• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    tjockisbullen skrev 2012-04-29 16:02:25 följande:
    Ja det är fint! 
    Men vissa namn har sambon ratat helt! 
    Som sagt just nu är det lutat åt Nelson eller Marley men det verkar bli Nelson! 
    Passar ihop med Melina tycker vi:) Fast när han väl kommer kanske han inte känns som en Nelson! 
    Adrian är fint, men det finns barn som heter det i våra kretsar så det känns lite no no o ta samma namn till våran! 
    Hade vi fått en tjej skulle hon heta Alicia! 

Nelson är jättefint tycker jag.
  • Ellenbmt

Sommaren- vad vill du få ut av din banditer tror du? Skoj/aktivering eller sövande? Sånt kan iofs vara olika på olika barn men de är ju lite olika inriktning på dem..

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 17:59:13 följande:
    Sommaren- vad vill du få ut av din banditer tror du? Skoj/aktivering eller sövande? Sånt kan iofs vara olika på olika barn men de är ju lite olika inriktning på dem..
    Oj ingen aning! Jag vet inte ens vad den ska va bra för HAHA! :D Nämen ärligt, jag har ju inte barn sen innan så vet liksom inte funktionen med dom. Sätter man dom i den när man tex måste laga mat och inte har tid att passa? Såna situationer? Oj nu låter jag förmodligen korkad... 

Tack för att ni redde ut skillnaden! Nu fattar jag vad ni menar. Låter logiskt att en sån med medar är mer stum. 
  • Ellenbmt

Inte korkad alls :) men ja, vissa har den ju som sövande ställe lixom, ifall bebisen vill vaggas tillsömns och man inte vill knata runt eller köra vagn osv, finns ju med motor och ljud :) för min del hade jag den som du säger, tex för matlagning och ibland för att hon tyckte det var skönt gung i den... Dock får man ju handgunga de som har hårda medar... Leksakerna uppfattade jag som i vägen så var sällan jag hade på dem...

Den va bra när man duschade... :)

• DetGodaLivet

Ja det finns ju massor av supervarianter med motor också...eller rena babygungor som spelar melodier och har sig. För mig personligen passar det inte min föräldraskapstyp och hur jag täönker om spädbarnspsykologi/anknytningsteori och vad små barn mår bra av. Jag bär i första hand mina barn i sele/sjal när jag vill söva dem och få fria händer, de gungas till sömns av mina kroppsrörelser och jag får full frihet under tiden oc har koll på barnet vart jag än går.

Dvs jag använder babysittern för aktivering, tex när babyn sitter på golver bland lekande syskon.och kollar in världen.

Är nog en bra utgångspunkt att fundera kring sin egen föräldraskapstyp och vad man tror att man har nytta av utifrån det. Sedan vad barnet kommer att gilla kan man ju aldrig veta.   

• Ellenbmt

Bra sammanfattat godalivet, jag bar mkt i babybjörnen i början men provade aldrig sjal... Men sövde henne oftast på bröstet första månaderna, sittandes i soffan, men ibland ville hon ju att man skulle gå runt och buffa och vagga och svänga... Hon hade iaf aldrig somnat i en sån stol, även om måååånga andra bebisar gör det

• Sommaren12

Jag tycker det verkar kruxigt med just sjal. Vad tycker ni det finns för bra alternativ så man kan ha dom på magen? En del har ju Babybjörn men båda mina närmsta vänners barn ratade babybjörnen totalt. 

När det gäller babysittern tror jag att jag får prova mig fram. Jag kan inte reda ut min typ av föräldraskap förrän jag har min bebis tror jag. Man hittar väl rätt under tiden. Så vad den ska ha för funktion har jag lite svårt att uttala mig om, men tänker att den kan va bra när jag måste göra annat samtidigt. Tex duscha som du sa ellenbmt! Har nog iaf kommit fram till att jag ska ha en utan medar. 

• Ellenbmt

Alltid något :)

Jo jag älskade babybjörnen de första månaderna, men med tyngden som kommer så blir de otympliga och kan göra ont.

Alltså man lär sig ju även att typ amma gåendes i huset om man har behovet att tex plocka fram nåt samtidigt eller så, när de är sådär pyttesmå...
    Ghiybjihbhoåäåkjko
    Äybngkujjlgkkbni - min dotter ville vara med... "jag sa ju att jag kunde skriva" säger hon nu :)

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 19:04:57 följande:
    Ghiybjihbhoåäåkjko
    Äybngkujjlgkkbni - min dotter ville vara med... "jag sa ju att jag kunde skriva" säger hon nu :)
    HAHA! Tyst
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-04-29 16:57:49 följande:
    Vad hette den då? Skulle vilja kika på lite olika varianter, men känner mej helt lost...

Vi ska köpa en akta graco sweetpeace. Vaggar i sidled och ät spädbarnsanpassad