• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Ja då går man in i vecka 28 nu och jag kan knappt fatta att det är inte alls långt kvar nu ju... Ungefär lika långt kvar som det var när man väntade tills den heliga vecka 12 skulle infalla och den tiden gick ju ganska fort så jag hoppas denna tid som är kvar också gör det

Jag har ju två pojkar som innan och ja jag fick nästan samma respons när jag väntade tvåan.. Amen det hade ju varit kul om det hade varit en tös... Jo det hde det kanske men jag är glad att mitt barn är friskt och mår bra så det kvittar faktiskt...
    Nu när jag väntar en tös så är alla typ överlyckliga hahaha... Det kvittar för mig, bara allt är bra, jag älskar mina barn oavsett kön, folk är konstiga...

När jag väntade ettan så gick jag på visning här i lund och det kändes jättebra, då visste man liksom hur det såg ut där Nu har jag fött 2 barn och även jobbat inne på neonatal som ligger brevid så jag känner till det ganska bra Plus att jag vill in på förlossningen och jobba så jag känner mig väldigt trygg därinne hahaha...

• Naimis

Vecka 28 idag, underbart!

Ser att ni diskuterar era vikarier. Har också varit lite orolig. Vill ju helst hamna på samma tjänst jag har idag. Dock jobbar jag på en stor ekonomiavdelning där jag trivs så jag är völ inte extremt orolig. Min vikarie fram till augusti blev klar igår, sen får vi se om hon får fortsätta eller de blir någin annan efter de.

• Albasmamma

V.27 för mig! Idag är det premiär för stödstrumpor för mig. Har aldrig haft det tidigare men min BM rekommenderade det. Hittills känns det jätteskönt. Men min BM sa att jag skulle ha dem två timmar till att börja med och sen utöka varje dag. Stämmer det, någon som vet?

• Albasmamma

Just det, ang. detta att kommentera hur stor/liten etc. man ser ut...vissa dagar tar jag inte alls åt mig men igår var en känslig dag och då tar jag åt mig när folk kläcker såna grejer. Ringde mamma och bölade i telefonen igår kväll, sen kändes det lite bättre :)

• Karo77

Vad hander... Texten bara forvsinner! Naja idag + 25 och sol hoss oss!!!!

• Sommaren12

Karo: om du skriver på din iphone så är det för att du inte kan skriva vissa specialtecken. Då bryts texten.

• A R

Jag somnade sju igår kväll och vaknade sex i morse, känner mig som en ny människa och det är fredag!

• Issan8

fredag å jag är "ledig" tvätta, städa lägenheten å handla ska jag göra. Har börjat pika min kära man att han är lyckligt lottat som har en gravid fruga som orkar så mycket haha. 

Vecka 26 nu och magen har växt som sjutton sista 2 veckorna. Måste inhandla lite billiga å sköna t-shirts å linnen som man bara kan ha hemma för allt sitter så tight Rynkar på näsan mannens kläder går ju att sno ibland också förstås Glad

Är det någon annan som cyklar? jag cyklade till stan å hem igår och det är verkligen en skön träningsform nu under grav. Skönare än powerwalk tycker jag.