• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Hejåhå: tycker absolut du ska åka om du mår bra :) vi har förlossning här i Blekinge också ;) haha! Vart bor din kompis? Jag bor i Karlshamn

• lillakotten

Hejåhå: jag tycker absolut att du ska tacka ja till inbjudan. Det är ju bara att säga att du inte kan garantera att ni kommer men att ni planerar för det. Din vän uppskattar nog att du vill försöka vara där för henne på hennes stora dag. Som sagt så kan du ju föda där om det skulle behövas ;) bara att packa med lite bebiskläder och babyskydd utfall att :)

en tjej okt 09 och en bebis aug 12
  • Tesdy
    Sandra1983 skrev 2012-04-25 19:19:29 följande:
    Tesdy:
    kör den här terminen yoga på backaplan och Bodypump på Kållered. Vad/var kör du?
    Jag kör Indoor Walking både i Partille och i Angered.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Dan H

Hej, Jag är en student på Högskolan i Halmstad som studerar Hållbar turismutveckling. Jag skriver för tillfället min C-uppsats som handlar om Internet & resebyråer och jag skulle vara jätte tacksam ifall du skulle kunna hjälpa mig att fylla i enkäten som jag länkar till här nedanför som just handlar om Internet och resebyråer:

http://www.easysurvey.se/surveys/ld4in/

Hälsningar,

Dan Hassan 

• TheMaraja
    Hejåhå skrev 2012-04-26 09:33:21 följande:
    Är i valet och kvalet...

Min bästa kompis gifter sig i Blekinge den 18/8, BF 23/8. Vi bor i Stockholm.
    Min man, svärmor och mamma tycker vi ska stanna hemma, medan jag är inställd på att åka. Vill inte missa det! Dessutom skulle jag bli väldigt bitter om jag dessutom går över två veckor.
    Jag tänker att i värsta fall får man föda i Blekinge och sitta på kuddar i bilen hem. Har jag förvärkar stannar jag naturligtvis hemma.

Hur skulle ni göra?
    Jag hade nog åkt. Det är klart att det är bekvämare eller lugnare att vara hemma. Men samtidigt så tror jag att all sjukvård i Sverige är så pass bra att det går lika bra att föda var man än är. Jag tror också att du kanske känner på dig när det närmar sig hur du mår och så.

Känner man sig trygg, då tror jag man klarar det.
  • lovisen01

Hejåhå - jag har lite samma val, vi har fått en bröllopsinbjudan till den 25/8 och BF är den 1/8. Det är så himla svårt att veta hur man mår, hur bebisen är, när den kommer osv osv, men eftersom jag verkligen vill gå på bröllopet så har vi tackat ja, med reservation att vi får ju se hur vi mår när det är dags. Hade ångrat mig om jag tackat nej och sen mår vi båda två superbra :)

• LindaPernilla
    Hej tjejer!

Jag har börjat känna av ryggen! Suuuck.
    Allting har gått jätte smidigt fram tills nu. Inget illamående i början, bara trötthet. Jag har kunnat röra mig "smärtfritt" och smidigt. Men dom senaste dagarna så har det börjat göra ont nere vid bäckenet. Det liksom "ilar" och värker när jag rör på mig.

Jag kan inte jämföra riktigt med tidigare graviditeten då den gick som en dans! Där mådde jag kanonbra hela graviditeten ut. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

På nätterna sover jag som en apa. Har alltid sovit på mage, och det är ju ganska omöjligt nu ;) Så jag bullar omkring med kuddar överallt.. men vaknar ändå flera gånger per natt och får bulla om kuddarna :P
  • Sandrina

Hejåhå - Jag tycker också du ska gå! Bara du mår bra och känner att du orkar!

Vi har fått en bröllopsinbjudan till 4/8 och vi har BF 31/7, så det känns kanske inte så troligt att vi åker. Men vi har i alla fall fått en "öppen plats". Dom blir jätteglada om vi kommer, men förstår givetvis om vi inte kommer också.
    Jag tänker mest på hur mycket man orkar? Tänk om det är en riktigt varm sommardag, då kanske man inte är så pigg på att vara social och trevlig på ett bröllop en hel dag! :) Var på ett bröllop för 1½ år sen, på en av sommarens varmaste dagar och tyckte de var fruktansvärt, och då var jag ändå inte gravid! :)

Som någon annan skrev, din vän blir såklart jätteglad över att du verkligen vill försöka komma, men har säkert full förståelse för om du inser när de närmar sig att du inte kan.
    Du kommer nog känna då hur det känns om du orkar eller inte!