• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Dottern fick vattenkoppor igår, verkar dock ha fått en lindrig form och har inte fått så många koppor än. Hade ändå tänkt vara hemma med sonen fram till på onsdag då halva sonens förskoleavdelning har magsjuka. Så det var inga funderingar om vem som skulle stanna hemma. Hoppas så att sonen slipper magsjuka denna gången för både vattenkoppor och en med magsjuka låter inte som en rolig kombination.

Jobbigt med alla kommentarer, är nog ganska bra på att inte höra sådana kommentarer. Eller så har jag lärt mig att inte lyssna .

Vi får tipsa varandra när vi ser att kronans box har kommit in igen, verkar vara en strykande åtgång. 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Sandra1983
    Stövelkatten skrev 2012-04-26 20:30:10 följande:
    I know! Varje dag får jag åtminstone en fråga om när det är dags, gärna med betoning på att det måste vara snart, och så ett medlidsamt OJ! när jag avslöjar att det är tre månader kvar. "Du är ju jättestor!" Tack, jag har märkt det...
    Ha! Känner precis igen mig. Oj vad stor du är, och min svärmor har redan påpekat typ tre gånger att "du kommer att bli enorm". Jag känner att jag bryr mig mer nu och blir förbannad än tidigare. Orka ha dessa kommentarer kring sig i ett bra tag till... Jag försöker att tänka som min barnmorska sa: din mage är alldeles lagom och folk ska alltid kommentera antingen att magen är stor eller liten. Undrar varför ingen säger att den är lagom...
  • Sandra1983
    ullis1990 skrev 2012-04-25 20:14:40 följande:
    LiJon: jag har också 2st jobb. Jag ringde till FK och bad dem att skicka ut dubbla papper :)
    tack för tipset!
  • Grizabella

Så här står det på Facebook om Kronan babyboxar

Vi har fått otroligt många brev och kommentarer om när vi får in nya paket. Det är verkligen jättekul att så många är intresserade av vår babygåva. Dock hade vi från början ingen aning om att ni var så många! Därför tar det tid att ordna fram ett större lager. Nu börjar vi i alla fall närma oss en lösning. Från och med 23/4 har vi fått fram ett litet lager och då kommer vi göra beställningsformuläret tillgängligt igen. Men vi misstänker att även detta snabbt kommer ta slut. Om en månad kommer vi ha ett betydligt större lager, och då hoppas vi att det räcker betydligt längre. Tack för visat tålamod och stort grattis till alla er som går i väntans tider eller som just fått en liten bebis!

Ja så i slutet på maj så gäller det att vara snabb till Kronan för att få ut babyboxen , var så längesedan jag bokade min så jag hoppas få tag på en då

• Sommaren12
    14mars skrev 2012-04-26 20:13:55 följande:
    Vad var det den där dokumentären på svt hette, där man fick se bebisens utveckling inifrån? :)
    Det var Vetenskapens värld iaf. Tror dock inte den ligger kvar på svtplay.
  • RockTheRebell

Hej hej! Har också varit hos Bm idag 148 slag i minuten även denna gång, sf måttet syntes inte på datan riktigt men nästa gång sa hon. Då fick vi ändå skjuta på kommande möte pga kristih. Och skolschema. Blodtrycket var 120/60 och blodvärdet "bara" 122 brukar ha dryga 130 och lämnade blod innan grav så det är lite lågt för o va mig men hon tyckte det va jättebra ändå. Fick tiden för föräldrakursen och så tider för att besöka förlossningen. Sen ska folk få kolla på internet bara o inte se det irl innan "primetime". Dåligt tycker jag!

• ullis1990

RockTheRebell: vi får också gå på förlossningsvisning här i Uppsala Län :) inte alla som får de i övriga Sverige vad jag förstått :)

• anneh

Själv har jag redan varit och kikat på förlossningen och BB, då det är öppet hus en gång i veckan. Ska dit igen om 2 veckor och titta igen och ställa alla frågor jag glömde sist..