• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    lillakotten skrev 2012-04-07 08:01:11 följande:
    V20+0 idag och 50% gjort! Skönt! Jag tycker fortfarande att det går långsamt och hoppas att andra hälften går fortare. Igår så kunde man se tydliga sparkar på utsidan. :)
    Jag tyckte första halvan gick fort, nu tycker jag det går lååångsamt Så jag hoppas inte det blir samma för dig hehe
  • lillakotten

Ninime: jag har en förhoppning att våren och sommaren kommer att skynda på processen lite :). Konstigt att det känns som att graviditeten går långsamt men att tiden går snabbt!

Min dotter på 2,5 år vill absolut inte ha några syskon.. Någon som har ett bra tips på hur man ska förbereda henne på bästa sätt? Jag tänkte börja med att ta med henne till biblioteket och låna böcker med det temat. Någon annan som har ett bra förslag?

• NiniMe

Jag blir så trött på folk som ska misstolka allt man skriver... Jag vill bara klargöra här efter att altid lyckas gå in i het diskussion i en annan tråd med ett pucko som alltid blir aggressiv så fort man skriver ngt.... Att jag dömmer ingen.. Mina råd är bara råd och även mina tips.. Jag menar absolut inte att hoppa på folk överhuvudtaget... Jag är en person som är öppen för andras åsikter även om jag har egna.... Så snälla tolka inte det jag skriver som ngt elakt eller dömmande osv...
    Ibland kan jag vara otydlig men det är ofta för att jag inte hinner skriva långa noveller osv..... Så istället för att tolka det fel så fråga vad jag menar.....

• DetGodaLivet
    lillakotten skrev 2012-04-07 08:01:11 följande:
    V20+0 idag och 50% gjort! Skönt! Jag tycker fortfarande att det går långsamt och hoppas att andra hälften går fortare. Igår så kunde man se tydliga sparkar på utsidan. :)
    Hoppas detsamma. Känns som om jag varit gravid i hundra år!
  • fru Elle

Det finns en del syskonvagnar som har en maxvikt per säte på 15 kg. Har för mig att Britax B-dual har det. Rekommenderade butiken den vagnen när syskonet kommer vara tre år? Alla treåringar väger ju kanske inte över 15 kg men en del gör det.

• Ellenbmt

Ninime- känner igen mig i det där! Folk i disskysionstrådar tycks älska att hata mig när jag skriver fast jag bara ger tips och vill hjälpa...

• tyla

Hej,
    Jag skulle bara vilja hoppa in med en fråga angående skötväskor.
    Hittade stadiums billiga väska igår som fleralet av er talat gott om -snygg! Men nu är frågan- var hittat jag en liten hopvikbar skötbädd??
    Tack för hjälpen och grattis till alla fina graviditeter!!

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-04-07 08:32:59 följande:
    Ninime- känner igen mig i det där! Folk i disskysionstrådar tycks älska att hata mig när jag skriver fast jag bara ger tips och vill hjälpa...
    Ja jag antar att det är ett fjortissyndrom som inte vill släppa
  • Jloow

Fru Elle - vår dotter är rätt liten för sin ålder. Hon väger kanske 12 kg idag så vikten har vi faktiskt inte brytt oss om.