• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    cupcakekiller skrev 2012-04-07 15:20:19 följande:

Är inne i någon humörsvacka när jag tar åt mig vad alla säger, vilket suger.

Det kallas graviditet, hoppas det gör den olykliga känslan lite lyckligare ;)
    Oavsett vad folk säger till dig så har du endå snart din lilla son i armarna och får titta på hans lilla näsa och mötas av hans trötta små ögon :) 
  • mammsen

Sommaren12 - Då tycker jag du ska påpeka att din mamma nog börjar bli lite gammal, eftersom det är ett ganska poppis namn just nu men du förstår att hon inte vet det eftersom hon är lite,,, fel generation om man säger så... Märta är inget namn jag själv hade valt, jag är inte stormförtjust i det eftersom jag gillar korta och simpla namn men det har endå en viss personlig charm!
    Och det låter lite kaxigt!!  Taskigt av en mamma att säga så,, undra vad hennes mamma och anhöriga tyckte om hennes namnval på dig och dina syskon, det är alltid en fråga som får de som redan har barn att minnas irritationen av hur sura och ledsna de blev när alla skulle lägga sig i!

• Aprilia1977
    Cupcakekiller: Jag förstår dig till fullo... det är ingens problem med vad er bebis ska heta. Det angår ingen annan. Tyvärr är mina svärföräldrar som din moster.... men vi har redan bestämt vad bebis ska heta.

Jag har idag och igår varit världens BITTERF*TTA och SURK*RRING!

Jag har gnällt på min sambo... gnällt om allt möjligt, att han köper för många liter mjölk som han sedan slänger, eller rättare sagt lägger på lager i kylskåpet att vi tillslut har 15 liter mjölk och hälften är redan gammalt.

Klagar på att jag inte ser att han har städat, klagar på att han inte sitter ner med mig i soffan utan studsar runt och går ut för att pyssla lite i trädgården samt fixa lite saker under altan....

Jag har klagat så mycket dessa sista dagarna att jag inte står ut med mig själv. Stackars min älskling. Nu går vi och tjurar på var sitt håll. Han ute och jag här inne....Gråter         
  • Gadget

Jag är också grinig idag. Vet inte vad det beror på. Dagen blev konstig redan när jag vaknade alldeles för hungrig. Kände mig nästan full (!) när vi skulle åka och handla och stängde bara in mig i min bubbla och ibland hänger inte mannen med när han ska sluta med sin jargong som när man är på det humöret kan vara väldigt påfrestande.
    Kan inte säga vad det är som är fel, men har bara lust att gå och dra täcket över huvudet och vakna i morgon och börja på en ny dag.
    Men snart ska vi iväg till några vänner så då blir det lite annat i huvudet.

Glad påsk på er alla! 

• Naimis

Helt slut efter födelsedag/påskfirande.
    Nu blir de soffan resten av kvällen och försöka läsa ikapp.

The Maraja- Svart bas blir de iaf, sen står de mellan Petrol Blue, off-white eller helsvart. Gillar alla färger men helsvart känns stilrent, de andra färgerna känns sommriga men kanske inte så praktiska.

• Albasmamma

Gadget: usch exakt en sån dag hade jag igår, gick och la mig 20.30 bara för att jag ville dagen skulle ta slut. Hoppas att du får en trevlig kväll iaf!

• Ellenbmt

Albasmamma- du verkar bo bra! Hos oss är det typ nollgradigt å snö på marken igen. Så tråkigt! Men vi fick grillat hos mina föräldrar idag ändå :)

Vi har den mysigaste tråden jag varit med om på länge! Känns som om man känner varandra lite nästan :)

Appropå basson duo som jag skrev om tidigare, är det någon som har erfarenhet av den?

Glad påsk på er kulmagar! ;)

• Ellenbmt

Ps. Fan så syr jag blir på alla jobbkompisar som tar sig friheten att säga tjockis till mig och klämma mig i sidan eller klappa på magen... Grrrr! Men jag har inte styrka att bita ifrån....