• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Bubbs

Såg att det diskuterats namn nyligen i tråden.

Vi har Line eller Elsa till en flicka och Malte eller Viggo till en pojke. :)

(Förlåt att jag bara hoppar in såhär, har inte mått så bra under graviditeten så har inte orkat engagera mig i trådar mer än att kolla i bildtråden och slängt upp någon bild. Jag är iallafall 20 år, väntar första barnet och har BF den 18 augusti.)

• Sommaren12

Välkommen Bubbs! :)

Här är man vaken kl 5 och nu tänkte jag stiga upp. Saknar att sova!!
    V 26 idag och ska till bm nu på morgonen. Är även vår förlovningsdag idag, åtta år ! Herregud... Tiden tickar på! Och i övermorgon åker vi till NY. Längtar!!

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-04-29 22:56:51 följande:
    Idag när jag kom på att jag är i vecka 28 så blev det en liten "aha" upplevelse nästan. Vecka 28 det är ju inte långt kvar, shit!
    Annars är jag inne i en deppperiod. Känner mig såå tjock, tröttheten börjar komma tillbaka och en extrem hunger med.
    Precis det sa jag till mannen igår... Det känns konstig o säga att man är i vecka 28... som sagt, inte långt kvar.. Jag tycker att veckorna som varit har känts lååånga men nu helt plötsligt gick det fort hahaha
  • Belliis

Jag har också hållit mig borta från familjeliv ett par veckor nu.. Eller har varit inne och tittat till er ibland men inte orkat skriva nåt..

Har nu i v. 28 gått upp 18 kg och känner mig helt fet och orörlig.. BM har tagit blodprover för att utesluta ämnesomsättningsstörningar + skickat mig till dietist.. Vet inte varför men kilona bara ökar för varje vecka :(

Igår hade jag dock en rolig dag!!! Vi va i Ullared och STORhandlade, har nästan fått tag på allt till bäbis nu :D riktigt bra grejer hade dom! samt en snygg mammasommarklänning :)

• Hejåhå

Avslaget de första veckorna och att vara tvungen att ha binda istället för tampong gjorde duschen som ett obligatoriskt inslag 1-2 ggr om dagen.

Men vill ändå slå ett slag för torrschampo!. Sunsilks luktar gott och är billigt. Är man mörkhårig så är det dock lite mindre bra.

• A R
    natlup skrev 2012-04-29 12:23:29 följande:
    Usch var en jobbig natt igår. Började med att jag inte kände bebis på hela dagen. Sen på kvällen när jag drack kallt vatten var det fortfarande stilla. Ringde förlossningen och de ville att ja skulle komma in. De letade efter hjärtat i drygt en minut tillslut hitta de ett tickande hjärta. Hon hade lagt sig med rumpan utåt och vägra flytta på sig. 

Den där miniuten när de försökte hitta hennes hjärta var värsta minuten i mitt liv. Som tur e känner jag buffar idag.
    Vad skönt att det var bra med lilla bebisen, men jag förstår din oro innan du fick höra hjärtljuden. Nu när jag känner rörelser flera gången varje dag blir jag nojig om jag inte känt av det på ett tag. Säkert så rör bebisen på sig en hel del utan att man registrerad det för man är upptagen av annat. 

Jag ska få låna en BB men har nog tänkt köpa en ergo baby. Är lite sugen att prova själ också men det ser lite krångligt ut. Jag ska försöka sätta mig in i hur de används ordentligt.

Babysitter med bra gung i ( de gamla klassiska) är min favorit sedan tidigare och ska få låna en sådan med av min svägerska. Toppen att ha barnet i när man lagar mat, äter  eller duschar.  

När det gäller namn så lutar det åt Johan, Olof, Henrik eller Erik. Men jag tycker det är svårt att bestämma innan de fötts så vi spikar inget. 

I helgen har jag jobbat i trädgården en hel del, allt tungt har maken fått gjort. Jag har hållit mig väldigt lung och inte gjort så mycket på ett par månader och det är så skönt att komma igång lite igen. Jag tycker att jag känner mig mer rörlig och fast magen bara blir större och större så känns det inte riktigt så.

Har dock ett problem och det är den yngsta sonen 11 år, han har sådana humörsvängningar och pubertetsfasoner så jag håller på att gå i bitar. Både han och jag är hormonstinna och det är en dålig kombo. 

Ha en bra valborg allihopa! Nästa år står vi vid brasan med våra 8-månaders Solig
  • novaunique

Hej! Har inte skrivit på ett tag - men läser!
    Känner igen mig i det vissa av er andra skriver: att det är en jobbigare period nu igen. Jobbigt med andning, magen i olag, yrsel när bebis rumsterar om därinne och så jäkla orkeslös. Meeeen - vi står ut - ingen evighet kvar nu

• fransyskan

Tack godisbit och sommaren12 -- 10,000 steg fick jag inte till det igår, men hade en otroligt fin promenad i skogen. Allt var grönt, fåglarna kvittrade och himlen var, efter flera dagar av regn och gråa moln, alldeles ljusblå. Jag lufsade runt och hade ett litet (tyst) samtal med min mage där jag förklarade att en dag skulle vi två gå längst samma väg tillsammans med vagnen. (Jag kan inte vara den ända som samtalar med magen? :D)

Kan tipsa om en relax-cd som heter "Healthy Pregnancy and Successful Childbirth". Det finns några flum-moment som inte riktigt passar vad jag personligen tror om världen men efter att ha lyssnat några dagar nu så tycker jag ändå att jag känner mig lugnare och mindre oroad.

Hoppas ni alla får en bra vecka!

• Albasmamma

Hej tjejer, har inte skrivit nåt under helgen men läst allt. Håller med om att det är svårt med namn. Vi har några få som vi båda tycker om. Men hos oss är det mest mannen som kommer med förslag faktiskt :)

Instämmer att sista veckorna har rusat iväg, är i vecka 27 nu.

Välkomna alla nya förresten!

Ha, jag drömde inatt om den här tråden. Har nog blivit lite för beroende av er Glad
    Hoppas alla får en fin valborgs! Kram     

• lovisen01

Idag är det dags för GeKås! Hoppas det inte är så mycket folk, men vi kommer vara där vid 14 så det borde vara lugnt, tycker jag iaf :p har en lista på saker jag ska kolla om det finns, det viktigaste är nog ändå amningskudde, hoppas det finns en sådan som jag vill ha där. 

Jag känner också igen mig i yrsel osv, det är läskigt när jag får blodtrycksfall och måste sätta mig ner (oftast när jag reser mig upp snabbt från liggandes, att jag inte kan lära mig att sätta mig upp först).

Tänkte på en sak, ni som kollar på Ergo bärsele, så har dom rabatt just nu på två av sina modeller, finns att köpa på jollyroom.se tex. Kostar 799:-. Vet inte om jag ska vänta och hålla koll på blocket och tradera för att se om jag hittar nån begagnad, eller bara köpa den ny. Vill egentligen ha begagnad, men orkar inte hålla koll...