• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Eller rättare sagt, jag har en del förslag men min man har bara ett. Han gillar Max, kan nog tänka mig det med men är mer inne på andra namn. Wilhelm är en favorit, annars är favoriterna nu Alfred, Alexander, Edward och Agaton. Min moster har släktforskat och förra gången så kollade vi igenom det hon hade hittat för att få lite namninspiration. Kanske ska ta fram och kika på det igen.

• fru Elle

Juliette; gillar namnen vi bestämde till sonen och Harry är rätt tilltalsnamn till honom.

Vi har tidigare haft ett färdigt namnförslag innan barnet har kommit. Men alltid med reservationen att vi kan ändra oss om det inte skulle passa.

• DetGodaLivet
    Grizabella skrev 2012-04-07 21:29:37 följande:
    Wincent är jättefin det heter min son , den store heter Wilgot och denna gång funderar jag på Elmer eller Ture, har liksom slut på killnamn 

TURE är ju fullkomligt underbart!
  • DetGodaLivet

Jag känner inte alls igen det där med att folk vill pracka på en namn.

Kanske beror på att vi är så himla "alternativa" på en massa andra sätt att folk liksom inte känner att vi är påverkingsbara utifrån...eller också beror det på att jag är stå styrig och ställig i min personlighet att de liksom inte vågar.

Jag ser ju på minerna att alla inte precis älskar "Lillemor" men INGEN har vågat säga det.

• Maaya

Hej jag är ny på den här tråden o är beräknad att föda en liten pojk den 5 Aug :) Han är redan ett litet bus troll som sparkar o gör volter i stort sett hela tiden :) Igår fick vi dock sitta skräck slagna på sjukhuset i flera timmar, efter jag hade vaknat så gick jag på toa o då kom det mängder med blod!! Jag börja stor böla o ringde sjukhuset o dom bad mig komma in till förlossningen. Dom lyssna på hjärtljudet o allt lät bra sen fick vi vänta i timmar för att göra ultraljud o allt såg bra ut o Lill killen låg där inne o sparka. Men förstår inte vart allt blod kom ifrån o varför ?! Usch man blir ju så orolig. Har nån här varit med om nått liknande? NiniME : vad är det för nått du har som man kan höra hjärtljudet med? O finns det nån stanns o köpa :) ?

• anneh

NiniMe: såg inte ditt svar ang niferextabletterna förän nu.. Har du nåt tips på vad man kan äta istället? Eller ska man stå ut och köpa typ lactulos också?

• anneh

Ullis: nja såvitt jag vet måste man dricka så mycket blutsaft för att få i sig samma mängd järn som niferextabletterna innehåller..
    Tänkte om det finns nån tablett som är liite snällare mot magen, eller vad man kan göra för att hjälpa magen på traven lite..

• anneh

AE84: fast nja, blutsaft är för klent tror jag, enligt doseringanvisningarna ska man dricka 20ml om dagen, och då får man i sig 20mg järn. Det är som vilka vitamintabletter som helst. Och jag ska få i mig 100mg järn om dagen..