• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Ellenbmt skrev 2012-04-03 20:35:00 följande:
    Mammsen- vilken skötväska kan man fälla ut som du förklarar?? Sån vill jag ha. Fast ska ha min älskade dadgear med! Prylar är kul :)
    Jag hadde emmaljungas skötväska, modell 2007 och modell 2008, grannen har 2 st av olika märken ska kika imorgon vad det  är för märken, de är inköpte 2011 och 2010,, ska kolla runt lite återkommer strax!

• Fyran2012
    Karo77 skrev 2012-04-03 18:44:44 följande:
    Hejsan allihopa !!! Det var Lange s'en i dag har vi varit pa RUL och fick se varan Bebis en jatte sprallig och frisk liten pojke
    Grattis vad roligt!

I morgon är det MIN turGlad
  • TheMaraja

Jag älskade min skiphop väska och kör den igen. Alla smarta fack var det bästa. Jag köpte min för en hundring på tradera så det kändes inte som någon utgift att ens fundera över. Gillade verkligen att man kunde välja mellan axelremmen och de små "vagn remmarna" bara axelbandet satt aldrig bra på vagnen.

Men skulle man köpa allt som man "bör" ha eller tror sig behöva nytt så skulle man ju kunna lägga ner en förmögenhet. Jag gillar att köpa begagnat. Förra gången blev typ allt utom vagn begagnat. Jag ville verkligen ha min iCandy och den fanns inte begagnad ännu då. Nu vill jag ha en donkey och den lär det väl inte heller finnas så många begagnade av ännu.

• Jloow

Vi köpte det billiga skötunderlägget som man viker och knyter ihop från IKEA o hade i stadium väskan. Det passade perfekt i den väskan och sen när vi köpte En bärstol fick vi med ett sitt underlägg som funkade utmärkt som skötbädd.

Flaskan passade utmärkt i nätfickan på sidan och småfacken under locket funkade utmärkt för skedar, salvor (inte i samma fack), nappar osv.
    Jag tyckte den funkade utmärkt. Jag köpte två shoppingkrokar som man satte på vagnen med kardborreband. Funkade hur bra som helst!

• DetGodaLivet
    TheMaraja skrev 2012-04-03 20:52:39 följande:
    Men skulle man köpa allt som man "bör" ha eller tror sig behöva nytt så skulle man ju kunna lägga ner en förmögenhet. Jag gillar att köpa begagnat. Förra gången blev typ allt utom vagn begagnat. Jag ville verkligen ha min iCandy och den fanns inte begagnad ännu då. Nu vill jag ha en donkey och den lär det väl inte heller finnas så många begagnade av ännu.
    Lite så jag känner också... Självklart ska man köpa en påkostad skötväska om man vill ha det, eller en ny vagn eller vad det kan vara...

Men blivande föräldrar är en så extremt utsatt grupp när det gäller reklam och konsumtion och det ska man nog ha en viss medvetenhet om när man tittar runt bland grejjer. 

Det finns SÅ många saker som framförs som måsten,  utbudet är enormt och priserna rena skämten många gånger. Det går att bränna enorma summor. 

Samtidigt är föräldraledigheten en påfrestning på ekonomin för många och väldigt många svenskar får av ekonomiska skäl stoppa sina barn i förskola långt innand et egentligen är lämpligt ur barnens perspektiv. I det perspektivet tror jag ändå inte att det är alla dessa dyra prylar som verkligen gagnar barnet.
  • Aprilia1977

Hej!

Är superduperdunderförkyld! Är det någon som kan tipsa om nässprey? Eller kan man som grav. använda vilken sort som helst? Kan nämligen inte andas ur näsan!

Kräks  

• Sommaren12
    Aprilia1977 skrev 2012-04-03 21:00:04 följande:
    Hej!

Är superduperdunderförkyld! Är det någon som kan tipsa om nässprey? Eller kan man som grav. använda vilken sort som helst? Kan nämligen inte andas ur näsan!

Kräks  
    Väldigt osäker men har för mig att man inte ska ha nässpray men att näsdroppar går bra. TROR jag....
  • mammsen
    Emmaljungas 4 olika skötväskor:

style - Ricktigt snygg finns i svart eller vit med snygga spännen, går inte att fälla ut. RIKTIGT SNYGG!!
    Exklusive - Större och rymligare och går inte heller att fälla ut men ska vara "funktionell".
    Sport - Finns i 25 färger och har många extrafack, går inte heller att fälla ut......
    Ryggsäck - Går inte heller att fälla ut!!!!!!

Va i helvette!!! Surar!!!!!!!!!

Cresents enda skötväska går inte fälla ut......

Jag blir fan förvånad!!!

Och jävligt förbannad!!!!

Skiphop har en modell som går att fälla upp men jag tycker det är dåligt med utrymmen... Den kostar 449:- på mammashop.se

Change Mat Kit -  OiOi går med att fälla ut ordentligt. och kostar 349 på samma sida..

Finns några andra modeller till men ingen jag fastnar för... förutom......

http://www.mammashop.se/baby-travel-2-i-1-deltababy.html

"Travel Baby blir lätt till en babysäng för barn upp till 6 månader eller en skötbädd utan att du behöver tömma väskan på innehåll." Den är snygg och JÄVLIGT praktisk värkar det som.. det blir en sån... Nästan 800spänn, men då får det vara så! Jag säljer helre vagnen och köper en billigare eller en som är nyare begagnad än att vara utan en riktig skötväska! Är det bara jag?! 
  • DetGodaLivet

De där som heter typ change mat kit och pronto är inte riktiga skötväskor utan mer som skötbäddar med några småfack. Man ser det tydligare i vekrligheten. Inget utrymme för extrakläder mm. Men kanske ett bra komplement om man har en vanlig väska också.