• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Karo77 skrev 2012-04-26 16:54:27 följande:
    Jag Blir saaaa trott pa folk!!!!!!! Dagligen far man hora: om det ar mitt forsta barn och Om jag vet konet. Nar jag da svarar att jag har en son och vantar en pojke da far man hora: oooh vad synd, ar du inte for besviken???? Maste man absolut onska sig en av varje?? Ar det bara jag som stor sig pa folk som oppet ar besvikna for MIN del och det Kanns som jag maste forklara att jag ar overlycklig over mina 2 pojkar!!!!!
    Folk är generellt knasiga, och när man har en mage att tala om får ALLA kommentera. Dumheter säger jag, försök att skaka av dig det och lägg inte energi på såna som prompt måste delge dig sina åsikter om DIN mage och bebis.
  • Aprilia1977

Åh, har varit hemma från jobbet idag. Har inte kunnat sova på hela natten, bebisen har buffat runt och busat ordentligt. Dessutom undrar jag om det är någon mer som har svårt för att andas, det är riktigt tungt här. Fick höra av min vännina att det skulle bli ännu värre!

• Sommaren12
    Challelotten skrev 2012-04-26 15:49:48 följande:
    Har kronan fått in lådor igen? när jag var där för några veckors sen sa de att de var slut och de visste inte om de skulle få mer.
    De fick in i måndags men dessa är redan slut. Står att det kommer ett litet lager till om några veckor och sedan ett större lager framöver. Verkar populära! Jag vill med ha en...
    Jag Blir saaaa trott pa folk!!!!!!! Dagligen far man hora: om det ar mitt forsta barn och Om jag vet konet. Nar jag da svarar att jag har en son och vantar en pojke da far man hora: oooh vad synd, ar du inte for besviken???? Maste man absolut onska sig en av varje?? Ar det bara jag som stor sig pa folk som oppet ar besvikna for MIN del och det Kanns som jag maste forklara att jag ar overlycklig over mina 2 pojkar!!!!!
    Men herregud vad är det för människor?! Såna kommentarer hade jag gått igång på tror jag. Ingen har sagt så ogenomtänkta saker till mig. Det värsta som hänt hittills är att en del klämt på magen och att alla vill komma med namnförslag. Ganska trött på att höra folks förslag på namn haha, men det är ju inte så farligt egentligen. 

• Karo77
    Stövelkatten skrev 2012-04-26 17:52:15 följande:
    Folk är generellt knasiga, och när man har en mage att tala om får ALLA kommentera. Dumheter säger jag, försök att skaka av dig det och lägg inte energi på såna som prompt måste delge dig sina åsikter om DIN mage och bebis.

Jà det ar val inget att hanga upp sig pa egentligen m'en ibland sa gar det for langt!!!! Jag tror nog att jag hakat mig pga min svarmor. ... Hon ar en helt underbar farmor och svarmor m'en hennes storsta onskan ar att vi far en flicka. Redan med forsta bebisen var hon lite besviken over en pojke, och den har gangen vart hon dubbelt sa besviken!!!! Jag ar hemligt skadeglad och tackar gudarna over andra pojken. Tanker mest pa min son som har blivit sa alskad och bortskamd och helt plotsligt hamna i skuggan av en sa efterlangtad lillasyster!!!
  • Albasmamma
    Usch och fy för såna kommentarer! Självklart är du överlycklig för dina pojkar, oerhört trist att behöva försvara nåt så självklart egentligen. Kram!
    Jag är också allmänt less på att bara för att man är gravid så är det helt okej att kommentera hur man ser ut. Jag går ju inte runt till personer och säger oj, vad stor du är. Fick idag en kommentar "oj, det måste ju minst vara 3 st!". Ja, jag vet att jag är stor men så extremt är det väl ändå inte...
  • 14mars

Vad var det den där dokumentären på svt hette, där man fick se bebisens utveckling inifrån? :)

• Challelotten

Då ska jag åka förbi efter jobbet imon och kolla. Tack :0)

Ja det är inte kul att folk alltid ska kommentera hur man ser ut, och de tycker det är helt okej att kalla en tjockis. Eller de kommer fram och tar en på magen.

• Stövelkatten
    Albasmamma skrev 2012-04-26 18:43:11 följande:
    Usch och fy för såna kommentarer! Självklart är du överlycklig för dina pojkar, oerhört trist att behöva försvara nåt så självklart egentligen. Kram!
    Jag är också allmänt less på att bara för att man är gravid så är det helt okej att kommentera hur man ser ut. Jag går ju inte runt till personer och säger oj, vad stor du är. Fick idag en kommentar "oj, det måste ju minst vara 3 st!". Ja, jag vet att jag är stor men så extremt är det väl ändå inte...
    I know! Varje dag får jag åtminstone en fråga om när det är dags, gärna med betoning på att det måste vara snart, och så ett medlidsamt OJ! när jag avslöjar att det är tre månader kvar. "Du är ju jättestor!" Tack, jag har märkt det...
  • Juliette
    14mars skrev 2012-04-26 20:13:55 följande:
    Vad var det den där dokumentären på svt hette, där man fick se bebisens utveckling inifrån? :)

Det var nog ett avsnitt från vetenskapens värld. Osäker på om det ligger kvar...

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Häftigt att höra hjärtat =)

Jag tror att jag har lagt ner det där med att bli irriterad över att folk kommenterar min mage. Innan tyckte jag att det var jobbigt och ville helst gömma magen när folk hela tiden sa att den var så stor. Nu tänker jag mer att de får tycka vad de vill. Jag kan inte göra så mycket åt det. Magen är så stor som den är =) Men förstår verkligen er som reagerar. Det är så konstigt att det är fritt fram för vem som helst att kommentera vikt eller utseende hos en gravid kvinna.
  • mrsnoname

Hejåhå: och alla ni andra i samma sits. Lustigt att ni just pratar om det nu. Pratade precis med min bästa kompis som precis fått barn. Han ska döpas 21/7 å jag ska va gudmor. Har bf 23/8 å nojar över att inte fixa å åka från Sthlm till Kalmar å tillbaka då. Är ju visserligen en hel månad men man bet ju inte hur läget är då...

Får väl göra som de flesta skriver, satsa på att vara med så får man se sen om det inte skulle gå.

Ang. Vikarie så kommer min redan nästa v och jag ska introducera henne under maj sedan tar hon över mitt område redan 1/6 trots att jag jobbar till 20/7. Jag får hjälpa till på ett annars område sista tiden. Jag nojar mest över att hon ska ställa till mitt område å fatta massa konstiga beslut eller inte följa upp saker i tid så att jag får städa upp när/om jag kommer tillbaka.
    Hoppas iofs på att hitta ett annat jobb att börja på efter mammaledigheten.