande samma mammsen, bara ny bild! Oskyldig 

• fransyskan

Vad "skönt" att andra också har fått tillbaka sitt illamående... jag hade två-tre veckor då mat var kul, men nu mår jag pyton igen och alla runt om mig har verkligen gått runt och sagt "nämen, så ska det ju inte vara, så konstigt..." (Tack, tack, det blir man ju inte alls nojjig av.)

• 7eHimlen

lovisen01 skrev 2012-04-03 09:39:34 följande:
    Vilken skötväska ska ni använda? Har ni några tips på några snygga och funktionella? :)
    Jag tänkte köpa en vanlig axelremsväska, tycker skötväskor är onödigt dyra! Nåt liknande den här ovan. Vet inte varför det ser ut som att du lagt upp bilden :P väskan kommer iaf från Biltema o kostar 89,90:- (vill inte ha just den, men liknande i nån rolig färg)
  • Xericax

Fick veta i helgen att min svägerska funderade på att sälja bort sitt Maxi cosis babyskydd i sommar, så om vi var intresserade skulle vi få den (hon sa att vi får den, men för oss känns det ändå bäst om vi köper den så lite kommer vi nog att betala för den). Är det någon som har erfarenhet av dem? Den såg bra ut och hon sa att hon har tyckt den var bra, till de två första barnen hade hon haft ett annat märke som hon inte tyckte var lika bra (tror det var Britax, men det kan hända att jag minns fel).

Imorgon ska jag till kontoret för första gången på två veckor, har planerat att inte dölja magen mera, så det känns sjukt pirrigt att se hur de ska reagera, om någon vågar kommentera, och om de har misstänkt något tidigare. Det är ganska många som är på vintersemester denhär veckan också så det är inte så många på kontoret imorgon Drömmer

• Angelica1991

fransyskan: ja samma här nästan. det är inte kul och jag hoppas det vänder lika fort det kom tillbaka :)

• Sessan 84

Jag fick bäckenbottenbedövning efter att min dotter var född, eftersom det inte räckte med bedövningsspray när de skulle sy. Jag håller med om att det gjorde skitont att få sprutan, det kändes som att de satte den I skelettet... Hade gärna klarat mig utan den men tyvärr var det enda utvägen när de skulle sätta stygnen.  

• A R

Jag har önskat mig en väska med elefenter på från svensk tenn.
    Inte en klassisk skötväska men jag känner flera som använt den och är nöjda med den som skötväska.
    Fungerar ju lika bra senare som vanlig väska också. 

• Stövelkatten
    lovisen01 skrev 2012-04-03 09:39:34 följande:
    Vilken skötväska ska ni använda? Har ni några tips på några snygga och funktionella? :)
    Kommer använda den vi fick med vagnen, den verkar helt okej. (Kronan) Skulle dock inte köpa en skötväska för alla dyra pengar de kostar, känns så onödigt. Begagnat kanske, men troligast en funktionell axelremsväska.
  • 7eHimlen

A R - den väskan var verligen jätteifn, förstår att du önskar dig den! Synd att Svenska tenn är så dyrt! :/

• Xericax
    7eHimlen skrev 2012-04-03 10:08:22 följande:
    Jag tänkte köpa en vanlig axelremsväska, tycker skötväskor är onödigt dyra! Nåt liknande den här ovan. Vet inte varför det ser ut som att du lagt upp bilden :P väskan kommer iaf från Biltema o kostar 89,90:- (vill inte ha just den, men liknande i nån rolig färg)
    Den såg ju bra ut, speciellt då jag själv gillar lite dystrare färger Glad

Vad allt är det egentligen man ska ha plats med i en skötväska? Och vad är det som skiljer en skötväska från en vanlig axelremsväska (alltså vad är det som gör att skötväskor är dyrare än en vanlig väska)?