• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Jag längtar efter nästa nummer av JAG ÄR GRAVID  av föräldrar och barn som kommer ut i butik nu den 10:e vi kommer nog ta hjälp av deras undersökning av olika babyskydd som är med då! Jag ser även fram emot deras stora förlossningspecial,, någon mer??

• mammsen
    NiniMe skrev 2012-04-08 12:00:39 följande:
    Ja jag har märkt att jag blir mer och mer orolig för varje graviditet, tur detta kommer vara den sista annars hade man blivit knäpp hahahah, men det är kanske för man vet vilken kärlek som växer därinne som man blir mer överbesyddande.. Jag brukar ta det mesta med ro men när det gäller barnen så oroar man sig lätt Hjärta
    Altså jag har ju bara en dotter på 4½år men jag har fortfarande inte fattat att jag snart har ett barn till! Jag vet att jag har en son i magen men det går inte riktigt koppla ihop med att jag snart får ta med mig en son hem från bb!! Haha Det känns helt sjukt och galet långt borta!!! Som om det inte är på riktigt.. Nej, jag kommer bli superchokad när jag får min lille son på magen den saken är klar!!!!! Är et bara jag???? Jag kan värkligen inte koppla ihop sparkarna i den växande megen med en livs levande vacker liten son! Trots att jag har barn innan så vet man ju inte vad som väntar, kan man skriva så?? Vi har längtat så lääänge efter ett barn och hade redan gett upp hoppet om att det skulle gå.. Och poff pang var jag gravid! Det känns som alla de där gångerna jag inbillade mig att det hade "tagit sig" när det inte hade det.. Alla bebisaker är nästan inköpta redan och jag vet ju vad som väntar.. MEN JAG KAN INTE FÖRSTÅ DET!!
  • Sommaren12

Okej, PANIK!!! Förvånad (och lite äckelvarning...) Skulle kissa och märkte att det kom MASSOR med slem. Typ en dl eller nåt. Mina tankar går genast till den legendariska slemproppen som går ett tag innan förlossning. Nu har jag panik för att det ska va det!! 
    Är ju leversjuk och min överläkare på spec mödravården hade tagit fram massa statistik på att det är rätt vanligt att de med samma sjukdom som jag får prematura barn.

Känner ni igen detta ni som har barn sen innan? Bör jag ringa nånstans?! Skäms 

Mammsen: Kul men jobbigt med renovering. Vi har hållt på lite pö om pö sen vi flyttade in för ett halvår sen. Nu är det sovrummet som ska fixas, men det är bara två väggar som ska målas en strykning, vitt på vitt (inte så jobbigt alltså) och sen ska mannen och pappa tapetsera och bygga ihop stora garderober. Själv ska jag koka kaffe och titta på haha! ;) Sen ska vi fräscha till badrummet med lite ny färg (där är halvkaklat) och ny inredning, krokar och sånt. Skulle egentligen totalrenoverat men offerterna var så dyra och sen har vi vant oss så nu tycker vi där är rätt fint ändå hehe. Gästrummet ska bli barnrum, men vi tänker inte fixa där förrän bebisen ska börja sova där inne om nåt år eller två. Ev tidigare om vi märker att det behövs mer plats för leksaker och sånt.  

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-04-08 12:15:43 följande:
    Okej, PANIK!!! Förvånad (och lite äckelvarning...) Skulle kissa och märkte att det kom MASSOR med slem. Typ en dl eller nåt. Mina tankar går genast till den legendariska slemproppen som går ett tag innan förlossning. Nu har jag panik för att det ska va det!! 
    Är ju leversjuk och min överläkare på spec mödravården hade tagit fram massa statistik på att det är rätt vanligt att de med samma sjukdom som jag får prematura barn.

Känner ni igen detta ni som har barn sen innan? Bör jag ringa nånstans?! Skäms 

Mammsen: Kul men jobbigt med renovering. Vi har hållt på lite pö om pö sen vi flyttade in för ett halvår sen. Nu är det sovrummet som ska fixas, men det är bara två väggar som ska målas en strykning, vitt på vitt (inte så jobbigt alltså) och sen ska mannen och pappa tapetsera och bygga ihop stora garderober. Själv ska jag koka kaffe och titta på haha! ;) Sen ska vi fräscha till badrummet med lite ny färg (där är halvkaklat) och ny inredning, krokar och sånt. Skulle egentligen totalrenoverat men offerterna var så dyra och sen har vi vant oss så nu tycker vi där är rätt fint ändå hehe. Gästrummet ska bli barnrum, men vi tänker inte fixa där förrän bebisen ska börja sova där inne om nåt år eller två. Ev tidigare om vi märker att det behövs mer plats för leksaker och sånt.  
    Känner du ngt annat?
  • mammsen

Sommaren12 - Slemproppen KAN gå när som helst under graviditeten och det betyder INTE att förlossningen är startar. Ring förlossningsavdelningen dit du hör, för de får ta in dig och kontrolera, om du ska ta bil eller ambulans avgör de.. Klart du ska kolla upp varför det kommer massa slem, är den blodblandad? För slemproppen brukar väll vara lite blodblandad väll? eller??

• Sommaren12
    NiniMe skrev 2012-04-08 12:16:23 följande:
    Känner du ngt annat?
    Nä inte alls. Igår kväll hade jag ont i äggstockarna.
    mammsen skrev 2012-04-08 12:25:21 följande:
    Sommaren12 - Slemproppen KAN gå när som helst under graviditeten och det betyder INTE att förlossningen är startar. Ring förlossningsavdelningen dit du hör, för de får ta in dig och kontrolera, om du ska ta bil eller ambulans avgör de.. Klart du ska kolla upp varför det kommer massa slem, är den blodblandad? För slemproppen brukar väll vara lite blodblandad väll? eller??
    Inget blod alls. Bara äckelslem. 

• mammsen

Sommaren12 - vet att det finns någon som haft slemmiga/vattniga flytningar och trott att vattnet gått, men det var bara en infektion eller något sånt som är jättevanligt när man är gravid, hur som hellst ska det kollas upp, men har du inte smärtor och har inte vattnet gått så behöver du nog inte få panik =) Men kolla upp det så du vet vad det är!

• mammsen

Sommaren12 - om det känns fel att ringa förlossningen och fråga (de har öppet telefonen dygnet runt) så ring 1177 och fråga vart du ska vända dig =)

• Sommaren12
    mammsen skrev 2012-04-08 12:29:58 följande:
    Sommaren12 - vet att det finns någon som haft slemmiga/vattniga flytningar och trott att vattnet gått, men det var bara en infektion eller något sånt som är jättevanligt när man är gravid, hur som hellst ska det kollas upp, men har du inte smärtor och har inte vattnet gått så behöver du nog inte få panik =) Men kolla upp det så du vet vad det är!
    Tänker bara på allt jag har läst om slemproppar som kan gå innan det sätter igen och att de kan komma några dagar innan upp till en månad innan. Hur som så är det ju PÅ TOK FÖR TIDIGT! :S 
    Ska nog ta och ringa läkaren på spec mödravården på tis. Hoppas det inte kommer mer bara.  
  • Sommaren12

Fast å andra sidan så har jag uppfattat det som att slemproppen är betydligt mer än en dl...