• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • TheMaraja

Förra graviditeten hörde han jättetydligt, nu har vi inte testat ännu. Minns att han tyckte det var jätte häftigt och att det blev lite mer verkligt för honom. Vi var nog längre gångna då när han började lyssna.

Jag känner massa buffar varje dag men så i lördags när jag hade händerna på magen kände jag något benigt. Så häftigt, kändes så tydligt. Var nog en fot eller knä eller nått sånt

• Sommaren12

Var tog Ladyhummingbird vägen? Har inte sett henne skriva på länge.

Och hur går det för Strongenough?

• tjockisbullen

Om man kollar långt bak i tråden så verkar det va väldigt många som droppat av FL? 
    Och tråden då också såklart!  

• NiniMe
    tjockisbullen skrev 2012-04-23 08:01:40 följande:
    Om man kollar långt bak i tråden så verkar det va väldigt många som droppat av FL? 
    Och tråden då också såklart!  
    Ja jag tycker det är jättemånga som står i bflistan som aldrig skriver ngt här... Kanske skulle uppdatera den...
  • LiJon

Ja det är nog ett par som hoppat av. Jag tänker på Tina lind, hon skrev ju mycket ett tag och sista inlägget att hon skulle få ny tid för ultraljud för att de inte såg allt de skulle, och sen inget mer. Säkert en månad sen. Det är ju såklart inget måste att skriva här men man hoppas ju bara att allt är bra

• NiniMe

Jag blir lite smått knäpp här... Jag tycker att lillans rörelser har minskat igen.. Jag känner att hon rör sig men jag får liksom inga sparkar av henne.. Man känner nere vid bäckenet att hon ruckar runt lite men inte mer.. Jag till och med vaknar på natten och är orolig för jag inte känner henne sparka.. I vanliga fall brukar hon sparka runt när jag går o lägger mig men inte nu i helgen, när jag lägger mig till rätta så ligger jag halvt på magen och då brukar hon putta och ha sig men inte nu.... Hon har beteet sig väldigt annorlunda denna helgen....
    Men sen samtidigt så läser man runt att det är ganska vanligt runt denna veckan att rörelserna går upp och ner...

• Naimis

Godmorgon tjejer! Tillbaka till vardagen efter en mini-semester i London.

Lite shopping blev de, men är inte jätte imponerad av utbudet.

Blev mest skor som kosta ungefär hälften av vad de kostar här. Topshops mammakläder var inte heller sp roliga, eller va de bara på mig dom inte satt bra :p. Det ända som fanns var slut i min storlek. Däremot hade GAP några söta saker både på mammaavdelningen och mkt sött på barnavdelningenå därifrån fick jag med mig kläder från båda avdelningarna.

Och från Mamas & papas blev de en super fin filt, bodys, kräklappar och en super söt mamma topp.

Ska försöka lägga upp en bild på filten, massa fina mönster och fina färger kommer passa perfekt i min helsvarta donkey.

Hursomhelst, här har nedräkningen i dagar börjat 95 to go!

Börjar känna mig stor och något stressad inför allt som ska hinnas. Flytt och även vi behöver en ny bil.

Ska läsa ikapp allt jag missat

• Albasmamma

Godmorgon tjejer! Jag vill bara tacka för alla bra tips men får här! T.ex. detta med föräldrapenning på 10% från sin arbetsgivare, hade ingen aning om det. Började kolla upp det och trots att jag inte är kommunalt/statligt anställd så har jag också rätt till det! Tjoho, vilken glad överraskning.

100 dagar kvar till BF idag!

• A R

Hej allihopa,
    Den här helgen har varit kalasintensiv, 4 tillställningar och jag har bara gått från bord till bord och ätit, hihihi. 

Förra veckan köpte vi barnvagn på blocket , en bugaboo cameleon, grå bas och beige toppklädsel. Precis den vi bestämt oss för och med alla de tillbehör vi önskade. På eftermiddagen ska jag gå igenom den och göra i ordning liggdelen.
    V22 och ska till BM idag jag hoppas allt är bra, har dock en hel del sammandragningar som kommer framför allt när jag sitter ner. Det blir så tungt att andas när sammandragningarna kommer och det känns som ett tryck i hela kroppen, någon annan som känner så vid sammandragningar? Jag minns inte att det kändes så med de tidigare två.