• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Hmm jag är lite orolig för snäckan jag har i magen... Hon har rört sig som bara den alltid, visst vissa dagar har det varit lite mindre men hon har liksom alltid haft lite rutin på kickarna därinne... Men nu dom senaste dagarna så har jag knappt märkt av henne, jag känner henne mycket mer sällan.... Jag är ju bara i v.25 så det känns lite tidigt att det ska bli trångt därinne... Jag lyssnade med min angelsound och jag hör hennes hjärta men ibland slog det som bara tusan för att sen lugna ner sig jättemycket... Jag hörde även att hon rörde sig o så därinne men man blir ändå lite orolig.. Tänk om hon inte mår bra därinne :(

Dagen idag har det varit lugnt, hon rör sig men det är ett par sparkar sen inget mer på flera flera timmar... ahhh jag blir tokig när man nojjar upp sig

• Ellenbmt

Jag har ju precis börjat jobba igen efter en lång tid med mkt ledigt, och jag känner stor skillnad på bebisen nu och innan, när jag var ledig så rörde den sig när jag satte mig eller la mig eller stog mkt stilla. Nu när jag jobbar så är det totalt stilla hela dagen tills nu, nu bökar det runt lite... Kanske du med han ändrat någon rutin?

• Juliette

Det är så kul att läsa om era tankar för vi verkar fundera på samma saker :)

Nu när vi träffat lite släktingar i påsk har vi också reagerat på att folk gärna ska pracka på oss "finare" namn än de vi har funderat på. Vi sa att vi gillar Vincent och då sa en släkting: "Men Olle, det är ju bättre än Vincent". Va? Ja, Olle är ett fint namn, men om vi nu funderat på Vincent så behöver man kanske inte säga att Olle är bättre. Grrr!

Folk tänker nog inte sig för riktigt och förstår inte att det de säger kan såra, utan tycker bara det är kul att komma med namnförslag. Vi funderar nu på att inte berätta om våra tankar just för att slippa dess kommentarer!

• Sommaren12

Naimis: Jättefin mage i din blogg! :)
    Ninime: Förstår din oro men det är ju jättevanligt att man känner lite mindre en del dagar.

• Grizabella
    Juliette skrev 2012-04-07 21:18:53 följande:
    Det är så kul att läsa om era tankar för vi verkar fundera på samma saker :)

Nu när vi träffat lite släktingar i påsk har vi också reagerat på att folk gärna ska pracka på oss "finare" namn än de vi har funderat på. Vi sa att vi gillar Vincent och då sa en släkting: "Men Olle, det är ju bättre än Vincent". Va? Ja, Olle är ett fint namn, men om vi nu funderat på Vincent så behöver man kanske inte säga att Olle är bättre. Grrr!

Folk tänker nog inte sig för riktigt och förstår inte att det de säger kan såra, utan tycker bara det är kul att komma med namnförslag. Vi funderar nu på att inte berätta om våra tankar just för att slippa dess kommentarer!
    Wincent är jättefin det heter min son , den store heter Wilgot och denna gång funderar jag på Elmer eller Ture, har liksom slut på killnamn 
  • Juliette

Grizabella: Vilgot har vi också haft som förslag. Fint! Och idag kom faktiskt Elmer upp :) Har också funderat på Ebbe och Charlie.

• fru Elle

Tycker med andras åsikter om namnen man funderar på kan vara så onödiga. De som tidigare har haft synpunkter på våra namnval har vi ingen lust att berätta för.

Vincent heter vår son, Harry Carl Vincent med tilltalsnamn Harry. Tycker det finns många fina namn, vi har inte bestämt oss än.

• Sommaren12

Jag var så inställd på pojk så vi funderade BARA på pojknamn de första månaderna. Hade det varit en liten påg skulle han ha hetat Knut, Vilde, Charlie eller Elton. :)

• Juliette

Vilket fint namn Fru Elle! Harry gillar jag också, men finns redan bland våra vänner. Visst finns det många fina namn. Tyckte först det var svårt med pojknamn men nu har vi en lång lista. Vi kommer nog inte bestämma oss förrän han kommer.

• Grizabella
    Juliette skrev 2012-04-07 21:33:08 följande:
    Grizabella: Vilgot har vi också haft som förslag. Fint! Och idag kom faktiskt Elmer upp :) Har också funderat på Ebbe och Charlie.
    Då verkar vi ha samma smak när det gäller namn